1
Vraag
2
Reageer en help mee
J Willemse

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bose 123 aan sluiten op een mediabox, welke kabels moet ik hebben?

Ik heb een Bose 123 van 10 jaar of ouder die kan niet direct op mijn nieuwe tv worden aan gesloten kan dat eventueel wel op de mediabox en hoe
8 Reacties 8
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
J Willemse Ja dat kan. Afhankelijk van de aansluitmogelijkheden. optisch via spdif ( voor oa digitaal audio) en evt via de jack aux op de mediabox. ( stereo/analoog) evt jack kabel met tulip verloop. https://www.allekabels.nl/tulp-koppelstuk/7028/1507/jack-tulp-kabel.html?gclid=EAIaIQobChMIr9u2nYvZ3wIVkeR3Ch2cCgJ4EAQYASABEgKMC_D_BwE
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
J Willemse Een aanvullende vraag nav mijn vorige reactie: wat is de reden waarom deze niet kan worden aangesloten op de tv? geef even tv model gegevens.
J Willemse
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Best Robbo op je vraag wat voor een tv het is de Samsung Q6 daar zitten allen HDMI en optisch aansluiting op en daar kan ik wel het geluid mee overdragen maar geen dvd beeld
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
J Willemse Bij dat beeld heb bij dvd heb je gewoon idd de hdmi nodig en "daarnaast" de optische kabel( als ik je reactie goed begrepen heb) voor het geluid. De juiste bron selecteren en evt in menu aangeven dat audio via optisch gaat als je voor optisch kiest. Dus dan ook bij de mbxl aangeven in het het menu spdif aanvinken, LET OP. bij de meeste nieuwere tv modellen is de optische uitgang dolby 2.0 ( dolby digitaal 5.1 gaat via arc hdmi) bij de keuze optisch dus op de mbxl voor stereo kiezen, anders krijg je vermoedelijk geen geluid bij de HD zenders die standaard dolby digitaal 5.1 uitzenden. ( Heb ik je opmerking goed begrepen?)
J Willemse
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb via de optisch aansluiting wel het goede geluid , en heb nu gezocht op https://www.allekabels.nl/tulp-koppelstuk/7028/1507/jack-tulp-kabel.html?gclid=EAIaIQobChMIr9u2nYvZ3wIVkeR3Ch2cCgJ4EAQYASABEgKMC_D_BwE
en volgens mijn een omvormer gevonden , heb al een vraag gestuurd of deze werkt op een Bose set bedankt vast voor je reactie mvg joop
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
J Willemse Graag gedaan! en deze kabel zal vast werken. ( zie eerste reactie van mij) succes verder. Gr Rob
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
J Willemse wrote:
Ik heb een Bose 123 van 10 jaar of ouder die kan niet direct op mijn nieuwe tv worden aan gesloten kan dat eventueel wel op de mediabox en hoe


Even voor mijn duidelijkheid: Je schrijft Bose 123
Bedoel je misschien het Bose 3.2.1 systeem?
Dat systeem heb ik en moet t.z.t ook op een mediabox XL worden aangesloten zodra mijn Humax 5200 het heeft begeven.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo j.willemse welkom op onze Community.

Leuk project! Zo te lezen ben je een stukje wijzer geworden over de aansluit opties. Laat je hier ook weten hoe het afloopt?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic