1
Vraag
2
Reacties
Janhollander

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bestanden kopieren via FTP van Humax 5200C lukt niet

Ik heb een Humax 5200C en wil bestanden kopieren naar mijn PC. Op de Humax staat FTP aan en op de PC zie ik de Humax ook. Als ik dan via Filezilla een bestand wil kopieren van de Humax naar de PC, dan begint Filezilla te kopieren, maar na ongeveer 3 procent stopt het kopieren en na een halve minuut wil Filezilla opnieuw beginnen met kopieren en krijg ik de melding dat het bestand er al staat en of ik dat wil overschrijven. Dit proces herhaalt zich.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Jan Hollander
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Heb je al eens een fabrieksreset uitgevoerd van de Humax en een reset uitgevoerd van het modem? Vooral die eerste kan de vreemdste situaties oplossen.

Maar ik zou ook zeker aanraden niet via Wifi te werken. Voor FTP is een bedrade verbinding een must. ITV kan nog draadloos, maar zodra je de Humax opneemt in je netwerk is het belangrijk een zeer goed, stabiele verbinding te hebben.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Hoe groot is dat bestand?
Wat is het bestandssysteem van je harde schijf? (ntfs/fat32 of zoiets)? Dit kun je vinden onder eigenschappen van je harde schijf.
Janhollander
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het bestand is rond de 7 Gb. Het bestandssysteem op mijn PC is ntfs.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Je kan de timeout eens verhogen, staat default op 20 sec dus maak er eens 40 van

bewerken -> instellingen -> verbinding -> timeout in seconden
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/uitleg-ftp-met-filezilla-client-voor-de-humax-23209
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/uitleg-ftp-met-filezilla-client-voor-de-humax-23209
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/uitleg-ftp-met-filezilla-client-voor-de-humax-23209

Hier staat ook het e.e.a. aan info.
Janhollander
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt, die pagina had ik al bekeken, maar daar vind ik niet mijn probleem.

Verhogen van de time-out helpt ook niet. Filezilla geeft na 3% de melding: Verbinding met server verbroken.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ok, je kan als test de firewall (tijdelijk) uitzetten en als blijkt dat dit het probleem oplost een regel toevoegen aan de firewall om een applicatie uit te sluiten in dit geval dus:

C:\Program Files\FileZilla FTP Client\
Janhollander
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het uitzetten van de firewall had ik al geprobeerd, maar dat helpt ook niks. Bij een bestand van 7,3 Gb stopt hij consequent bij 3,1%.
Ook als ik het bestand probeer te kopieren, via de verkenner, naar mijn Nas stopt het na zo´n 2%. Zowel de Humax als de Nas zijn aangesloten op een switch.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Vreemd ik ervaar dit probleem niet met grote files, om te bepalen of het aan de switch dan wel software ligt zou ik eens WinSCP proberen

https://winscp.net/eng/index.php
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zo te zien heb je een probleem met je verbinding tussen PC en Humax.
Verloopt die deels via Wifi of een Powerline Adaptor?
Test dan eerst een bekabelde verbindingsweg met een (of meer) UTP-kabel(s).
Hoe gaat het dan?
Gr Han
Janhollander
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Met WinSCP krijg ik een foutmelding:
Kan mappenlijst niet opvragen
Command not implemented.
In Filezilla zie ik de mappenlijst wel
Janhollander
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De verbinding verloopt via twee switches die gekoppeld zijn en Wifi.
De verbinding met mijn Nas verloopt alleen via de twee switches
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bij WinSCP moet bij verbinding passive stand aangevinkt zijn maar wat Han zegt dat het met de verbinding niet lekker loopt, misschien moet je het daar in zoeken
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Heb je al eens een fabrieksreset uitgevoerd van de Humax en een reset uitgevoerd van het modem? Vooral die eerste kan de vreemdste situaties oplossen.

Maar ik zou ook zeker aanraden niet via Wifi te werken. Voor FTP is een bedrade verbinding een must. ITV kan nog draadloos, maar zodra je de Humax opneemt in je netwerk is het belangrijk een zeer goed, stabiele verbinding te hebben.
Janhollander
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ga morgen mijn PC aansluiten op de switch en kijken of dat het probleem oplost. En ook de rest van de aangedragen oplossingen zal ik zeker proberen.
Ik kom hier morgen op terug
Janhollander
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb mijn PC met een kabel aangesloten op de switch en daarna werkte het vlekkeloos.
De oorzaak was dus Wifi.
Iedereen enorm bedankt voor het meedenken!!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mooi zo. Met een goedlopende Wifi verbinding op je PC zou het ook goed moeten kunnen gaan. Bekabeld ben je het beste uit. NB de Humax levert bekabeld Max 100 Mbps.
Han
Janhollander
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh wrote:
Zo te zien heb je een probleem met je verbinding tussen PC en Humax.
Verloopt die deels via Wifi of een Powerline Adaptor?
Test dan eerst een bekabelde verbindingsweg met een (of meer) UTP-kabel(s).
Hoe gaat het dan?
Gr Han

Ik kon maar één keer een antwoord als beste antwoord meegeven, maar jij had natuurlijk ook al een bekabelde verbinding aangegeven. Bedankt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic