nietdemoeilijks

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Blokkerig en schokkend beeld

Sinds enkele dagen heb ik zowel beneden als boven schokkering en blokkerig beeld. Ik heb het filmpje van de Ziggo monteur bekeken en alle kabels nagelopen of ze wel goed aangedrukt waren. Helaas heeft dat niet geholpen. Omdat ik zowel boven als beneden slecht beeld heb, verwacht ik ook niet dat het door de kabel van de TV boven komt. Het zou wel heel toevallig zijn dat er een kabel zowel beneden als boven niet goed is.

Ik heb in de meterkast wat kabels gewisseld met wat ik heb liggen aan reserve kabel, maar helaas zonder resultaat.

Er is in huis geen apparaten bijgekomen die als stoorzender kunnen werken. Met alles wat er nu in huis staat, kijk ik al ruim een jaar probleemloos TV.

Wat nu? Ben ik bij de laatste oplossing, de Ziggo monteur uitgekomen? Iemand nog tips & trucs?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

De versterker is al een oudje en het frequentiebereik is niet meer van deze tijd. Kunt u een tv aansluiten zonder versterking en nagaan of u dan nog steeds klachten heeft?

Bekijk in context

nietdemoeilijks
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de zwarte kabel op onderstaande foto direct op de Mediabox van de woonkamer aangesloten. Deze zwarte kabel ging naar de input van de versterker. Daarbij heb ik alle kabel aan de box laten zitten. Ik heb de TV vervolgens op de Mediabox aangesloten en het probleem is daarmee verholpen. Dus, volgens mij mag ik de conclusie trekken dat de versterker zijn beste tijd gehad heeft.

 

 

Dan nu het volgende probleem. Hoe kom ik aan de juiste versterker? Volgens mij is het vervangen geen ingewikkelde klus, maar dan moet ik wel eerst de juiste versterker vinden. Kan ik deze bij Ziggo zelf kopen?

Bekijk in context

16 Reacties 16
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

U stelt een heel goede vraag. Ik heb echter wat moeite om die te beantwoorden omdat ik nogal visueel ben ingesteld en me geen enkele voorstelling kan maken hoe een en ander in uw meterkast is geïnstalleerd. Mijn kristallen bol laat me weer eens in de steek. Wat plaatjes in de vorm van foto’s kunnen vaak heel verhelderend zijn.

nietdemoeilijks
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

 

Bij deze de foto’s. Twee van de meterkast en één van de mediabox next in de woonkamer

nietdemoeilijks
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De Mediabox next is vorig jaar zomer geinstalleerd waarmee er ook veel kabel vervangen zijn.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

De versterker is al een oudje en het frequentiebereik is niet meer van deze tijd. Kunt u een tv aansluiten zonder versterking en nagaan of u dan nog steeds klachten heeft?

nietdemoeilijks
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoe doe ik dat?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
nietdemoeilijkste wrote:

Hoe doe ik dat?

Door de zwarte kabel op de splitter, ik ga er vanuit dat die voor de TV's is, zonder tussenkomst van de versterker eens aan te  sluiten op de mediabox.

nietdemoeilijks
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor het meedenken Jan, super handig. Ik ga het vandaag of morgen testen.

nietdemoeilijks
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de zwarte kabel op onderstaande foto direct op de Mediabox van de woonkamer aangesloten. Deze zwarte kabel ging naar de input van de versterker. Daarbij heb ik alle kabel aan de box laten zitten. Ik heb de TV vervolgens op de Mediabox aangesloten en het probleem is daarmee verholpen. Dus, volgens mij mag ik de conclusie trekken dat de versterker zijn beste tijd gehad heeft.

 

 

Dan nu het volgende probleem. Hoe kom ik aan de juiste versterker? Volgens mij is het vervangen geen ingewikkelde klus, maar dan moet ik wel eerst de juiste versterker vinden. Kan ik deze bij Ziggo zelf kopen?

nietdemoeilijks
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb onderstaande versterker nog werkloos liggen. Is dit een geschikt type?

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Dat lijkt me ook een oudje. Het frequentiebereik is onvoldoende.

nietdemoeilijks
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, waar kan ik een geschikte versterker kopen? Kan dat bij Ziggo? Heb je een link naar een geschikte versterker?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hier ook blokkerig beeld,de buren ook en nog een paar in de straat.

Heb het zowel in de woonkamer als in de slaapkamer.

De coax kabel is nieuw en het kastje waar de stekker ingaat 14 maanden oud en door een monteur van ziggo toen vervanhen.

Daarna meerdere keren een monteur gehad om de boel door te meten en te controleren alles was goed.

Ook al andere hdmi kabels geprobeerd en andere hdmi aansluiting geprobeerd lost het probleem niet op.

Opnames kijken is dan wel weer normaal. 

Zwaar irritant.

De ellende is begonnen sinds de laatste update zo uit niet.

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag debby1988,

Vervelend dat je last hebt van blokkerig beeld!
Helemaal omdat dit zowel in de woonkamer als in de slaapkamer zo is.

In dit topic staan al veel foto's en tips wat je hier tegen kunt doen, een software probleem is dit namelijk niet.
Kun je daarom ook een foto delen van de hoofdaansluiting? 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Het valt op dat sinds de update meerdere mensen in de straat er last van hebben.

Als ik de enige was had ik nog zo iets van oke het ligt hem aan mij,maar zeker in deze straat hebben 4 huishoudens er last van en aan de overkant van de wijk heb ik 3 vrienden gesproken (wonen alle 3 in andere straten) die sinds de landelijke uitrol er last van hebben.

Ik ken geen foto maken van de aansluiting aangezien die achter een hele zware hoekbank zit en ik die bank niet verschoven

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey debby1988, 

Sorry voor mijn late reactie! Lukt het ook niet om met hulp de hoekbank te verschuiven en een foto te maken van je hoofdaansluiting? Alleen op die manier kunnen we goed met je meekijken en denken richting te oplossing. 

Wat je sowieso kunt checken als de bank aan de kant geschoven is, is of het blokkerige beeld nog steeds voorkomt op het moment dat je de splitter loshaalt en voor de test de coax kabel rechtstreeks in de hoofdaansluiting aansluit. Ik ben benieuwd naar de resultaten. 

Uitgelicht topic