Beantwoord

CI+ module of 5200C?

• 17 mei 2019
  • 6 Reacties
  • 957x Bekeken

Ik wil een CI+ module aanschaffen voor mijn nieuwe tv (LG OLED55C8PLA). Momenteel gebruik ik een Humax 5200C.

Wensen:
  • Interactieve TV
  • Op ieder willekeurig moment kunnen pauzeren van de uitzending die wordt gekeken (Timeshift)
Is dit mogelijk met een CI+ module, of moet ik altijd een extern apparaat gebruiken?
icon

Best beantwoord door Willem-A 17 mei 2019, 22:13

Er zit ook geen schijf in, maar vaak kun je deze inderdaad wel aansluiten/gebruiken op een nieuwere Tv. Nu is dat dus ook het geval.

Ik haalde er ook al oud dat je in fZiggo gebied woont (=oud Ziggo) maar goed, j mot dat uiteraard wel zeker weten alvorens je een goede reactie kan plaatsen.

De Humax is natuurlijk ook uniek in zijn soort (is geen reclame hoor 😉 Maar zonder geheid, werken met de 5200c is wel vrij eenvoudig. Dan neem ik uiteraard het FTP gebeuren etc. even niet mee.

Maar je kan uiteraard altijd nog besluiten met een CI module te gaan werken.

Veel kijkplezier!
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

6 Reacties

Reputatie 6
Badge +10
Zit er een schijf in deze TV?
Indien niet dan kan je nooit pauzeren.
Reputatie 7
Badge +19
En... Woon je in oud Ziggo of oud UPC gebied? In die laatste kun je geen gebruik maken van Interactieve Tv. Maar daar je een Humax gebruikt, heb ik sterk het vermoeden dat je in oud Ziggo gebied woont. Al zegt het gebruik van een Humax niet alles, want deze word ook vaak ingezet in oud UpC gebied, voor de ontvangst van de vrije zenders.

Maar een module zelf heeft niet de mogelijkheden die je noemt. Het enige wat deze doet is het decoderen van de gecodeerde zenders. De zenders worden daar dus ook niet in opgeslagen, maar staan in de tv. En voorts zijn mogelijkheden als pauzeren (Time Shift) opnemen etc. afhankelijk van de mogelijkheden van de Tv.
Bedankt voor de reacties!

Er zit geen harde schijf in de tv, maar deze kan ik wel aansluiten.

Ik woon in oud Ziggo gebied.

Heb zelf al gezocht naar timeshift op mijn tv, maar dat gaat denk ik niet zo'n gemak opleveren als nu met de HUMAX.

Dan maar geen CI+ 😉
Reputatie 7
Badge +19
Er zit ook geen schijf in, maar vaak kun je deze inderdaad wel aansluiten/gebruiken op een nieuwere Tv. Nu is dat dus ook het geval.

Ik haalde er ook al oud dat je in fZiggo gebied woont (=oud Ziggo) maar goed, j mot dat uiteraard wel zeker weten alvorens je een goede reactie kan plaatsen.

De Humax is natuurlijk ook uniek in zijn soort (is geen reclame hoor 😉 Maar zonder geheid, werken met de 5200c is wel vrij eenvoudig. Dan neem ik uiteraard het FTP gebeuren etc. even niet mee.

Maar je kan uiteraard altijd nog besluiten met een CI module te gaan werken.

Veel kijkplezier!
Reputatie 6
Badge +10
Een ssd schijf sluit je simpel aan met een sata-USB kabeltje.
Kan dit schijfje misschien wel achter een of andere klep van de tv gestopt worden.
Heeft geen externe voeding nodig en maakt geen lawaai.
Reputatie 7
Badge +24
En hou er rekening mee dat : of jou tv inderdaad interactieve tv ondersteunt/geschikt is.