Beantwoord

CI+ module voor Samsung UE40F6400AWXXN

  • 14 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 680 keer bekeken

De betreffende TV is volgens de website van Ziggo geschikt voor de Ziggo C+ module. Als ik alle instructies volg en de CI module in de TV stop, gaat de TV de module verifieren. Wat is ook doe, welke instelling ik ook kies, ik krijg altijd de melding:

“De verificatie tussen televisie en module is mislukt. Uw televisie voert de installatie uit. Wacht tot de installatie klaat is, en zet dan de televisie weer uit en aan. (17).

De Samsung is voorzien van de laatste software update.

Ik heb Ziggo klantenservice hierover gebeld maar zij kunnen mij niet verder helpen. Heeft iemand een oplossing?

 

icon

Best beantwoord door rlhwillems 14 oktober 2019, 21:38

Ik heb het probleem gevonden en de verificatie werkt nu wel. Na herinstallatie zet de Samsung de symboolsnelheid op 6975 terwijl dit 6900 moet zijn. Na het scannen worden de zenders gevonden en NL1-3 kun je zonder module kijken. Na installatie van de CI+ module, begint de verificatie en deze wordt nu wel succesvol doorlopen.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

6 Reacties

Ik heb het probleem gevonden en de verificatie werkt nu wel. Na herinstallatie zet de Samsung de symboolsnelheid op 6975 terwijl dit 6900 moet zijn. Na het scannen worden de zenders gevonden en NL1-3 kun je zonder module kijken. Na installatie van de CI+ module, begint de verificatie en deze wordt nu wel succesvol doorlopen.

Bedankt voor de snelle reacties. Beiden had ik al gevonden en geprobeerd. Ik krijg iedere keer de foutmelding 17.

Na herinstallatie van de TV staan alle gegevens zoals netwerk-id en frequentie ingesteld zoals vermeld op de Ziggo handleiding van de CI+ module.

Reputatie 7

Goed dat je dit aangeeft. Meestal komen er elke werkdag moderators langs die dit kunnen doorzetten intern of uitlichten voor andere gebruikers. Daarom is dit een groot klant helpt klant forum  om deze dingen te kunnen melden en weer doorgeven😊

Reputatie 7
Badge +27

Kijk hier eens.

 

https://ziggoforum.nl/topics/authenticatie-probleem.77538/

 

De eerste Digitale installatie moet zonder module gedaan worden.

Reputatie 7

Welkom@rlhwillems  op de Ziggo Community een Klant helpt klant forum.

Jammer dat de Helpdesk je niet verder kon helpen, en gaan we het hier proberen.

Heb je bij installeren van de CI+ Module eerst de module de TV laten herkennen en daarna de smartcard. Afhankelijk van welke Module je gebruikt, is ook nog een optie, want in een Oud UPC gebied is de Module niet interactief en in Oud Ziggo gebied wel.

 

Misschien helpt deze link CI+ Module's Hulp en Installatie je een beetje op weg.

Ik heb zelf ook een Samsung ue43mu6100 ik weet dat het een lastig klusje is.

 

Bij vragen zien we het graag.

Reputatie 7

Blij te horen dat het is opgelost en dat ik en @Steefb  je op weg hebt kunnen helpen.:slight_smile: