Joep1978

Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

CI+ module en E16-4 melding op 2 verschillende smartcards

Sinds gisteren geven de CI+ kaarten die we in de de TV in de keuken en een Cisco decoder op de slaapkamer gebruiken allebei de code E16-4. Al 3 keer met de klantenservice gebeld.

oa reset van beide kaarten en het opnieuw toevoegen van het pakket heeft niet geholpen.

vanmorgen heb ik weer gebeld en wederom geen oplossing.

wel zei de dame dat ze een bericht had gekregen dat er meerdere meldingen van die foutcode bij CI+ modules was binnengekomen.

hebben jullie misschien suggesties want hebben momenteel alleen NED1,2 en 3.

 

bij voorbaat dank!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Joep1978
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hoi allemaal,

 

het bleek een landelijk probleem te zijn!

(betrof niet alle Smartcardhouders)

na bijna 3 dagen is het vanavond eindelijk opgelost! Hopelijk blijft alles naar behoren werken!

iedereen bedankt voor het meedenken!

(ps sterkte decoder is 100% en kwaliteit 92% dus dat lijkt me prima)

 

fijn weekend!

Bekijk in context

8 Reacties 8
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

In ieder geval zou je de ‘basis’zenders vanaf 925 kunnen bekijken (méér dan alleen NPO1,2,3 ).

Of er een storing speelt durf ik niet te zeggen, misschien speelt er nu een storing met smartcards. Toevallig net een verandering van abonnement gedaan?

Joep1978
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hoi Alex,

 

bedankt voor je reactie!

idd goede tip! Heb nu meer zenders! 
(wel jammer dat de klantenservice deze suggestie niet heeft gedaan)

we hebben geen nieuw abonnement genomen alleen wel gebruik gemaakt van een aanbieding waarbij we per 1 nov de nieuwe mediabox next in gebruik kunnen nemen.

zou dat daarmee te maken kunnen hebben?

 

groeten,

 

joep

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

wat u kunt doen , dat is de decorder op npo1 zetten ook zo met de andere die de probleem heeft. dan ga je na mij ziggo log je in . op mijn ziggo  en dan scrol je na beneden na mij producten optie televisie aan klikken  scrol je na beneden dan kom je digitale ontvangers en smartkards tegen klik dan op de desbetreffende kaartnummer op zenders en pincode herstellen  . na een tijdje zou deze weer in orde moeten zijn  . de de singaalkwaliteit moet 100 zijn om de update goed binnen te krijgen 

Joep1978
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hoi Fester,

 

bedankt voor je reactie!

dit hebben we inderdaad gedaan (zelfs meerdere keren) maar helaas zonder effect.

de klantenservice kon zien dat het inderdaad goed doorgekomen was maar helaas geen resultaat. 
 

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

kun je bij deze de  de singaalwaarde eens posten van de decorders  kunnen we zien of daar iets mis in gaat

Joep1978
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hoi allemaal,

 

het bleek een landelijk probleem te zijn!

(betrof niet alle Smartcardhouders)

na bijna 3 dagen is het vanavond eindelijk opgelost! Hopelijk blijft alles naar behoren werken!

iedereen bedankt voor het meedenken!

(ps sterkte decoder is 100% en kwaliteit 92% dus dat lijkt me prima)

 

fijn weekend!

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

de singaal kwaliteit moet 100 zijn ,

de singaal sterkte tussen de 50 en de 70  zijn daar boven geeft , oversturing . wat het zelfde problemen kan geven als te zwak  

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Fester 538 wrote:

de singaal kwaliteit moet 100 zijn ,

de singaal sterkte tussen de 50 en de 70  zijn daar boven geeft , oversturing . wat het zelfde problemen kan geven als te zwak  

Hangt ook een beetje van de Tv/decoder/ontvanger/mediabox af, maar inderdaad is het niet in orde zoals het nu word aangegeven door @Joep1978 Misschien is het net andersom dan wat deze noemt. Maar dan nog is de sterkte wel behoorlijk hoog. 

Uitgelicht topic