Vraag

Blokkenbeeld op CI+ Module

  • 17 mei 2019
  • 9 Reacties
  • 584x Bekeken

  • Gedreven Ontdekker
  • 5 reacties
De laatste tijd hebben wij regelmatig blokken in beeld, vooral bij SBS6, RTL7 en Veronica(8),
Vanavond gaat SBS6 goed maar is RTL7 en Veronica niet om aan te zien.
Daar er bij ons niets is gewijzigd, is het mij onduidelijk wat hiervan de oorzaak kan zijn.
Kan iemand hier iets van zeggen?
Is het misschien goed om een monteur te laten checken?

9 Reacties

Badge +3
Hoi @Cor53,

Kijkt u toevallig via een antenne versterker of verouderde splitter?, mogelijk is de coax die er tussen zit ergens beschadigd (of verdouderd).

Is de signaalsterkte die op uw mediabox binnenkomt nog in orde?
Hi Weisselberger,

Ik gebruik geen versterker en er zit alleen een telefoon splitter (sinds 2 jaar).
TV (met CI module) zit rechtstreeks aangesloten op de hoofdaansluiting.
Ik heb juist mijn twijfels over de signaalsterkte die binnenkomt, echter heb ik geen idee hoe ik dit kan controleren. Vandaar mijn opmerking over een monteur.
Badge +3
Hi Weisselberger,

Ik gebruik geen versterker en er zit alleen een telefoon splitter (sinds 2 jaar).
TV (met CI module) zit rechtstreeks aangesloten op de hoofdaansluiting.
Ik heb juist mijn twijfels over de signaalsterkte die binnenkomt, echter heb ik geen idee hoe ik dit kan controleren. Vandaar mijn opmerking over een monteur.


Duidelijk, bent u in de gelegenheid om een andere coax kabel te proberen?
Nee ik heb geen andere kabel, ik zal kijken of dat morgen in de komende dagen lukt.
Reputatie 7
Badge +35
@Cor53 Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters op de foto?
Als dit een niet hedendaagse is, dan wordt hij gratis vervangen door een Ziggo monteur.
Reputatie 7
Hoi @Cor53, welkom hier nog!

We hebben al even niks meer van je gehoord. Heb je zelf al contact opgenomen en is het opgelost, of kunnen wij nog iets voor je doen?
Hi Michael,
Het gaat momenteel weer goed, dus fingers crossed .
Zodra de blokken weer komen bellen we Ziggo voor een nieuwe aansluiting (huidige dateert van 1975).
Reputatie 4
Badge +3
@Cor53

Even een vraagje is in jouw regio toevallig analoog afgeschakeld naar alleen digitaal?. Zo ja de digitale kanalen hebben een nieuwe plek gekregen zodat iedereen via kanaal 888 zijn televisie opnieuw moest instellen. Bij cam ci module kunnen er problemen optreden. Optie cam module ci opnieuw installeren op je tv. Zou zeker deze optie proberen als je weer problemen krijgt. Een ander probleem kan zijn interferentie van apparatuur die zeer dichtbij je ci module gleuf van je televisie staan.
Reputatie 4
Badge +3
@Cor53

Hou je er rekening mee als de monteur constateert dat het aan je bekabeling ligt je 50 euro mag ophoesten. Wat betreft de aop veroudert of niet maar hij werkt goed in zijn opinie weet ik niet wat de spelregels zijn omtrent gratis vervanging of toch betalen. Misschien dat een super expert op dit forum antwoordt hierop heeft.

Reageer