1
Vraag
2
Reacties
Wipneus

Level 2
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

CI+ module, maar welke?

Welke CI+ module moet ik nemen voor mijn Samsung 4K Tv. Tv is gecertificeerd voor/door ziggo.
Ik zie een paarse @smit (1.2) en dan heb je nog een blauwe @smit (1.3) en dan heb je nog een in het oranje 1.3 van @smit die veel duurder is als de blauwe (sticker).

Wat is de laatste versie of welke zou je nu moeten kopen voor mijn tv? Waar te koop?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Je kan de juiste CI module bij Ziggo huren. En, woon je in oud Ziggo gebied, dan kan of moet deze Interactief zijn. In ieder geval heb je doorgaans een 1.3 nodig. Alleen door te huren krijg je er ook een smartcard bij. Deze zijn n.l. niet meer los te koop. Vind je ze wel, zal Ziggo deze niet meer activeren. Dat is dus wel iets om op te letten. Overigens levert men naast de Smit ook de modules van Quantis electronics.

Laat anders nog even weten welke Tv je precies hebt.

Bekijk in context

39 Reacties 39
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Je kan de juiste CI module bij Ziggo huren. En, woon je in oud Ziggo gebied, dan kan of moet deze Interactief zijn. In ieder geval heb je doorgaans een 1.3 nodig. Alleen door te huren krijg je er ook een smartcard bij. Deze zijn n.l. niet meer los te koop. Vind je ze wel, zal Ziggo deze niet meer activeren. Dat is dus wel iets om op te letten. Overigens levert men naast de Smit ook de modules van Quantis electronics.

Laat anders nog even weten welke Tv je precies hebt.
Wipneus
Topicstarter
Level 2
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Samsung UE40MU6120
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
En je woont in oud Ziggo gebied? Zo ja, dan is alleen daar Interactieve Tv mogelijk. De keuze zou dan vallen op een Quantis of Smit 1.3. Je kan daarvoor zo de helpdesk bellen en mocht de keuze je niet bevallen, kun je de module altijd ruilen. In oud Ziggo gebied word dan een smartcard bijgeleverd. In oud UPC gebied weet ik niet exact hoe men het dan aanpakt.
Wipneus
Topicstarter
Level 2
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb nog 2 modules @smit versie 1.2 met 2 smartcards. En nog een 3e smartcard die in een samsung kabeltuner DCB9401R zit. Ik kan als ik 1 kaart niet gebruik na een tijdje gewoon weer via ziggo activeren.
Wipneus
Topicstarter
Level 2
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Wat is een oud ziggo gebied? Ik heb nog steeds een @home mail adres en een ziggo mail adres (Limburg)
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Als Ziggo een module levert in oud Ziggo gebied* zal men er een smartcard bijleveren. Nu geef je aan nog 2 modules te hebben, maar zijn deze ook al geprobeerd in de Tv? Gezien je smartcards hebt, lijk je in oud Ziggo, ook wel fZiggo gebied te wonen. *Dit is het gebied wat voor de fusie met UPC ook al onder Ziggo viel. Tussen fZiggo en fUPC gebied zitten nog steeds verschillen, ondanks de fusie, en daarom is het belangrijk dit altijd te vragen/mee te nemen in vragen/reacties.

PS: Als een smartcard te lang niet is gebruikt kan deze verlopen en opnieuw activeren kan dan wat lastig zijn.
Wipneus
Topicstarter
Level 2
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Stel ik koop een Quantis module 1.3 versie moet er dan een andere smartcard in of kan ik gewoon de bestaande smartcards gebruiken om gebruik te maken van alle opties zoals interactieve TV of tv on demand?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Inzake interactieve tv is het ook van belang dat de tv ook interactief is... En dit ondersteunt. Inprinciepe kan je een reeds geactiveerde en werkende smartcard gebruiken. Verdere bijzonderheden inz de smartcard : zie wat Willem-A al heeft medegedeeld.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het verschil zit met name in of je met de CI module interactief wilt gaan kijken, daarvoor heb je de nieuwste CI module's nodig. De 1.3 versie. Qua smartcard zou het niet uit moeten maken. Het verstandigste lijkt me om gewoon een CI module via Ziggo te bestellen, dan weet je zeker dat je altijd de juiste krijgt, en krijg je er bovendien een smartcard bij inderdaad.
Trouwens, je schreef dat je nog een Samsung DCB9401R ontvanger hebt, dat is wel een heel oude ontvanger. Als die smartcard niet meer actief is, vraag ik mij af of Ziggo die zo wel weer kan activeren, zeker als je bedenkt dat bij de CI module toch een nieuwe smartcard geleverd wordt.
En als je in Limburg woont, en een @home adres hebt, dan woon je in 'oud' Ziggo gebied.

Succes!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo wrote:
Inzake interactieve tv is het ook van belang dat de tv ook interactief is... En dit ondersteunt. Inprinciepe kan je een reeds geactiveerde en werkende smartcard gebruiken. Verdere bijzonderheden inz de smartcard : zie wat Willem-A al heeft medegedeeld.


Een nieuwe 4K... Die lijkt me toch zeker wel Interactief. Maar met een 1.3 CI module van Quantis moet het toch wel lukken. Ik ga er dan uiteraard wel vanuit dat Wipneus 1 werkende smartcard heeft. Maar Wipneus, voor elke module gebruik je identieke smartcards. Er is n.l. maar een soort voor fZiggo gebied.
Wipneus
Topicstarter
Level 2
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Alle smartcards die ik heb, staan in een lijst bij mijn Ziggo. Ik kan die gewoon telkens aanmelden en dan binnen 15 minuten werkt die weer ook op de oude Samsung ontvanger. Deze had meer als 2 jaar niet meer aangestaan met smartcard erin en vorige week heb ik hem weer aangemeld en werkte gewoon weer.

