mwinands

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Blokkerig beeld met CI+ module op Sony KD-55AG8

Na aanschaf van een Sony KD-55AG8 beloten om via een CI+ plus modulete gaan kijken.

Nieuwe CI+ module besteld en geplaatst ter vervanging van de samsung smt ziggo box.

alles werkt maar….. blokkerig beeld met de CI+ plus module.

Het beeld met de samsung is perfect en de bekabeling verandert niet.

ons huis is pas 2 jaar oud en alle bekabeling en connectors zijn dus nog relatief nieuw.

Voor ik nu een monteur vraag om langs te komen ka ik misschien iets aanpassen in de bekabeling?

kabel komt binnen in de meterkast, vanaf het aansluitpunt, via een splitter? 1 kabel naar het internet modum en een tweede coax kabel naar een volgende splitter. vanaf daar, via een tweede splitter, een kabel naar de woonkamer en een kabel naar de slaapkamer.

is dit een gangbare setup of zou het anders moeten?

bedankt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
mwinands
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ja hoor dat is de oplossing: LNA uit en perfect beeld. Super bedankt voor alle tips! 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Welkom op het forum @mwinands  

Kan je misschien een foto van die situatie ( AOP met de splitters ) plaatsen ? Als je maar 2 tv's hebt snap ik namelijk niet waarom er 3 splitters aanwezig zouden zijn ? Bedoel je trouwens dat je AOP ook al een splitter is ?

Je kan eens kijken of het beter gaat als je de coax van de woonkamer eens direct op het AOP aansluit of maar op 1 splitter. 3 splitters na het AOP is eigenlijk te veel  .

mwinands
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dank voor de snelle reactie  - ik plaats vanavond even wat foto's

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
mwinands
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ja hoor dat is de oplossing: LNA uit en perfect beeld. Super bedankt voor alle tips! 

Uitgelicht topic