vantijgeren

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beeldkwaliteit Netflix en andere zenders

Ik heb een LG OLED tv. Nu valt het mij op dat de beeldkwaliteit bij Netflex veel mooier en rustiger is dan wat ik kijk via de ziggo mediabox.
Via de mediabox is de TV ook vaak aan het "zoeken". Bijvoorbeeld bij ruitjes in kleding.
Andere mensen hier ook ervaring mee? En is hier wat aan te doen?
Het Ziggo signaal is doorgelust via een DENON versterker. Kan dat er mee temaken hebben
Bij mijn vorige Panasonic Plasma TV heb ik hier nooit last van gehad.
24 Reacties 24
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Op een Smart TV is Netflix al heel anders dan op de Media Box. Er zijn mensen die geen smart tv hebben en die kunnen via de Media Box wel genieten van Netflix en Videoland ook Film1 en dat je kan kijken.

En verschillen zijn en blijven er altijd?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
vantijgeren schreef:

Via de mediabox is de TV ook vaak aan het "zoeken". Bijvoorbeeld bij ruitjes in kleding.
Andere mensen hier ook ervaring mee?

Dat is waarschijnlijk 'Crosstalk'. Kan aan de Tv liggen, maar ook aan de instellingen. Ik zie dat overigens soms ook, en dan dus wel op een Panasonic Plasma. Maar dat is zo weinig dat het niet storend is. Maar eerder werd er op Tv zelfs rekening mee gehouden in bv. talkshows, door geen kleding aan te trekken welke dit kan veroorzaken.

Maar is dit een 4K Tv? Zo ja, dan presteert deze natuurlijk het best als er ook echt 4K content word aangeboden. Echter hoeft het beeld met een aangevoerde resolutie van 1080I/P helemaal niet slecht te zijn, maar zijn goede instellingen zeer van belang. En een Plasma is nou eenmaal wat vergevingsgezinder bij de weergave, al heeft deze natuurlijk ook baat bij een goede bron.

Maar kijk dus alles eens na, en sluit anders de mediabox eens direct aan op de Tv.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dave- wrote:
Op een Smart TV is Netflix al heel anders dan op de Media Box. Er zijn mensen die geen smart tv hebben en die kunnen via de Media Box wel genieten van Netflix en Videoland ook Film1 en dat je kan kijken.

En verschillen zijn en blijven er altijd?



Maar dat is natuurlijk niet echt een antwoord op de vraag van vantijgeren

Netflix is wel goed, alleen ziet het beeld van de XL er minder goed uit...
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik merk eigenlijk geen verschil tussen de tv app en mbxl app. ( qua beeld)
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo wrote:
Ik merk eigenlijk geen verschil tussen de tv app en mbxl app. ( qua beeld)


Volgens mij gaat het daar niet om, maar om het verschil tussen Netflix en wat er verder via de XL word bekeken. Zo lees ik het....
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Het gaat om het beeldkwaliteit tussen de Media Box en Netflix op een Smart TV - ook eerlijk gezegd zit op 3meter 50/75 afstand en zie ook geen verschil.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dave-

vantijgeren schrijft:

"Ik heb een LG OLED tv. Nu valt het mij op dat de beeldkwaliteit bij Netflex veel mooier en rustiger is dan wat ik kijk via de ziggo mediabox".

Daar staat dus niet dat Netflix beter is op de Tv zelf, dan Netflix via de XL, maar dat Netflix beter is dan wat hij kijkt via de Ziggo box... En dat lees ik dus als een verschil tussen Netflix en de 'gewone' zenders.

Maar het zou fijn zijn als vantijgeren even zelf een reactie plaatst.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Willem-A Echt naar mijn idee legt ts het verschil uit van netflix. tv versus mbxl. met name .>. Ik reageer inz netflix, wat hij specifiek benoemd. Ome willem.:kissing_smiling_eyes:
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Willem-A op een Smart TV worden de app ( Mijn Mening ) met liefde gemaakt en waarschijnlijk wordt er ook meer geld aan besteed want het is toch een Smart TV waarmee die verkocht moet worden, dan verwacht je dat het er netjes en keurig uitziet.

En op Media Boxen en Settop Boxen van o.a. Ziggo en andere concurrenten heb IK het idee dat het een beetje is afgeraffeld, ( Het werkt en draait en daarmee is de kous af )
vantijgeren
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste reageerders,
Het gaat mij hierom. Ik heb onlangs een LG Oled 4 K TV gekocht. Ik kijk via een Horizon box van Ziggo.
Het valt mij op dat het beeld van Netflix mooier is dan het beeld van andere zenders. Dus ik vraag mij af of dat door de mediabox komt. Want het beeld van Netflix gaat toch buiten de mediabox om?
Mijn vraag is dus of meer mensen dit bekend voorkomt en wat ik hier aan kan doen.
Het signaal loopt van de mediabox via een Denon versterker naar de TV.
Hamvraag is dus: heb ik andere/betere/nieuwere apparatuur en bekabeling nodig?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
vantijgeren Kabels nakijken kan natuurlijk geen kwaad. Is de av reciever ook 4K ondersteunend?
Gebruik je 4k high speed hdmi kabels? etc Dit ook even ter info. ( high speed 4k HDMI kabel bij de Action zeer betaalbaar.

Wat en hoe in gesteld inz. mbxl : Menu> Geavanceerde instellingen> Beeld.

Resolutie van tv aanhouden en of 1080p ? ( Tv scaled toch naar 4K)> test ea uit
Videosignaal zet deze eens op Ycbcr 4444 Test ook eens RGB uit ipv automatisch.

Speel er even mee. En kijk of je verbetering ziet.

Even ter Info. De mediabox heeft ingebakken een 30 mbps internet verbinding. Dit staat los van de eigen internet abbo. Dit gaat gewoon via de coax Kabel.

Kijk ook evt je voorkeur inz kleur/contrast helderheid etc in het menu van de tv. Een te helder beeld kan ook al jou omgeschreven probleem veroorzaken. Zet ook alle beeldverbeteraars op tv UIT! Dit heeft digitale tv eigenlijk (vaak) niet eens nodig...

De reden waarom bij jou verschil is?? hier niet of nauwelijks.

Verder mijn verhaal/tips zijn even ter info En hopende een verbetering. Succes gr Rob
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Het kan natuurlijk ook dat vantijgeren gewoon 4K content zit te kijken op Netflix wat nogal een logische verklaring zou zijn waarom het er beter uitziet dan de HD beelden van de Horizon:sweat_smile:.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Conforto Eh Eh Ja:relaxed: Als je het zo leest heb je een punt. Met name de eerste zin van Ts Ha Ha. Ik ga igg een nieuwe bril kopen:wink:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Conforto wrote:
Het kan natuurlijk ook dat vantijgeren gewoon 4K content zit te kijken op Netflix wat nogal een logische verklaring zou zijn waarom het er beter uitziet dan de HD beelden van de Horizon:sweat_smile:.



Dat is wat ik eerder al opmerkte. Een dergelijke Tv presteert het best met de juiste content en dus in dit geval 4K content. Maar wat vantijgeren beschrijft is zeer waarschijnlijk 'crosstalk' en dat kan vaak worden verholpen door het aanpassen van instellingen.

Een 4K high speed HDMI kabel is pas nodig als de content welke naar de Tv word gevoerd ook echt 4K is. En dus nu pas van belang als de Denon de resolutie van de XL opschaalt naar 4K./UHD of bij Netflix 4K. Andere kabels verbeteren zal zeer waarschijnlijk niet dit issue gaan oplossen. Dit is iets wat een Tv met regelmaat laat zien, maar waar velen niet eens aandacht aan zullen besteden. Daarmee bedoel ik zeker niet dat het niets voorstelt, maar het is dus iets wat de een stoort en de ander niet.

Is de XL al rechtstreeks aangesloten op de Tv vantijgeren ?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Heren Dave- en robbo

hebben jullie het nou gezien?

"Beste reageerders,
Het gaat mij hierom. Ik heb onlangs een LG Oled 4 K TV gekocht. Ik kijk via een Horizon box van Ziggo.
Het valt mij op dat het beeld van Netflix mooier is dan het beeld van andere zenders".


Ik had het dus niet bij het verkeerde eind.

Dus goed idee robbo , die bril... Neem er ook even een mee voor Dave- . Zo te zien hebben jullie dezelfde sterkte nodig ... :joy::joy:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
vantijgeren
Of je nu Netflix gebruikt op je Smart-TV of op de MediaBox XL, de bron is hetzelfde.
Die komt via internet naar je toe.
Je verwacht dat de resultaten gelijk zijn op je TV.
Je merkt op: Netflix op Smart-TV is beter dan Netflix op MBXL.
Dat kan liggen aan een instelling op de MBXL, die een slechter beeld oplevert.
Details weet ik niet: heb geen MBXL.

Je meldt ook dat Live zenders via de MBXL er slechter uitzien dan Netflix via je Smart-TV.
Kun je eens bekijken hoe dit zit met ontvangst van de vrije digitale zenders rechtstreeks via de Coax-kabel met de DVB-C Tuner van je TV? Zien NPO 1...3 er dan beter uit dan via de MBXL?
Zo ja, dan is er een motief dit verder te onderzoeken.
Han
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh

je bent al de derde die denkt dat vantijgeren bedoelt dat Netflix beter is op de Tv dan via de XL. Zo zit het niet! Hij geeft aan dat Netflix er beter uitziet dan de andere zenders welke hij bekijkt via de XL.

Het gaat dus om het vergelijk Netflix en andere zenders. Dat geef je later ook aan, en dáár gaat het dus om in deze.

En nogmaals, wat vantijgeren noemt, lijkt zeer veel op 'crosstalk'.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Maar wat ik mis in deze draad is de vraag, hoe kijkt hij netflix ?

Met de app op de horizon ? ( kan hij geen 4 k kijken Horizon ondersteunt die resolutie niet )

Met de mogelijke app netflix die ingebouwd zit in zijn LG tv ? wel 4 k ?

Heeft hij een netflix 4 k abonnement ?

vantijgeren
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ach Ronihd

in feite gaat het simpelweg hierom: het beeld van de normale zenders via de XL moet beter. Wat maakt het verder allemaal uit hoe men Tv kijkt. TS heeft een minder goed beeld via die zenders en dan gaat het erom dat op te lossen.

** Aangepast door moderator (Mark) **
Off-topic posts en dubbel gestelde vragen verwijderd.

Uitgelicht topic