1
Vraag
2
Reacties
queenknoop

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mogelijkheid tot CI+ module?

hallo. 

mijn zoon heeft de oude tv van zijn opa gehad heeft ook ziggo nu wil ik die voor hem aansluiten en heb nog een ci module over en die geeft aan nu ci+ module niet volledig onder steunt en krijg dus geen beeld alleen de zenders over de kabel.

zijn opa heeft ook altijd gewoon digitaal gekeken in deze tv Samsung LE32A557P2F  alleen had die een mediabox wellicht dat dat scheelt.

Ik heb ook nog een oude mediabox en die geprobeerd,maar zonder resultaat.

Ik heb ook al de smartcard gereset,maar ik kom er niet uit verder.

Ik ben dus op zoek of er uberhoudt een Ci module in kan of dat.

ik met een media box moet gaan werken.Er zit aan de zijkant wel een ingang voor ci module.

Heb ookal uitgezocht of de tv digitaal kan ontvangen geeft via de site van ziggo aan van niet,maar mijn schoonvader heeft altijd gewoon digitaal gehad van ziggo op deze tv.

Als ik een nieuwe smartcard koop nu in een winkel kan ik die dan nog zelf activeren

wil er geen via ziggo huren wordt het een duur kaartje als je dat een aantal jaren gebruikt.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @queenknoop 

Welkom op de Ziggo Community!

Leuk dat je zoon een TV heeft gekregen zeg. Daar moet natuurlijk ook echt TV op gekeken kunnen worden. Of zie je hem dan nooit meer 😉 Ik zie dat @Jan F. en @Pasi je al de nodige tips hebben gegeven hoe je dit mogelijk kunt maken. Jammer dat de CI+ module geen optie is bij deze TV. Dan kun je in het oud-Ziggo gebied kiezen voor een mediabox, die kun je bestellen via Mijn Ziggo. We leveren geen losse smartcards. 

Als de TV beschikt over een DVB-C tuner kun je ook rechtstreeks via de kabel kijken. In dit stappenplan lees je precies hoe je dat doet. Heeft de TV geen DVB-C tuner, dan kun je een gratis digitale ontvanger bij ons bestellen.

Je hebt het wel door, er zijn heel wat mogelijkheden zodat je zoon gewoon TV kan kijken 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
queenknoop wrote:

 

….Als ik een nieuwe smartcard koop nu in een winkel kan ik die dan nog zelf activeren

Nee, dat kan niet. Een smartcard krijgt u alleen in combinatie met een Ziggo abonnement en kost €2 per maand.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
queenknoop wrote:

...Ik ben dus op zoek of er uberhoudt een Ci module in kan of dat.

 


"... en krijg dus geen beeld alleen de zenders over de kabel….”
Bedoel u hiermee analoge Tv? Dit is onlangs door Ziggo uitgeschakeld. Het is bij Ziggo alleen mogelijk om digitaal te kijken. Dus heeft u een CI+ ( & smartcard ) of een digitale ontvanger ( & smartcard ) nodig als u naar meer dan alleen NPO 1, 2 en 3 wilt kijken.

Check of uw tv geschikt is voor CI+: https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/

In principe kan je met ( bijna ) alle Tv's digitaal kijken. Mocht dat niet m.b.v. een CI+ module ( + smartcard ) gaan, dan wel m.b.v. een digitale ontvanger ( Next, Mediabox, Humax, … ) en via een HDMI of scart kabel.

De ‘kunst’ is om de beste combinatie te vinden, die voor u en uw tv het beste beeld, geluid en gemak oplevert.

E.e.a is wel afhankelijk in welke Ziggo regio u woont. In de voormalige UPC regio gelden andere regels dan in het oude Ziggo gebied, voor wat betreft de mogelijke digitale ontvanger en de door Ziggo bijbehorende geleverde opties/functies.

Als ik zo 1-2-3 even google, dan heeft de Samsung LE32A557P2F 2 x een HDMI aansluiting en is het een full HD tv. De belangrijkste vereisten ( voor een goed/modern beeld ) zijn dus aanwezig.

Volgens mij kan u in het oud Ziggo gebied, met een tweedehands Humax ( voor een paar tientjes overal wel te koop ) en een bij Ziggo gehuurde smartcard ( & CI+ voor €2,- per maand ) prima tv kijken. De tv sluit u aan m.b.v. een HDMI kabel.

Hoe e.e.a. in de voormalige Upc regio moet, kan een andere klant u misschien uitleggen. Maar als u aangeeft in welke dorp/stad u woont, is dat misschien niet eens nodig.

queenknoop
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ben er inmiddels uit dat ik via ci module niet kan.kijken bij deze tv alleen met een digitale kastje erbij.  Ik ga dus een kastje regelen.

Bedankt voor de snelle reactie.

Ps ik woon in hippolytushoef volgens mij geen upc regio.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @queenknoop 

Welkom op de Ziggo Community!

Leuk dat je zoon een TV heeft gekregen zeg. Daar moet natuurlijk ook echt TV op gekeken kunnen worden. Of zie je hem dan nooit meer 😉 Ik zie dat @Jan F. en @Pasi je al de nodige tips hebben gegeven hoe je dit mogelijk kunt maken. Jammer dat de CI+ module geen optie is bij deze TV. Dan kun je in het oud-Ziggo gebied kiezen voor een mediabox, die kun je bestellen via Mijn Ziggo. We leveren geen losse smartcards. 

Als de TV beschikt over een DVB-C tuner kun je ook rechtstreeks via de kabel kijken. In dit stappenplan lees je precies hoe je dat doet. Heeft de TV geen DVB-C tuner, dan kun je een gratis digitale ontvanger bij ons bestellen.

Je hebt het wel door, er zijn heel wat mogelijkheden zodat je zoon gewoon TV kan kijken 🙂

queenknoop
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een tijd met ziggo gebeld en gevraagd wat de opties zijn om toch.digitaal tv te krijgen op die tv.met de kanalen erbij van mijn pakket.

Ik weet dat je met zoekcode 4444 ook kanalen.krijgt.

Ik kon alleen mijn abonnement omzetten en een next box krijgen. Maar ze hebben met geen woord gehad over een gratis digitaal ontvanger.

Ik heb nu dus een.tweede hands digitaal ontvanger gekocht een humax 5300c en bij ziggo een ci module en de smartcard gebruik ik daarvan voor het kastje.

Mijn eigen smartcard was te oud is nog vsn.de multikabel tijd.

Dus ik hoop dat het dan werkt.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

De gratis digitale ontvanger biedt je ook alleen het TV aanbod van Digitale Kabel TV. Via een mediabox of CI+ module met smartcard kun je veel meer zenders zien. Ik hoop ook dat het in de nieuwe opstelling werkt, laat de uitkomst hier maar even weten. 

queenknoop
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nou het werkt allemaal   de nieuwe smartcard uit de ci module icm de tweede hands mediabox 5300c.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic