RenédeS

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox: Mac-filter op tijden schakelt na inschakeling "vanzelf" weer uit

Op de connectbox heb ik een mac-filter (onder beveiliging) ingeschakeld staan. Daarmee kun je het internet blokkeren voor bepaalde Mac-adressen op bepaalde tijden.
Nadat ik alles heb ingesteld verdwijnt deze inschakeling "spontaan". Ik heb nu een aantal dagen e.e.a. opnieuw aangepast maar heb er vandaag voor gekozen om alles vanaf installatie opnieuw in te stellen (aardig klusje).
Toch wordt steeds de instelling van het mac-filter iedere keer weer uitgeschakeld. Ik heb uitgelogd en ingelogd en vervolgens gekeken. Instellingen staan nog goed. Ga ik vervolgens naar andere menu-opties en weer terug dan is het mac-filter weer uitgeschakeld (en dus ook het tijdfilter weer verdwenen). Is dit een bekend probleem? Hoe op te lossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
M.Oomen

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Mark Ziggo . Een aantal dagen getest met verschillende instellingen. Alles blijft zichtbaar en ook de tijdsinstellingen blijven zichtbaar en werken. Soms duurt het wel erg lang voordat er ingelogd is en ook voordat de browser reageert. Zowel met Safari als met chrome getest. Echter ik ben tevreden

Bekijk in context

59 Reacties 59
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Ik heb het net even bij mijzelf getest en hier gaat het wel goed.
Ik heb het als volgt gedaan:
Verbonden apparaat aanvinken, dan klikken op Voeg reservering toe, tijd instellen, vinkje moet nu alleen staan bij Ingeschakeld en dan op Instellingen opslaan klikken.
Heb jij het ook zo gedaan?

En wat bedoel je precies met dat je vanaf installatie alles opnieuw ingesteld hebt?
Bedoel je daarmee dat je de ConnectBox hebt terug gezet naar de fabrieksinstellingen dmv het reset knopje achterop het modem?

Groet,
Evert
M.Oomen

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Na het opslaan ga je naar een ander menu en keer je terug dan staat hij nog aan. Kijk je de volgende dag dan is de regel er weer uit. Ben benieuwd of er iemand een oplossing heeft.

Gr Marco
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Marco,

Heb je een fabrieksreset al geprobeerd? Dit kun je doen door het resetknopje op de achterkant 10 seconden lang ingedrukt te houden met een satéprikker.

Hierdoor wordt alles terug gezet, dus als je een ander wachtwoord had ingesteld etc, dan moet je dit na de reset opnieuw doen.
Het standaard wachtwoord staat onderop het modem op de sticker.

Groet,
Evert
M.Oomen

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dat heb ik ook al geprobeerd. Dit heeft helaas ook niet geholpen.

Gr Marco
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Jammer!
Welke connectbox heb je precies? Een Compal of Arris?
In geval van Compal, het typenummer begint dan met CH
ErikH79

Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb in mijn connectbox Mac filters ingesteld zodat de kinderen voor en na een bepaalde tijd niet meer kunnen gamen. Nu heb ik dit netjes ingesteld alleen is dit na een nacht weer verdwenen, wat doet ik niet goed?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik heb gelezen op de community dat er iets met een uur tijdsverschil in de Connect Box zit. Dat zou het probleem kunnen zijn.

Misschien kan hanh of Be rt hier meer over vertellen.
ErikH79

Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Dat wist ik ook al maar wat ik heb ingesteld en opgeslagen is er op een gegeven moment uit
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Ik heb ook begrepen dat de arris na eennherstart van het moden dit soort gegevens weer kwijt is.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi ErikH79,

Met een herstart bedoel je het modem even van het stroom halen? Dit zou dan namelijk niet mogen. Ben je dan echt alle instellingen kwijt, of specifiek het ouderlijk gezag?
ErikH79

Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Michael Ziggo als ik het vanavond mac filtering instel en ik sla dit netjes op en log uit dan is het na middernacht verdwenen. Hier heb ik dus niets aan.
Tevens kan ik maar een prodiel instellen terwijl ik 2 spelcomputers apart wil instellen.
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Michael Ziggo ErikH79 dit is geen nieuwe melding ik snap de verbaasdheid niet.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ja, als de kinderen niet luisteren ben je het ouderlijk gezag kwijt. Als dan de functie ouderlijk toezicht in de router ook niet werkt, is dat erg vervelend. Of zijn de kinderen inmiddels zo slim dat ze die zelf uit kunnen schakelen?
ErikH79

Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Jan F. wrote:
Ja, als de kinderen niet luisteren ben je het ouderlijk gezag kwijt. Als dan de functie ouderlijk toezicht in de router ook niet werkt, is dat erg vervelend. Of zijn de kinderen inmiddels zo slim dat ze die zelf uit kunnen schakelen?

Jan F. ik vraag niet of je me inzicht wil geven in manier van opvoeden. Wil alleen dat ik kan bepalen wanneer ze kunnen gaan gamen en niet dat zodra ze wakker worden de spelcomputer aangaat met Fortnite
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
ErikH79 Mijn implicitiete vraag was: bestaat de mogelijkheid dat uw kind(eren) de functie uitschakelen? Is de Mac-reservering nog zichtbaar of is de ingestelde tijd verdwenen?
ErikH79

Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Jan F. wrote:
ErikH79 Mijn implicitiete vraag was: bestaat de mogelijkheid dat uw kind(eren) de functie uitschakelen? Is de Mac-reservering nog zichtbaar of is de ingestelde tijd verdwenen?

Jan F. excuus dan heb ik je verkeerd begrepen.
De mac filtering is compleet verdwenen.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De connectbox zou instellingen die worden opgeslagen, natuurlijk moeten onthouden. Als dat niet gebeurt is dat een heel vervelende bug. Heeft u de connectbox al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarbij het wachtwoord aangepast en niet meegedeeld aan uw kinderen?
ErikH79

Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Jan F. wrote:
De connectbox zou instellingen die worden opgeslagen, natuurlijk moeten onthouden. Als dat niet gebeurt is dat een heel vervelende bug. Heeft u de connectbox al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarbij het wachtwoord aangepast en niet meegedeeld aan uw kinderen?

Uiteraard en dan is het huis te klein.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik bedoelde uiteraard het wachtwoord van de modem en niet het wachtwoord om toegang te krijgen tot het wifinetwerk.

Uitgelicht topic