Beantwoord

CI+ Module werkt niet op Samsung UE40B6000

• 9 november 2019
  • 12 Reacties
  • 148x Bekeken

Goedenavond,

Ik heb zojuist twee CI+ modules binnengekregen, die beiden werken op de ene samsung tv maar op het nummer UE40B6000 werken ze niet. geeft aan dat de er GEEN OF ZWAK SIGNAAL is. Dezelfde Coax kabel is gebruikt voor beiden TV’s. Ik heb naar mijn idee de juiste gegevens ingevuld. Netwerk ID: 5555, Frequentie: 164.000, Modulatie Qam-64, Symboolsnelheid 6900.  De tv is wel al verouderd maar ondersteunt wel de CI+ module. de module werkt dus wel i.c.m. een andere tv. ik kom er niet uit en heb inmiddels al 3 medewerkers van ziggo gesproken.

IEMAND TIPS?! PLEASE.

icon

Best beantwoord door Teun 10 november 2019, 18:23

Frequentie moet toch zijn 474.00 (0).????? symboolsnelheid moet inderdaad 6875 zijn.

En niet onbelangrijk, laten zoeken zonder module. als de codes niet goed zijn ingevoerd krijg je namelijk ook de melding slecht signaal.

Teun.

Bekijk origineel

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +26

Aangesloten met dezelfde coaxkabel, maar ook op dezelfde wandcontactdoos? 

Reputatie 7
Badge +19

Geen of zwak signaal zegt al genoeg. De andere Tv is wellicht iets minder gevoelig en kan het dus net wel doen, maar het is nu zaak dat je vanaf het AOP, dat al verouderd kan zijn, de installatie zeer goed opbouwt. Maak anders wat foto's van het AOP en de gehele installatie. 

Reputatie 7

Zet de symboolsnelheid is op 6875 misschien gaat dit wel.

Kijk anders even voor installatie hier CI+ Module installeren

Bericht gekruist maar info laat ik staan misschien handige tips

Reputatie 7
Badge +19

Volgens mij heeft het niets met de module van doen. De Tv geeft immers aan dat er geen of een zwak signaal is, en dat is volgens mij ook gewoon de oorzaak van het niet werken. 

Reputatie 7
Badge +11

Frequentie moet toch zijn 474.00 (0).????? symboolsnelheid moet inderdaad 6875 zijn.

En niet onbelangrijk, laten zoeken zonder module. als de codes niet goed zijn ingevoerd krijg je namelijk ook de melding slecht signaal.

Teun.

Reputatie 7
Badge +19

Teun.

Hangt er vanaf of het om fZiggo of fUPC gaat. Symboolsnelheid is ook wel 6900, maar doorgaans al correct ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +11

@Willem-A inderdaad ook niet onbelangrijk fziggo of fupc. Hoop dat TS even reageert dan kunnen we weer verder.

Teun

Reputatie 7

Volgens mij heeft het niets met de module van doen. De Tv geeft immers aan dat er geen of een zwak signaal is, en dat is volgens mij ook gewoon de oorzaak van het niet werken. 

De mail werkt weer prima (niet dus) dat is een punt, als signaal niet goed is dan heb je weinig aan de instelling. Helemaal correct gezien.

Bedankt iedereen voor de reacties! @Teun nadat ik de tv heb laten zoeken zonder CI+ module erin kreeg ik ineens de kanalen binnen. Tevens nadat ik de netwerk ID heb veranderd naar 4444 i.p.v. 5555. Thanks voor alle hulp, het probleem is opgelost:). 

Reputatie 7

Bedankt voor de terugkoppeling William! Fijn dat het is gelukt.

Hoi @Mark Ziggo , zoals je hierboven kunt lezen is het probleem inmiddels verholpen!

Reputatie 7
Badge +19

Maar 4444 is eigenlijk niet goed @William199405 dat zou 5555 moeten zijn. 4444 gebruik je als gen module gebruikt en de vrije zenders netjes achter elkaar wilt hebben. Ik vraag me nu dus af of je wel alle zenders uit je pakket hebt...

Reageer