durga100

Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

CI+ Samsung V

Hallo wij krijgen sinds kort bij het opstart van de Samsung TV met CI+ steeds een melding bezig met start authenticatie waarna in procenten van 10 het tot een Minuut kan duren voordat de CI+ werkt. Hebben hier meer mensen problemen mee en wat is hier aan te doen?
8 Reacties 8
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
durga100 Even een standaard antwoord: Wat gebeurt er als je de Samsung tv echt even 3 a 5 minuten stroomloos zet? ( Stroomstekker er uit.) Standby lampje kan nagloeien bij deze procedure. Zet deze dan alsnog uit via de afstandbediening van de tv.

Evt de module opnieuw plaatsen?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey durga100 . Goed dat je hier een topic over start. Wanneer je de tv aanzet, wil je natuurlijk wel gelijk kunnen kijken.
Heb je de tip van robbo al geprobeerd? 🙂
durga100
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ja heb ik geprobeerd, maar het probleem doet zich niet elke keer voor dus moet ff afwachten of dit helpt. Hoop het in ieder geval.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
durga100 ,

Sinds 1 jaar ook hier af en toe authenticatiemelding van de CI+ module of melding module gereed. Volgens de laatste monteur die hier was kon dat komen door ouderdom van de module. Duurt meestal zo'n 10 tot 20 seconden en het stoort mij nog niet. Ga pas een nieuwe aanvragen als mijn vrouw erover gaat mekkeren:wink:
durga100
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Probleem blijft zich voor doen. Bij het aanzetten van de Samsung tv krijg je dus een melding “welkom bij digitale tv van Ziggo bezig met authenticatie en dan in blokjes van 10 procent wordt de module gereed gemaakt.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Staat er in je menu iets van auto update of zo, probeer dat eens uit te zetten.
arjan

Level 9
  • 317Posts
  • 20Oplossingen
  • 30Likes
Zet de tv eens terug naar de fabrieksinstellingen. Heb je dat al eens geprobeerd?
Eerst zonder de CI+ module de zenders opnieuw instellen en daarna de module terug plaatsen.
durga100
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ook al geprobeerd en dat werkt helaas ook niet

Uitgelicht topic