Expert52

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Analoge aansluiting tv. Heb ik een box nodig?

Ik heb op mijn werkkamer een tv met analoge aansluiting. Heb ik nu een mediabox nodig en zo je, moet ik die betalen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Als je Tv over een DVB-C (Digitale kabel tuner) beschikt, dan kun je daarop alle vrije zenders zien. Dat kan nu al. Maar met een CI module zie je dan alle zenders uit je pakket.

Heeft de Tv deze mogelijkheid niet, dan kun je via Ziggo een Humax 5500c in bruikleen verkrijgen, waarop je alle vrije zenders kan zien. Doorgaans is dat voldoende als je eerder analoog hebt gekeken.

Wil je meer, dan zul je voor een andere optie moeten kiezen, maar dan is de keuze afhankelijk van het gegeven of je in oud Ziggo, of oud UPC gebied woont. Maar het ontvangen van de vrije zenders kan altijd, dus de 5500c word in beide gebieden uitgegeven.

Bekijk in context

3 Reacties 3
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Voor zover mij bekend verstrekt Ziggo bij afsluiten analoog inderdaad een digitaal kastje.
Desgewenst komt men dit aansluiten.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Als je Tv over een DVB-C (Digitale kabel tuner) beschikt, dan kun je daarop alle vrije zenders zien. Dat kan nu al. Maar met een CI module zie je dan alle zenders uit je pakket.

Heeft de Tv deze mogelijkheid niet, dan kun je via Ziggo een Humax 5500c in bruikleen verkrijgen, waarop je alle vrije zenders kan zien. Doorgaans is dat voldoende als je eerder analoog hebt gekeken.

Wil je meer, dan zul je voor een andere optie moeten kiezen, maar dan is de keuze afhankelijk van het gegeven of je in oud Ziggo, of oud UPC gebied woont. Maar het ontvangen van de vrije zenders kan altijd, dus de 5500c word in beide gebieden uitgegeven.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Expert52 . Welkom op de Ziggo Community! Goed dat je deze plek gevonden hebt om je vragen te stellen en informatie te vinden. Er lijkt veel te veranderen, maar in de praktijk valt dit gelukkig heel erg mee.

Wat voor tv heb je in de werkkamer? 🙂 Heb je daar een merk en eventueel typenummer van voor ons?

Uitgelicht topic