Wat moet ik zoveel smartcards? Niet alle Tv en smartcards zijn tegelijk gekocht.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Swollenaer

Als Wipneus in fZiggo gebied woont, ofwel oud Ziggo gebied is dat juist prima. Daarom heeft ie ook nog smartcards. En als deze werken kan hij natuurlijk ook zelf een module kopen, maar huren heeft wel zo zijn voordelen. Ik laat dat echter geheel aan Wipneus over en geef enkel advies, waarbij ik ook het huren van een module met smartcard heb meegenomen. De keuze is dan aan de persoon zelf wat te doen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Wipneus wrote:
Alle smartcards die ik heb, staan in een lijst bij mijn Ziggo. Ik kan die gewoon telkens aanmelden en dan binnen 15 minuten werkt die weer ook op de oude Samsung ontvanger. Deze had meer als 2 jaar niet meer aangestaan met smartcard erin en vorige week heb ik hem weer aangemeld en werkte gewoon weer.

Wat moet ik zoveel smartcards? Niet alle Tv en smartcards zijn tegelijk gekocht.


Dan is het prima toch? Als je die smartcards regelmatig gebruikt kun je ze altijd nog ergens anders voor inzetten. En zoals gezegd is het aan jezelf of je een module koopt of huurt. Daar kunnen wij niet over beslissen vind ik. Ik gaf alleen aan dat Ziggo geen smartcards meer los levert, en bij de huur van een module of de standaard mediabox, een Humax 5300c in fZiggo gebied meelevert.

Het is dus geheel aan jou wat te doen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Dan heb ik toch ook nog een opmerking. En wellicht is mijn gedachte gang ....st.. Gek Nou ja vul maar zelf in.

Ts heeft nu een 4 k tv. Module is 1080i resolutie
Bv mediabox waardeerd in iedergeval op naar 1080p ( ja ik weet zenders zijn nog steeds 1080i ) en mogelijkheid tv resolutie aanhouden.

Nou kan de 4 k tv vermoedelijk prachtig ea verwerken... Maar mijn idee 1080i > 4k...
1080p> 4k

Dan lijkt mij het laatste wellicht mooier beeld?

Dan heb ik het niet eens over de evt 4k box waar men hier op dit forum brainstormt...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo wrote:
Dan heb ik toch ook nog een opmerking. En wellicht is mijn gedachte gang ....st.. Gek Nou ja vul maar zelf in.

Ts heeft nu een 4 k tv. Module is 1080i resolutie
Bv mediabox waardeerd in iedergeval op naar 1080p ( ja ik weet zenders zijn nog steeds 1080i ) en mogelijkheid tv resolutie aanhouden.

Nou kan de 4 k tv vermoedelijk prachtig ea verwerken... Maar mijn idee 1080i > 4k...
1080p> 4k

Dan lijkt mij het laatste wellicht mooier beeld?

Dan heb ik het niet eens over de evt 4k box waar men hier op dit forum brainstormt...


Hangt er maar net vanaf welke van de 2 de deinterlacing beter uitvoert. En dat doen de nieuwe 4K Tv's tegenwoordig doorgaans meer dan prima, net als het upscalen. En ja, niet iedereen wil een aparte box en wil dus graag een CI module gebruiken. Hij kan dat natuurlijk ook altijd proberen. Mocht het echt tegenvallen, kan een module vaak wel terug binnen een bepaalde tijd, maar ik heb goede hoop dat het prima gaat werken.
Wipneus
Topicstarter
Level 2
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik had even contact met ziggo vandaag ivm mijn nieuwe 4K tv omdat ik geen zenders kan ontvangen althans vanaf rtl4. Ned 1 en 2 en 3 heb ik wel. Volgens ziggo zou het kunnen liggen aan de verouderde module. Nu vroeg ik of ik die via hun kon lenen/bruikleen maar hij gaf aan van ziggo alleen bij een nieuw abonnement. Kijk ik op de site staat daar gewoon dat ik per maand kan lenen/huren voor 2 euro. Ik wil mijn abonnement niet aanpassen want ik heb nu nog nieuwsgroepen erbij en als ik verander dan ben ik die kwijt. Wat gebeurt er als ik een module huur voor 2 euro per maand dan veranderd toch niet mijn abonnement helemaal en dat ik dan mijn nieuwsgroepen kwijt ben?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Als ik me niet vergis, kun je geen extra module erbij huren als je nog een oud abonnement hebt. Bij zo'n nieuw abonnement verlies je inderdaad de nieuwsgroepen, het voordeel is wel weer dat je dan gratis zo'n CI+ module in bruikleen krijgt.

Welke melding kreeg je precies bij RTL 4 en verder? Heb je eerst de zenders gezocht, daarna de module in de tv en wanneer de tv erom vroeg pas de smartcard erin gedaan?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
WipneusJe kan in iedergaval ook nog kijken op kanaal 13 en 14 ( ziggo tv en ziggo sport) en vanaf kanaal 925 de standaard digitale zenders free to air zenders.

Anders even tijdelijk de zenders opnieuw zoeken 474000 en dan 4444 ipv 5555. in afwachting nieuwe module.

Nu komt rtl en etc wel op volg orde te staan.

Ook nog even een vraagje: heb je bij de 1e keer zenders digitaal zoeken dit wel gedaan zonder de module? probeer dat ook even. Na dit dan pas de modulen plaatsen. Dit is ook trouwens de geadviseerde manier. Succes gr Rob
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo

Ik denk inderdaad ook dat hij alle zenders wel had, maar dat hij tegen het bekende 'gat' aanliep na NPO 1, 2 en 3...

En dat moet op te lossen zijn lijkt me...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic