Cisco DVB 8485 kuren - hier lees je een oplossing!

  • 26 februari 2019
  • 2 Reacties
  • 288x Bekeken

Reputatie 5
Badge +7
  • Gedreven Raadgever
  • 599 reacties
Vanochtend zag ik op onze Cisco DVB 8485 (die bij ons in de slaapkamer staat) dat het beruchte groene lampje knipperde. Meestal betekent dat niet veel goeds...... Foutmelding iTV-015.

Na wat zoekwerk in het archief heb ik een paar dingen geprobeerd en uiteindelijk is het geknipper opgehouden en doet interactieve TV het ook weer.
  • Het terugzetten naar fabrieksinstellingen werkte niet.
  • Daarna stroomloos gezet en de smartcard verwijderd.
  • Intussen ook het modem in de meterkast een keer uit- en aangezet.
  • Apparaat gestart zonder smartcard.
  • Smartcard weer geplaatst.
  • In de instellingen interactieve TV opnieuw ingesteld.
  • Groene lampje hield op met knipperen en iTV doet het weer.
Geen idee wat de storing veroorzaakt heeft. De Cisco heeft jaren zonder enig probleem gewerkt en nu opeens problemen.

In ieder geval is het apparaat weer aan de gang te krijgen wanneer er problemen zijn. Misschien heeft een ander met vergelijkbare problemen iets aan deze beschrijving.

2 Reacties

Reputatie 7
Super dat je deze stappen en informatie met ons deelt, @iMark ! Top 🙂
Vanochtend zag ik op onze Cisco DVB 8485 (die bij ons in de slaapkamer staat) dat het beruchte groene lampje knipperde. Meestal betekent dat niet veel goeds...... Foutmelding iTV-015.

Na wat zoekwerk in het archief heb ik een paar dingen geprobeerd en uiteindelijk is het geknipper opgehouden en doet interactieve TV het ook weer.
  • Het terugzetten naar fabrieksinstellingen werkte niet.
  • Daarna stroomloos gezet en de smartcard verwijderd.
  • Intussen ook het modem in de meterkast een keer uit- en aangezet.
  • Apparaat gestart zonder smartcard.
  • Smartcard weer geplaatst.
  • In de instellingen interactieve TV opnieuw ingesteld.
  • Groene lampje hield op met knipperen en iTV doet het weer.
Geen idee wat de storing veroorzaakt heeft. De Cisco heeft jaren zonder enig probleem gewerkt en nu opeens problemen.

In ieder geval is het apparaat weer aan de gang te krijgen wanneer er problemen zijn. Misschien heeft een ander met vergelijkbare problemen iets aan deze beschrijving.


Op zondag 29 sept. 2019 iets soortgelijks met onze Cisco 8455: geen toegang meer tot Uitzending Gemist, met de foutmelding Uw ontvanger is offline. Neem contact op met de Ziggo helpdesk. Error iTV-015
Ik heb tevergeefs:
  • Het terugzetten naar fabrieksinstellingen werkte niet.
  • Daarna stroomloos gezet en de smartcard verwijderd.
  • Intussen ook het modem in de meterkast een keer uit- en aangezet.
  • Apparaat gestart zonder smartcard.
  • Smartcard weer geplaatst.
  • In de instellingen interactieve TV opnieuw ingesteld.

Bellen met de helpdesk via 1200 gaf geen nieuws: Ziggo ondersteunt dit type uit 2009 niet meer.
Ik hoop via de Community nog een bruikbare tip te krijgen.
**mail verwijderd door moderator**

Reageer