Patrick1414

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Al meer dan een week geen televisie (E48) met een Humax 5000C

Hallo! Sinds een paar weken hebben wij een E48-32 foutmelding op onze Humax 5000c wij hebben ook totaal geen televisie. We hebben alles al geprobeerd. Nieuwe gecertificeerde COAX kabels gekocht. De hele Humax resetten (inclusief opnieuw invullen van de juiste codes; 474, 5555). Als we zoeken op nieuwe zenders geeft hij als sterkte slechts 8% aan. Bovendien zien we nu de foutcode niet meer maar alleen dat de Humax geen zenders kan vinden. Wat kunnen wij nog proberen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Patrick1414 wrote:
De sterkte schiet heel soms van de 8% af. Soms naar 12% en soms zelfs naar boven de 40% dit duurt echter nooit langer dan een seconde en dan staat hij weer een lange tijd op 8%


Dag Patrick1414

heb je de mogelijkheid de 5000c ergens anders uit te testen? Je kan wel een ander kopen, maar voor hetzelfde geld ligt het aan het signaal. Daarom ook mijn eerdere relaas...

Je moet eerst uitsluiten of het een signaalkwestie of een probleem met de Humax is. Heb je bv. nog een andere ontvanger of Tv in huis welke over een DVB-C tuner beschikt, kun je dat eerste testen en eventueel uitsluiten. Pas als je echt weet dat het aan de Humax ligt, zou ik nakijken naar iets anders. Maar Nogmaals, eerst alles controleren.

Bekijk in context

18 Reacties 18
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Waar krijgt de Humax zijn signaal vandaan? Vanuit (een splitter op) het Abonnee Overname-Punt, of wordt het signaal doorgelust en komt het uiteindelijk bij een wandcontactdoosje terecht?
Patrick1414
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het komt via een wandcontactdoosje
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Dan zal er wel eerder in de signaalverdeling (tussen AOP in woonkamer of meterkast en de wandcontactdoos) iets mis gaan gok ik. Wordt het signaal bij het AOP verdeeld via een versterker, bijvoorbeeld? Hier alles goed aangesloten?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Patrick1414 heb je echt 474 ingetoetst zonder de nullen, tot max invul mogelijkheid? Wellicht overbodige vraag, maar om dit uit te sluiten. (dus 474000 (0)
Patrick1414
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan maximaal 2 nullen invullen dat doe ik ook steeds
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Patrick1414 Ok. Ik neem aan dat je in het voormalige ziggo gebied zit?, of gebruik je de humax voor de free to air zenders in voormalig upc gebied? gebruik dan eens deze codes via deze link:

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml

(deze is alleen voor voormalig upc gebied)
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Een sterkte van slechts 8% wijst op een fout. Dan gaat de Humax ook geen zenders vinden. De sterkte dient minimaal 30% te zijn als je deze naar zenders wilt laten zoeken. Daarna mag het er nog iets onder zitten, maar 8% wijst óf op een signaal probleem, óf een probleem met de Humax zelf.

Sluit deze dus eerst eens rechtstreeks aan op het AOP, daar waar de kabel van Ziggo je huis binnenkomt, en gebruik daarvoor een zeer goed, liefst zo kort mogelijk kabel. Die stekte moet omhoog. Lukt dat niet, kijk dan eens of je de Humax elders mag aansluiten om te zien of de sterkte dan wel de goede kant op gaat. Zoals het nu is maakt het niet eens uit wat voor codes je gaat invoeren, want dit gaat niet werken. En dus is het nu even zoeken of het een signaalkwestie, of een 5000c kwestie is. En ook dat laatste behoort tot de mogelijkheden, want dit is al een baasje op leeftijd...
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Of de humax is overleden. Zo langzamerhand doen alle 5000's dit. Koop veel humax decoders op, maar geen 5000 decoders meer. 98 procent is overleden. De 8% kan ook duiden op een kapotte aansluiting of kabel, want dan geeft hij ook 8% aan.

Teun.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Teun

daar doelde ik eigenlijk al op met een '5000c kwestie'. Maar goed, je moet natuurlijk ook niet te snel conclusies trekken en dus eerst maar eens beginnen met het signaal/aansluiting.

Maar wat je bij de 5000c regelmatig ziet als deze oud worden, is dat deze in 'boot' blijven hangen. Echter is dat meestal eenvoudig te herstellen door bij de voeding de defecte elektrolytische condensators te vervangen. Deze 'nemen' vaak niets mee, en dus is een recap uitvoeren genoeg. Maar ik denk dat men niet hard meer zal lopen voor dit model. En ach, iedereen heeft op een gegeven moment recht op zijn oude dag. De Humax ook...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
De site werkt ook nog steeds niet lekker trouwens. Ook ouderdomsverschijnselen? :grin:
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hoi Willem

Daarom koop ik altijd de 5100, 5200 en 5300 op. Zojuist net weer 2 x humax 5200 gekocht en getest. Kunnen dus weer in de verkoop.

Teun
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
De 5100c loopt ook niet meer zo goed. Maar ook die is al op leeftijd inmiddels. Wel vind ik deze een stuk fraaier uitgevoerd als de 5300c. Maar er was vraag naar een goedkope PVR en dan speelt men daar op in.

De Humax 5200c is nog steeds geliefd, maar de tuners van de 5050c zijn wel probleemlozer. De 5400c is natuurlijk een 5200c met een grotere schijf en een ander jasje, maar deze was eigenlijk te duur t.o.v. de 5200c. Deze is er ook niet meer inmiddels. De 5200c blijft nog even, maar nieuw is deze ook al niet meer los te koop, op een achterblijver na, en kan alleen nog i.c.m. een TV+H3 worden gekocht. Maar hoelang dat nog duurt, en wat er gaat komen, is nog niet bekend.
Patrick1414
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu dit ook geprobeerd maar nog steeds niks. Wat is jullie advies? Een nieuwe Humax kopen of een monteur van Ziggo langs laten komen?
Patrick1414
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De sterkte schiet heel soms van de 8% af. Soms naar 12% en soms zelfs naar boven de 40% dit duurt echter nooit langer dan een seconde en dan staat hij weer een lange tijd op 8%
Patrick1414
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook staat de kwaliteit de hele tijd op 0%
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Patrick1414 wrote:
De sterkte schiet heel soms van de 8% af. Soms naar 12% en soms zelfs naar boven de 40% dit duurt echter nooit langer dan een seconde en dan staat hij weer een lange tijd op 8%


Dag Patrick1414

heb je de mogelijkheid de 5000c ergens anders uit te testen? Je kan wel een ander kopen, maar voor hetzelfde geld ligt het aan het signaal. Daarom ook mijn eerdere relaas...

Je moet eerst uitsluiten of het een signaalkwestie of een probleem met de Humax is. Heb je bv. nog een andere ontvanger of Tv in huis welke over een DVB-C tuner beschikt, kun je dat eerste testen en eventueel uitsluiten. Pas als je echt weet dat het aan de Humax ligt, zou ik nakijken naar iets anders. Maar Nogmaals, eerst alles controleren.
Patrick1414
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We hebben een ander humax kastje kunnen lenen maar ook bij dit kastje geeft de televisie deze melding
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Patrick1414

dan weet je wat je te doen staat. Alle kabels nog eens nalopen en indien dat in orde is, even Ziggo bellen voor een monteur. Zoals het nu staat is het dus niet de Humax welke issues vertoond, dus die hoeft nog niet met pensioen.

Nu is het dus aan Ziggo.

Uitgelicht topic