Beantwoord

CI+ camfout 11


Een combinatie van Samsung en Quantis interactieve 1.3 cam module.
Deze geeft plotseling een camfout 11 aan. Mijn Smartcard eruit gehaald zenders via mijnziggo opnieuw opgehaald daarna de CAM module er helemaal uitgehaald.
De televisieinstelling opnieuw geladen en toen maar gebeld met de servicedesk. helaas .. geen resultaat ook niet na de refresh.
Wat nu?
icon

Best beantwoord door PeterVS 16 januari 2019, 11:45

Gebeld met Samsung, reset en ander diagnoses op de monitor (het is geen televisie blijkbaar) gedaan en tot de conclusie gekomen dat het een hardwareprobleem is. De monitor valt nog onder garantie inclusief ophaalservice dus wordt de monitor netjes opgehaald door Samsung voor reparatie.
Eind goed al goed, voor nu. :-)

Type monitor T32E310EW
Extra info: Fabrieksreset (met de afstandsbediening) Eerst de monitor/tv op Standby zetten dan de knoppen op de AB gebruiken.
Info
Menu
mute
power on
(zo snel mogelijk achter elkaar, dan verschijnt er een blauwe menu linksbovenaan op het scherm) Dan met de OK button in het midden van de joystick icons (pijltjes) en dan resetten maar.
Natuurlijk moet je daarna weer je netwerk id, frequentie en symboolid invullen en de zenders opnieuw ophalen.

Wil je een storagetest doen dan met de AB klikken en typen:
Mute button
247
Extit button

Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 6
Badge +8
De servicedesk van samsung?
Reputatie 7
Badge +31
Heb je de laatste update van de TV geïnstalleerd?

Als je de zenders opnieuw ophaalt in Mijn Ziggo moet de module en de smartcard in de TV zitten.

Ik zou als eerste de TV opnieuw instellen via de DVB-C tuner en dan pas de module en smartcard er weer indoen.

Hierna zenders opnieuw instellen via Mijn Ziggo.
Reputatie 5
Badge +12
De TV kan de CI+-module niet lezen, er is dus niks mis met de smartcard. Een refresh (zenders ophalen) gaat dan ook niet werken.
Probeer eens het volgende:
CI+ met smartcard uit tv halen, tv uit de stroom voor een minuut, dan weer in de stroom en aanzetten op RTL4, daarna pas weer de CI+ met smartcard in de TV doen, en kijken of 'ie weer werkt.

Zo niet, dan zou ik toch met Samsung gaan bellen (het is immers een melding van de TV, niet van de smartcard).
Ik ga de winkel die de televisie heeft verkocht nu mailen. Thanks voor jullie feedback.
Groet Peter
Reputatie 5
Badge +12
Kan op zich een vrij onschuldige melding zijn hoor, de klantenservice van Ziggo kan ook meekijken als je aangeeft dat het om gecodeerd signaal
Check ook:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/gecodeerd-signaal-oplossen/
Reputatie 6
Badge +5
Voor zover ik weet heeft @youriy gelijk en moet je Samsung bellen.
Gebeld met Samsung, reset en ander diagnoses op de monitor (het is geen televisie blijkbaar) gedaan en tot de conclusie gekomen dat het een hardwareprobleem is. De monitor valt nog onder garantie inclusief ophaalservice dus wordt de monitor netjes opgehaald door Samsung voor reparatie.
Eind goed al goed, voor nu. :-)

Type monitor T32E310EW
Extra info: Fabrieksreset (met de afstandsbediening) Eerst de monitor/tv op Standby zetten dan de knoppen op de AB gebruiken.
Info
Menu
mute
power on
(zo snel mogelijk achter elkaar, dan verschijnt er een blauwe menu linksbovenaan op het scherm) Dan met de OK button in het midden van de joystick icons (pijltjes) en dan resetten maar.
Natuurlijk moet je daarna weer je netwerk id, frequentie en symboolid invullen en de zenders opnieuw ophalen.

Wil je een storagetest doen dan met de AB klikken en typen:
Mute button
247
Extit button
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor de terug rapportage!

Reageer