Beeld krijgt blokken en loopt dan vast...

Toon eerste bericht

46 Reacties

Reputatie 7
Duidelijk. Ik vroeg me af of er wellicht meerdere TV's waren en of er wellicht meerdere TV's met CI+ module waren.
De TV boven, waar je nu met een Mediabox kijkt; kan hier ook een CI+ module in, of niet?
En heb je al eens de Mediabox op de TV beneden aangesloten om te testen hoe het op die TV gaat zonder Mediabox?

Ik twijfel een beetje of het probleem daadwerkelijk in het signaal zit, namelijk. Zeker omdat je het op de TV boven niet ervaart.

k begin steeds meer te denken dat het ergens van buiten komt in de verdeel kast of nog verder weg.

Als dit zou zijn, zou je het logischerwijs ook op de andere TV ervaren.

Zou je de Mediabox eens willen aansluiten op de TV beneden en willen testen hoe het dan gaat?

Ook ben ik benieuwd naar het typenummer van je TV. Je gaf hierboven wel wat informatie maar niet het volledige typenummer; heb je deze voor me? We gaan er vast en zeker uitkomen!
Reputatie 1
Badge
Ik wil dat allemaal wel weer gaan uittesten maar dan moet ik eerst alles demonteren. Heb namelijk boven een wandje gemaakt waar die decoder is ingebouwd. Beneden heb ik een steigerhouten wand waar tv en soundbar aanhangt. Daar wil ik absoluut geen decoder of andere apparaten zien anders is het effect weg. De tv is van Samsung serie 6 gekocht in 2010. Typenummer zou ik zo niet weten.
We gaan er vast en zeker uitkomen kun je beter niet zeggen daar ik al jaren bezig ben om goed beeld te krijgen hahahaha graag achteraf als het eventueel opgelost is/wordt...
Reputatie 1
Badge

Eerst maar ff zo testen met de kabel van Ziggo... Gewoon over de vloer en niet onder de vloer voordat het ook weer voor niks is. Ik hou jullie weer op de hoogte.

Reputatie 1
Badge
Tot nu toe nog geen vastloper met blokken gehad. Wederom juich ik nog niet. Ik hoop alleen dat het de oplossing is ook al heeft het mij vermogens gekost aan de voorgestelde (door Ziggo) om Hirschmann kabels en stekkers te kopen die het probleem zou moeten oplossen toendertijd... Ze worden nog steeds verkocht als zeer goede kabels maar het heft mij niet geholpen. Maar...niet te vroeg juichen...vanavond weer verder kijken of ik geen vastlopers krijg onder het tv kijken.
Reputatie 7
Super dat je ons hier zo op de hoogte houdt en ook veel beeldmateriaal meestuurt ter ondersteuning. Echt top! #LekkerBezig. Ik duim natuurlijk voor je dat het nu goed gaat!
Reputatie 1
Badge
Nu lees ik dat je op de 2e ingang van de Hirschmann versterker het modem kan/moet aansluiten? Is dat handig en zal dat nog beter zijn voor mijn storingen?
Reputatie 7
Badge +8
Ik adviseer altijd om het modem niet op een versterker aan te sluiten, omdat dan vaak het modem een te sterk signaal krijgt, maar als het voor jou makkelijk testen is, kun je het natuurlijk proberen, al verwacht ik niet dat het gaat helpen.
Reputatie 1
Badge
Evert96 schreef:

Ik adviseer altijd om het modem niet op een versterker aan te sluiten, omdat dan vaak het modem een te sterk signaal krijgt, maar als het voor jou makkelijk testen is, kun je het natuurlijk proberen, al verwacht ik niet dat het gaat helpen.

