1
Vraag
2
Reacties
Mixertje

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bij welke zenders 5.1 geluid?

We hebben een mediabox XL en mijn vraag is welke zender zenden 5.1 uit en hoe kan ik dit controleren met de afstambediening?

Alvast dank voor de reacties
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Mixertje De meeste HD zenders. De Duitse zenders moet je nog handmatig instellen. ( op desbetreffende zender de ok toets indrukken, 1 plaats naar boven scrollen, dan beeld en geluid selecteren. > selecteer dolby. Maar eerst:

Kies nu het audio/geluid menu, en selecteer daar de dolby output:.

Hoe?: Zet in de instelling >optie>uitgebreide instellingen> geluid/audio de dolby digitaal aan . Zet ook bv spdif uitgang aan bij een optische aansluiting, en HDMI uitgang aan bij een HDMI aansluiting.

Let op. De beste manier is de mbxl aan te sluiten op een reciever. via spdif of indien mogelijk> hdmi en bij een av reciever ook via de HDMI.

Dan zie je op de display van de reciever/versterker bv AC 3/2/1 of dolby 5.1 afhankelijk merk of type.

Let op! is de box alleen op een tv aangesloten, zal de meeste tv's niet het dolby digitaal 5.1 geluid NIET ondersteunen. De nieuwere modellen inz spdif is dolby 2.0
Men dient dan de dolby output uit te schakelen. Dan wordt stereo geselecteerd. Doet men dat niet zal je ook geen geluid horen via de tv, bij de d.d zenders.

Bekijk in context

3 Reacties 3
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Mixertje De meeste HD zenders. De Duitse zenders moet je nog handmatig instellen. ( op desbetreffende zender de ok toets indrukken, 1 plaats naar boven scrollen, dan beeld en geluid selecteren. > selecteer dolby. Maar eerst:

Kies nu het audio/geluid menu, en selecteer daar de dolby output:.

Hoe?: Zet in de instelling >optie>uitgebreide instellingen> geluid/audio de dolby digitaal aan . Zet ook bv spdif uitgang aan bij een optische aansluiting, en HDMI uitgang aan bij een HDMI aansluiting.

Let op. De beste manier is de mbxl aan te sluiten op een reciever. via spdif of indien mogelijk> hdmi en bij een av reciever ook via de HDMI.

Dan zie je op de display van de reciever/versterker bv AC 3/2/1 of dolby 5.1 afhankelijk merk of type.

Let op! is de box alleen op een tv aangesloten, zal de meeste tv's niet het dolby digitaal 5.1 geluid NIET ondersteunen. De nieuwere modellen inz spdif is dolby 2.0
Men dient dan de dolby output uit te schakelen. Dan wordt stereo geselecteerd. Doet men dat niet zal je ook geen geluid horen via de tv, bij de d.d zenders.
Mixertje
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Dank je wel voor je snelle en uitgebreide reactie??
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Mixertje wrote:
Dank je wel voor je snelle en uitgebreide reactie??

Mixertje Graag gedaan. Ik heb nog wel ea verbeterd in mijn uitleg, dus lees de boel nog eens na ( hoewel 1e uitleg duidelijk genoeg is. al zeg ik het zelf:grin:)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic