Mark1986

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

CI+ module i.p.v. mediabox

Sinds deze week heb ik een nieuwe Smart TV met de mogelijkheid voor een CI+ module. Ik zou hier graag gebruik van maken zodat de mediabox er tussenuit kan. Nou heb ik zojuist Ziggo gebeld om de vragen of ik de mediabox kan omruilen voor een CI+ module. Maar na 3x uitleggen wat ik bedoelde bleek het er op neer te komen dat ik de mediabox best terug mag sturen en een CI+ module kan ontvangen, maar dan wel 2euro per maand extra ga betalen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
29 Reacties 29
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Dat kan wel maar alleen met dit abonnement: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/start-met-ci-plus/
Heb ik gedaan, geen mediabox of Mediabox XL meer.
Is TV Start maar de laagste internetsnelheid.
Wil je dat niet dan moet je een CI+ module voor 2 euro per maand huren.
Mark1986
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt, daar ga ik naar kijken. Laagste internet heb ik namelijk al:grinning:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Mark1986 wrote:
Bedankt, daar ga ik naar kijken. Laagste internet heb ik namelijk al:grinning:


Dag Mark1986

Je huurt de module incl. smartcard. En dat is zeker handig, want zou je een CI module kopen in de winkel, loop je tegen het probleem aan daar geen smartcard meer voor te krijgen. Vind je deze wel, zal Ziggo deze niet mee activeren. Wil je dus alle zenders zien, en aan de voorwaarde voldoet (belangrijk) dat je in oud Ziggo gebied woont, dan kun je dus gebruik maken van en module met smartcard. In oud UPC gebied kan dat niet. Dus wel zaak daar goed op te letten!
borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Je kunt ook een CI+ module in de winkel kopen en de smartcard uit de mediabox in de module stoppen.
De mediabox xl heeft geen smartcard maar de gewone mediabox, de Humax, wel.
De mediabox zit in jou abonnenent maar voor een CI+ module moet je extra betalen.
Zet je de box daarna gewoon in de schuur of op zolder.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
borry52 wrote:
Je kunt ook een CI+ module in de winkel kopen en de smartcard uit de mediabox in de module stoppen.
De mediabox xl heeft geen smartcard maar de gewone mediabox, de Humax, wel.
De mediabox zit in jou abonnenent maar voor een CI+ module moet je extra betalen.
Zet je de box daarna gewoon in de schuur of op zolder.


Maar dan is het dus maar wel de vraag welke mediabox Mark1986 heeft. En als de Humax terug moet, omdat het een huurmodel is, moet de smartcard ook terug. Want ook deze huur je. Het ligt dus wellicht niet zo simpel in dit geval. En ik zou in dergelijke gevallen sowieso aanraden de CI module te huren. Is niet gek duur, je kan de module eerst uitproberen indien nodig, en je hebt dus ook zeker de garantie op een smartcard, mits Mark1986 in fZiggo gebied woont.
Mark1986
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor de reacties! Ik heb een Humax box en gebruik dit alleen voor het "normale" zendetpakket en hooguit uitzending gemist. Volgens de check op de website zou ik hier(fZiggo) ook interactieve TV met een CI+ hebben. M'n TV is daarvoor gecertificeerd.

Ik heb even ingelogd en heb inderdaad de keuze om een CI+ ipv mediabox aan te klikken zoals Robertkoopman zegt. Is dat niet de makkelijkste optie?:relaxed:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Mark1986,
dat is inderdaad het simpelste, je wijzigt je abo in een abo met CI+ i.p.v. een abo met box, de box moet dan retour richting Ziggo, je krijgt daar dan t.z.t. een retour-doos voor thuisgestuurd.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
"Je kunt ook een CI+ module in de winkel kopen en de smartcard uit de mediabox in de module stoppen."

Pas op met de winkel en marktplaats, er zijn nog een aantal oude in de handel die niet meer werken.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Welkom op onze Community Mark1986, ik zie dat je al een aantal tips hebt ontvangen! Top! 🙂 #LekkerBezig mensen!

Je kan altijd nog een pakket met de 45 basis zenders overwegen. Dan heb je niet eens een CI+ nodig, alleen een DVB-c geschikte tv. Kijk hier eens 🙂
Mark1986
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Anne H Ziggo wrote:

Je kan altijd nog een pakket met de 45 basis zenders overwegen. Dan heb je niet eens een CI+ nodig, alleen een DVB-c geschikte tv. Kijk hier eens 🙂


Dat heb ik nu tijdelijk gedaan inderdaad, door de coax direct op de TV aan te sluiten. Dat werkt perfect, echter mis ik dan het stukje interactieve TV:slight_smile: Ik ga zometeen nogmaals telefonisch contact opnemen met de vraag of ik de box om kan wisselen voor de CI+ module. Bedankt voor de reacties!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Mark1986,
Dat aanpassen van je abo kun je zelf in MijnZiggo regelen.
Voor interactief via de CI+module moet én je TV geschikt zijn en in fZigg0-regio wonen en niet in fUPC-regio, anders gaat het niet werken.
Die test kun je op de Ziggo-site doen onder de rubriek CI+=modules.
Succes.
Mark1986
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zojuist weer gebeld. Deze keer werd mij verteld dat omruilen geen probleem is, maar dat ik dan geen interactieve TV meer heb. Interactieve TV zou enkel met een mediabox kunnen. Zelfs toen ik aangaf dat de check op de website zei dat ik wel interactieve TV kon gebruiken werd dat volgehouden. Ik woon in fZiggo gebied en de combinatie van TV en postcode is volgens de check geschikt voor interactieve TV. Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer vertrouwen in de reacties op het forum heb:wink:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Mark1986,
dan pas je je pakket gewoon aan in MijnZiggo,
na ontvangst en installatie kun je de bestelling eventueel binnen aangegeven tijd weer ongedaan maken als het toch niet mocht werken.
Advies: zet HBB-tv uit als je interactief met de CI+kaart werkt, beide systemen gebruiken namelijk dezelfde knop op de afstandsbediening.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Mark1986 wrote:
Zojuist weer gebeld. Deze keer werd mij verteld dat omruilen geen probleem is, maar dat ik dan geen interactieve TV meer heb. Interactieve TV zou enkel met een mediabox kunnen. Zelfs toen ik aangaf dat de check op de website zei dat ik wel interactieve TV kon gebruiken werd dat volgehouden. Ik woon in fZiggo gebied en de combinatie van TV en postcode is volgens de check geschikt voor interactieve TV. Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer vertrouwen in de reacties op het forum heb:wink:


O, o, o, hoe komen ze daar nou toch weer aan. Blijft jammer dat men vaak foute info verschaft. Maar gelukkig is daar mister N.N. met een prima advies.

Succes.
Erikjes

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ook met Ziggo gechat en wilde weten of je ook interactieve tv kon hebben met een CL+ (heb ook sinds kort een nieuwe tv nl. en wil de liever niet meer).
Maar ook mij werd verteld dat dit niet mogelijk is met een CL+ kaart, ga ik zelf nog even zoeken op de site en zie ik dat het wel mogelijk is...?
Beetje apart dat Ziggo medewerkers zelf verkeerde info geven, en me vervolgens wel een Vodafone abbo aan willen smeren (veel te duur uiteraard).

Kortom, denk dat ik toch maar een CL+ ga aanvragen, want zo te zien behoud ik het interactieve gebeuren.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Erikjes,

Waar woon je? Woon je in voormalig UPC gebied, dan kun je niet interactief kijken met een CI+ module. Woon je in voormalig Ziggo gebied, dan kan het wel.

Groet,
Evert
Erikjes

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Evert96 wrote:
Hoi Erikjes,

Waar woon je? Woon je in voormalig UPC gebied, dan kun je niet interactief kijken met een CI+ module. Woon je in voormalig Ziggo gebied, dan kan het wel.

Groet,
Evert


Hallo Evert,

Ik woon in Groningen (stad)..volgens jullie site moet het dan kunnen.
Alleen jammer dat die vraag niet werd gesteld door de "chatmedewerker". Die stelde gewoon dat het niet kon met een CL+.

groet,
Erik
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hey Erik,

Even vooraf, dit is een community waar klanten elkaar helpen. Er zijn Ziggo moderators, maar die hebben ook Ziggo in hun naam staan. Ik ben dus een medeklant 🙂

Groningen is voormalig Ziggo gebied dus dan moet het inderdaad kunnen. Enige voorwaarde is dat je TV het ook ondersteund.
Dit alles kun je hier controleren, maar dat had je zo te merken al gedaan ??

Groeten!
Erikjes

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Evert,

Ja snap ik hoor, is ook geen verwijt naar niemand toe ofzo hoor 😉
Volgens de site van Ziggo ondersteund mijn tv het wel (Qled 2018).

gr. Erik

Uitgelicht topic