Dank je Evert...bij het testen kan het niet gebeuren dat de modem kapot gaat want anders begin ik er nog geeneens aan?
Reputatie 7
Badge +8
Nee, al weet ik niet uit mn hoofd hoeveel de 2e poort op je versterker versterkt. Het kan wel gebeuren dat je internet verbinding slechter wordt, maar dan weet je dat het dus beter is om je modem aan te sluiten zoals ie nu is aangesloten.
Reputatie 1
Badge
Nog steeds geen vastlopers en blokken gehad. Heb er wel een overspanning tussen gezet... Zie foto's. De kabel laat ik voorlopig nog wel even boven de vloer. Ga pas de kruipruimte in als ik zeker weet dat het goed werkt. Zit te denken om de Inline 4 voudig afgeschermde 4G/LTE proof 4K Ultra ook te kopen voor de tv in de woonkamer. Al de Hirschmann kabels naar boven laat ik nog even zo. Ik heb mijn meterkast iets beter ingeruimd... Zie foto's. Ook een foto van mijn tv wand geplaatst. Ik hou jullie op de hoogte.
Reputatie 7
Coaxkabels en stekkers en andere kabelmaterialen hoeven 'slechts' te voldoen aan de eisen die de lokale kabelmaatschappij, in dit geval Ziggo, stelt, de materialen moeten het KabelKeur-logo hebben en/of het Ziggo-geschikt-logo.
Materiaal zonder logo (meestal bouwmarkt-spul) en materiaal met een 'gouden randje' (dus extra duur), heeft meestal ook niet eens de gevraagde logo's, maar je betaalt vaak wèl de hoofdprijs.
Voorbeeld (uit zijn verband gerukt), je hebt HDMI-kabels van € 100,- uit een speciaalzaak en je hebt HDMI-kabels van de Action (ook een speciaalzaak voor de smallere beurs) voor € 4,50, ze werken beide even goed.
Alléén als je veel langere HDMI-kabels wilt hebben is een betere kwaliteit/prijs verantwoord, maar voor de standaard lengtes is het weggegooid geld.
Reputatie 1
Badge
NN... ik had en heb Hirschmann kabels maar ivm vastlopers heb ik een Inline 4 voudig afgeschermde 4G/LTE proof 4K Ultra tussen de AOP en Hirschmann versterker gezet. Dat loste al heel veel op maar nog niet helemaal. Toen heb ik de Hirschmann kabel vervangen die van de versterker naar de tv gaat door een kabel van Ziggo en tot nu toe geen problemen. Ik vind het normaal geen probleem om geld uit te geven maar dan moet het wel de problemen oplossen.
Reputatie 1
Badge
En nu ik net deze berichten loop te typen krijg ik weer een vastloper... Ongelofelijk. Nu alleen een vastloper zonder blokken. Pfffffff....
Reputatie 1
Badge
En nu rond 21.00 uur 2 vastlopers met blokken in 5 min... Niks opgeschoten dus. Weet nou echt niemand een oplossing?
Reputatie 7
Badge +8
Ik zou zeggen na het gebruik van de nieuwe kabels, je nu hebt uitgesloten dat het probleem bij je binnen in de kabels zit. Enige wat je overhoudt wat je nog binnen zou kunnen testen, is de tv, maar ja, een andere tv aan je wand ophangen, gaat inderdaad niet zo maar. (Je wand vind ik er trouwens erg mooi uit zien! 🙂 Netjes alles weggewerkt zo!)
Vreemd vind ik het wel dat je andere tv's nergens last van hebben. Ligt het probleem niet binnen, dan zouden eigenlijk alle tv's dezelfde problemen moeten geven lijkt me.

Heb je die nieuwe kabel op dezelfde uitgang van de versterker aangesloten als waar de vorige kabel op zat? Zo ja, wissel dan twee kabels om zodat de tv in de woonkamer op een andere uitgang komt te zitten. Dit ook puur voor meer duidelijkheid en meer uitsluiten.
Uiteraard kun je ook een monteur laten komen, aangezien je al echt enorm veel hebt uitgesloten binnen, maar ja, helemaal 100% zekerheid heb je naar mijn mening nog niet helemaal over waar nu de oorzaak zit..
Het zit je ook niet mee zeg.. 😥
Reputatie 1
Badge
Heb de kabel nu op een andere uitgang gedaan en ga dat weer even testen. Ik zou best een nieuwe tv willen hebben maar als ik niet voor 100 procent de garantie heb dat het probleem dan is opgelost ga ik geen honderden euro's uitgeven. Hoor wel dat nieuwe tv's een quadcore processor hebben die de HD beelden beter aankunnen en verwerken maar het blijft een risico. Zo ook met nieuwe kabels bestellen. Heb nu al meer onder mijn vloer en huis liggen dan wat ik aan de tv heb uitgegeven. Ik hou jullie wederom op de hoogte.
Reputatie 1
Badge
Heel af en toe nog vastlopers met blokken. Daar ik nu de kabel van Ziggo ertussen heb gedaan die ik boven de vloer heb liggen en een aantal pluggen heb vervangen lijkt het beter te gaan. Nog niet overtuigd maar ja...wel iets beter. Nu wil ik het binnenkort weer onder de vloer wegwerken en kom dan niet met die 7,5 meter kabel uit. Weet iemand waar ik zo een kabel of een andere die nog beter is kan bestellen? Hij moet minimaal 10 meter zijn...
Reputatie 7
Hallo @haaglanden1963,
Een passende kabel die minimaal voldoet aan het KabelKeur- en/of ZiggoGeschikt-logo kun je in je eigen woonplaats kopen bij iedere radio/tv-handelaar of een zogenaamde onderdelenshop.
De bekendste en goedgekeurde merken zijn Hirschmann en Technetix.
Reputatie 1
Badge
N.N. schreef:

Hallo @haaglanden1963,
Een passende kabel die minimaal voldoet aan het KabelKeur- en/of ZiggoGeschikt-logo kun je in je eigen woonplaats kopen bij iedere radio/tv-handelaar of een zogenaamde onderdelenshop.
De bekendste en goedgekeurde merken zijn Hirschmann en Technetix.

Kan nergens een Technetix van 10 meter vinden?
Hoi,

De Handyman heeft ze. https://www.handyman.nl/kabels/kabels/?tn_fk_web_type=Coax%20kabel
Reputatie 7
Beeblebrox schreef:

Hoi,

De Handyman heeft ze. https://www.handyman.nl/kabels/kabels/?tn_fk_web_type=Coax%20kabel

Hallo @haaglanden1963
deze dus:

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics