1
Vraag
2
Reageer en help mee
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Cisco DVB 8485 kuren - hier lees je een oplossing!

Vanochtend zag ik op onze Cisco DVB 8485 (die bij ons in de slaapkamer staat) dat het beruchte groene lampje knipperde. Meestal betekent dat niet veel goeds...... Foutmelding iTV-015.

Na wat zoekwerk in het archief heb ik een paar dingen geprobeerd en uiteindelijk is het geknipper opgehouden en doet interactieve TV het ook weer.

  • Het terugzetten naar fabrieksinstellingen werkte niet.
  • Daarna stroomloos gezet en de smartcard verwijderd.
  • Intussen ook het modem in de meterkast een keer uit- en aangezet.
  • Apparaat gestart zonder smartcard.
  • Smartcard weer geplaatst.
  • In de instellingen interactieve TV opnieuw ingesteld.
  • Groene lampje hield op met knipperen en iTV doet het weer.

Geen idee wat de storing veroorzaakt heeft. De Cisco heeft jaren zonder enig probleem gewerkt en nu opeens problemen.

In ieder geval is het apparaat weer aan de gang te krijgen wanneer er problemen zijn. Misschien heeft een ander met vergelijkbare problemen iets aan deze beschrijving.
7 Reacties 7
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Super dat je deze stappen en informatie met ons deelt, iMark ! Top 🙂
leodg

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
iMark wrote:
Vanochtend zag ik op onze Cisco DVB 8485 (die bij ons in de slaapkamer staat) dat het beruchte groene lampje knipperde. Meestal betekent dat niet veel goeds...... Foutmelding iTV-015.

Na wat zoekwerk in het archief heb ik een paar dingen geprobeerd en uiteindelijk is het geknipper opgehouden en doet interactieve TV het ook weer.

  • Het terugzetten naar fabrieksinstellingen werkte niet.
  • Daarna stroomloos gezet en de smartcard verwijderd.
  • Intussen ook het modem in de meterkast een keer uit- en aangezet.
  • Apparaat gestart zonder smartcard.
  • Smartcard weer geplaatst.
  • In de instellingen interactieve TV opnieuw ingesteld.
  • Groene lampje hield op met knipperen en iTV doet het weer.
Geen idee wat de storing veroorzaakt heeft. De Cisco heeft jaren zonder enig probleem gewerkt en nu opeens problemen.

In ieder geval is het apparaat weer aan de gang te krijgen wanneer er problemen zijn. Misschien heeft een ander met vergelijkbare problemen iets aan deze beschrijving.


Op zondag 29 sept. 2019 iets soortgelijks met onze Cisco 8455: geen toegang meer tot Uitzending Gemist, met de foutmelding Uw ontvanger is offline. Neem contact op met de Ziggo helpdesk. Error iTV-015
Ik heb tevergeefs:

  • Het terugzetten naar fabrieksinstellingen werkte niet.
  • Daarna stroomloos gezet en de smartcard verwijderd.
  • Intussen ook het modem in de meterkast een keer uit- en aangezet.
  • Apparaat gestart zonder smartcard.
  • Smartcard weer geplaatst.
  • In de instellingen interactieve TV opnieuw ingesteld.

Bellen met de helpdesk via 1200 gaf geen nieuws: Ziggo ondersteunt dit type uit 2009 niet meer.
Ik hoop via de Community nog een bruikbare tip te krijgen.
**mail verwijderd door moderator**
Rob Olieroock

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
  1. Heb hetzelfde probleem Uw ontvanger is offline. Neem contact op met de Ziggo helpdesk. Error iTV-015.
  2. Heb dezelfde stappen op aanwijzing van Ziggo doorlopen.
  3. Krijg bij Interactieve televisie installeren een oranje schermpje met de mededeling INSTALLATIE BEZIG  De installatie wordt automatisch voortgezet. Druk op ‘ok’ om naar het volgende scherm te gaan. (code F)
  4. Het ‘volgende scherm’ blijkt het installatie-menu te zijn!
  5. Dus druk ik hoopvol op de rode knop, want mij is beloofd dat de installatie automatisch wordt voortgezet.
  6. Zie 1 hierboven.
  7. Ik heb mij hiermee een middagje onaangenaam bezig gehouden. Mijzelf afgevraagd waarom volgt er bij 4 niet de mededeling Koop een nieuwe mediabox. Wel zo eerlijk Ziggo, als blijkt dat de Cisco sinds 2009 niet meer wordt ondersteund.
  8. Ik zal de factuur van de psycholoog waar ik nu onder behandeling ben naar Ziggo sturen. Mijn verzekering vergoed geestelijke schade door worstelingen met mediaboxen namelijk niet,
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Hallo @Rob Olieroock en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je een middag aan het worstelen bent geweest met de Cisco Mediabox! Is het uiteindelijk wel gelukt met behulp van de tips die @iMark in zijn bericht deelt? 

luc11211

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat is dit “ ziggo ondersteund Cisco sinds 2009 niet meer “ , dus maw interactieve tv niet mogelijk of wat ?

 

Probeer ook al een middag die onzin werkend te krijgen.  Alles gecheckt. Opnieuw geïnstalleerd. Fabrieksinstellingen. Coax er uit, kaart er uit. Gecheckt of alles retour toelaat

 

Same crap, lampje blijft knipperen, foutmelding 015.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Wat rot dat het maar niet wil lukken om de Cisco aan de praat te krijgen @luc11211! Dit type wordt niet meer ondersteund omdat we niet alle apparaten in omloop kunnen ondersteunen via de helpdesk. Dat betekend niet dat het allemaal niet meer werkt. Gelukkig hebben we de Community zodat gebruikers elkaar kunnen helpen. Hoe gaat het nu? Staat foutmelding 015 nog steeds in beeld? Ook na het volgen van alle tips hierboven?

Rob1920

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij mij bleek het een breuk in de coaxkabel te zijn. Het lampje met het pijltjes symbool knipperde op de Cisco . Dit duid op een slecht retour signaal. Als ik aan de kabel kwam ter hoogte van de signaal versterker viel het signaal ( tv beeld) weg. Kabel stukje ingekort. Probleem is niet meer voor gekomen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic