pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes

beeld valt steeds weg op mediabox next

Sinds een paar dagen heb ik dat het beeld steeds wegvalt. Soms een paar seconden..soms knippert het beeld zwart. Het geluid gaat wel door. Het viel me eerst op tijdens replay tv maar nu heb ik het ook als ik gewoon tv kijk. Opgenomen opnames hebben dit niet. Als ik de box uitzet en een paar minuten van de stroom haal dan doet hij het weer goed. Soms een hele avond...soms een paar minuten.
Nu was ik blij eindelijk van die ellendige horizon box te zijn verlost...krijg ik dit ervoor terug. Nu kan ik helemaal niet meer tv kijken. Als iemand wat weet...
bijgevoegd wat fotos en een filmpje van 2 min

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Dat lijkt op een signaalprobleem via de coaxkabel.

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Kun je ook een foto plaatsen van de signaalpagina?
pox-ie
Topicstarter
Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
kabels en aop zijn een paar maanden geleden gecontroleerd en vervangen door een ziggo monteur omdat ik nogal problemen had met de horizon box. Waar vind ik de signaalpagina?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
1 stap lager dan Over je mediabox.
pox-ie
Topicstarter
Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
Be rt wrote:
1 stap lager dan Over je mediabox.


dat is de diagnostiek.. daar heb ik al 2 fotos van geplaatst
pox-ie
Topicstarter
Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
en een paar dubbele fotos 🙂 die heb ik nu verwijderd
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
pox-ie
Topicstarter
Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
Zoals ik al zei dit is recent geplaatst door een Ziggo monteur
hapklaar

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ik ervaar precies hetzelfde. Heb sinds vandaag de Next in huis. Eerste indrukken zijn dat dit een enorme vooruitgang is voor wat betreft de snelheid van het apparaat. Het beeld valt echter steeds weg, meestal voor 1 of 2 seconden, maar soms dit wel meerdere keren achter elkaar. Erg storend, ik hoop dat er een oplossing voor komt!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
hapklaar Helaas ligt vaak de oplossing niet hapklaar op het bord :grin:

Heb je dit bij enkele zenders (welke?) of eigenlijk bij allemaal?
Kun je ook aangeven wat jouw Mediabox Next aangeeft bij signaalsterkte?
Heb je het ook als je iets terugkijkt, een opname bekijkt of een film/serie bekijkt?
hapklaar

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Hoi Evert,

Ik heb alleen nog maar NED1 gekeken vanavond, dus kan niet zeggen of het op andere zenders ook gebeurt. Signaalkracht = Goed

In een andere thread hierover las ik wel dat het mogelijk helpt de HDMI kabel te gebruiken die bij de Next wordt geleverd. Dat heb ik nu gedaan dus nog even afwachten.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Prima! :thumbsup_tone3:

Mocht dat niet helpen, kijk dan even goed bij welk programma en welke minuut het beeld wegvalt. Kijk dan daarna het programma nog een keer via Replay TV. Ik ben benieuwd of dan op hetzelfde moment het beeld ook weer wegvalt.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey pox-ie . Dat ziet er niet uit, natuurlijk! Dit moet zeker anders kunnen.
Gebruik je momenteel de HDMI kabel die bij de Next zat?
pox-ie
Topicstarter
Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
Hoi Lycke Ziggo ...ja alle nieuwe kabels behalve de coax.
Daar heeft de ziggo monteur vorige keer nieuwe stekkers op gezet.de kabel zelf doorgemeten en goed bevonden..kabel is 7.5 m lang. Vanaf het aansluiten heeft alles goed gewerkt behalve wat geluidssync problemen maar dat was de eerste paar dagen.

Sindsdien werkt alles goed
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
pox-ie . Dus als ik het goed begrijpt werkt het nu wel goed/ervaar je de storingen niet meer?
pox-ie
Topicstarter
Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
Hmm de helft van mijn text is verdwenen...ik bedoelde sinds ik de next heb werkte alles goed behalve het geluidssync de eerste paar dagen. Toen begon dit probleem. Ik heb het nu af en toe. Als ik de box van het stroom haal en weer aan zet doet hij het weer goed. Soms 10 min soms de hele avond.. gister had ik het weer en toen merkte ik ook een dip in de internetsnelheid. Misschien heeft dat er mee te maken ik zat nog boven de 100mb. Misschien door de storm 😕
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik ben dit bij anderen op deze manier nog niet tegen gekomen.
Op welke manier is je mediabox met de tv verbonden? Rechtstreeks met 1 HDMI kabel, of zit er nog iets tussen voor het geluid, bijvoorbeeld?
Heeft je TV meerdere HDMI aansluitingen en zo ja; wil je het voor de zekerheid eens op een andere ingang testen?

hapklaar . speelt dit bij jou nu ook nog?
hapklaar

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Lycke Ziggo lijkt opgelost met de bijgeleverde kabel. Heb er sindsdien geen last meer van gehad!
pox-ie
Topicstarter
Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
Lycke Ziggo de box is rechtstreeks verbonden met de bijgeleverde hdmi kabel. Ik heb hem aangesloten op een andere hdmi aansluiting (van de xbox) daar zit een kwalitatief goede hdmi kabel (kan ook 4k mee kijken) , maar het resultaat is hetzelfde, dus ik heb hem weer teruggezet naar de eerste hdmi aansluiting met de ziggo hdmi kabel.
Ik zie de laatste dagen dat het goed werkt. Heel af en toe knippert het beeld een beetje maar niet zo erg als dat het was. Wel zie ik nu weer dat het geluidssync probleem terug is. Als ik live tv kijk dan ga ik naar de opnames, dan weer terug naar live tv en dan loopt het geluid weer synchroom.
Beetje omslachtig allemaal . Kinderziektes waarschijnlijk maar ik hoop dat er snel wat mee gedaan wordt.

Uitgelicht topic