Schakelaar

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CI+ module werk niet nieuwe LG 55CX6LA TV

Sinds vorige week een nieuwe LG OlED 55CX6LA aangeschaft. CI module 1.3 van Ziggo reageert niet.

Rechts in beeld komt "CI module verwijderd" heeft iemand een oplossing.?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Nee hoor, aan die gegeven info hebben we genoeg 🙂
Maar voordat ik op het abonnement in ga even een stukje geschiedenis.
In het verleden was het namelijk mogelijk om zelf smartcards en CI+ modules te kopen.
Die konden dan ook zelf worden geactiveerd.

Een paar jaar geleden is dat gewijzigd. Mede omdat je met zelf gekochte apparatuur met fabrieksgarantie zit, zijn we overgegaan op het uitgeven van apparatuur in bruikleen.
Bij de abonnementen van nu krijg je de apparatuur in bruikleen en hierop zit levenslang garantie (zolang er een Ziggo abonnement is).


Jij had al een abonnement voordat dit veranderde. En je hebt het abonnement nadien ook niet aangepast.
Je betaalt voor kabel tv, maar kan door haar eigen gekochte en geactiveerde smartcard toch naar de TV Standard zenders kijken.

Om nu een een CI+ module in bruikleen te komen moet je abonnement worden aangepast naar TV Start (CI+ module).
Dat geldt voor iedereen.
Bij sommige abonnementen verandert het maandbedrag dan niet, maar de naam van het abonnement wordt dan wel degelijke gewijzigd.
Ten opzichte van jouw abonnement verandert het maanbedrag helaas wel.
Hier is helaas niets aan te doen, want abonnementsprijzen van een TV Start (CI+module) abonnement liggen vast.

Bekijk in context

44 Reacties 44
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Schakelaar en welkom op de Community. 

Wauw, een nieuwe TV! Wel een domper dan dat de module er niet lekker mee werkt. Heeft de tip die @Sparco1955 hierboven deelde geholpen?

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Werkt de CI+ module niet of de Smartcard?

Bij ons was namelijk de Smartcard stuk, bij de instellingen van je TV kun je de gegevens van de module en smartcard terug vinden, staan er gegevens bij de module dan is die goed, staat er bij de Smartcard N/A dan is die stuk.

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Module wel juist geplaatst? dus met streepjes code de goede kant op. naar je toe gericht.

 

Teun

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Zien we je nog terug met meer informatie @Schakelaar ?

Schakelaar
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CI+Module werkt nog steeds niet. Lijkt wel of ik de enige ben die dit probleem heeft. Technische dienst van LG gemaild, nog geen antwoord.

Bel Ziggo voor lanskomen monteur als het door LG niet opgelost wordt.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Toestel ook al eens gereset? neem aan dat je zoekt op kabel en dan de juiste frequentie en netwerk id? Heb zelf ook net nieuwe 55cxla.

 

Teun.

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes
Schakelaar wrote:

CI+Module werkt nog steeds niet. Lijkt wel of ik de enige ben die dit probleem heeft. Technische dienst van LG gemaild, nog geen antwoord.

Bel Ziggo voor lanskomen monteur als het door LG niet opgelost wordt.

Mijn bericht al eens gelezen?

Schakelaar
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zodra je de kabel aansluit weet de tv al dat je Ziggo hebt. Zoekt automatisch naar de juiste frequentie en ID.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Schakelaar Heb je inmiddels al contact gehad met LG? Vergeet ook niet om de netwerkgegevens te controleren en eventueel aan te passen, ondanks dat je tv automatisch op zoek gaat. Mocht er een Ziggo monteur nodig zijn, geef gerust een gil. 

smullie

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedenavond,

 

ik heb hetzelfde probleem. TV geïnstalleerd met CI+ module erin. Gaat allemaal prima, krijg beeld, geluid en alles. Na het uitzetten van de TV met de afstandbediening (standby) start de TV weer op en krijg ik geen beeld meer vanaf RTL4, de TV geeft dan de melding ‘CI+ module verwijderd’.

TV van de stroom af en weer opstarten geeft (meestal) wel weer beeld. 

CI+ module eruit en weer erin geeft ook weer beeld.

Ik heb nog niet geprobeerd om de zenders te installeren zonder de CI+ module zoals in 1 van de posts aangegeven werd, maar hoe doe ik dit met de instellingen? Voor de digitale kanalen gebruik ik 4444, voor HD icm een smart card 5555.

Graag even een reactie, alvast dank! 

Nu namelijk de smartcard maar in een oude humax HD ontvanger gedaan… was het zat… maar baal er stevig van, speciaal een tv die ziggo gecertificeerd is besteld en bij de samsung die ik eerst had besteld was het nog erger. 

Smartcard doet het in de humax en CI+ doet het in de oude tv ook prima, dus die zijn beide goed. contact met LG gehad, maar die komen niet verder dan het antwoord wat ik onderaan het bericht geplaatst heb.

Hopelijk heeft iemand hier het verlossende woord 🙂

dank en groet,

Marcel 

 

Antwoord LG:

Ik wil u het volgende adviseren: 

- Controleer of er geen beschadigingen aan de CI+ module zitten 
- Controleer of u CI+ module Beschikt over versie 1.3 en uw smartcard ook. Oudere versies kunnen na verloop van tijd ondersteuning verliezen. 
- Maak de Smartcard schoon 

Mocht u deze stappen hebben gevolgd en het probleem is nog steeds aanwezig? Dan adviseren wij u om opnieuw de zenders te zoeken en het onderstaande stappenplan te volgen. 

- Instellingen>Algemeen>Locatie Nederland wijzigen in Finland 
- Instellingen>Kanalen>kanaalafstellign en instellingen  programmeermodus staat standaard op “Antenne”, deze wijzigen naar “Kabel”. Automatisch instellen starten kan met “ja”worden bevestigd 
- Bij kanaalafstemming opnieuw kiezen voor “Kabel”. Vervolgens: 
- bij Frequentie “474000” invoeren 
- bij Symbol Rate “6875” invoeren 
- Netwerk ID wijzigen van automatisch naar handmatig. Voer hier weer “4444” in en klik op “volgende” 
- Op het volgende scherm “alleen digitaal zoeken” en “Gecodeerde programma’s overslaan” aanvinken 
Televisie gaat zenders zoeken, dit duurt langer als bij de korte procedure. 

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Heb het toestel ook thuis, maar hier werkt alles prima. Moet toch ergens anders aan liggen. Signaal wel sterk genoeg??

 

Teun.

smullie

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

signaal sterk genoeg ja, andere tv met zelfde CI+ module werkt prima, … kabel ook vervangen en bij het zoeken van de zenders ook prima signaalsterkte. 

heb jij de tv met of zonder ci+ module geïnstalleerd? en als je het zonder doet en daarna de ci+ insteekt moet ik dan de settings wijzigen?

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Altijd eerst de TV zonder module installeren en daarna pas de module erin stoppen met Smarcard. Je hoeft dan geen instellingen te wijzigen.

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Gewoon laten zoeken zoals hierboven vermeld. Welke module?? merk?

 

Teun.

smullie

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

merk CI+ module: Quantis

model: 1.3

 

groet Marcel 

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes
smullie wrote:

merk CI+ module: Quantis

model: 1.3

 

groet Marcel 

Installatie al gedaan zonder module?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
smullie wrote:

merk CI+ module: Quantis

model: 1.3

 

groet Marcel 

Moet wel werken toch? hier ook de quantis, maar gebruik hem gewoon voor testen. Normaal heb ik de next box.

 

Teun

smullie

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik ga het vd week even proberen, mocht het niet lukken meld ik mij weer. Veel dank voor de snelle reacties!

Uitgelicht topic