Al jaar tv-storing. Next beter?

  • 21 mei 2019
  • 6 Reacties
  • 46x Bekeken


Dank voor je antwoord. Ik wil juist het snelle internet houden ivm de hogere upload. Ziggo heeft al meer dan 1 jaar een tv-storing in mijn flat in onderzoek. Ik had goede hoop dat met de nieuwe box dit opgelost zou kunnen worden. Maar ong 15% prijsverhoging?Hey!
Je hebt al een jaar een tv storing? Dat is wel heel erg lang! Wil je dat ik me hier mee bemoei? Helaas heb je geen gegevens in je profiel opgenomen waarop ik je kan vinden, maar als je wilt kunnen we even privé contact hebben om dit door te nemen.


Hoi Lycke. Yep, is al een jaar in onderzoek... Gaat bij vlagen een tijdje goed, maar zodra er weer wijzigingen zijn, begint bij ons in de flat de ellende weer. Afgelopen week weer veel ellende gehad, gisteren en vandaag gaat het redelijk goed. Problemen zijn vaststaand beeld op de Horizon (net een diashow) en geluidsglitches. Op de Humaxen blokjes en storingsstrepen. Dit op alle zenders. Er is bij mij thuis al van alles gedaan. Nieuw ontvangers (Humaxen, later ook nog eens Horizonbox), nieuwe Hirschman kabels, nieuwe Hirschman versterker, coax afsluiters, wijzingen aan AOP en UOP, bedenk het maar. Alles op advies van Ziggo. Dit heeft me al klauwen met geld gekost. Het enige wat thuis nog niet is vervangen is de kabels vanaf de meterkast naar de diverse aansluitpunten in huis. Volgens een monteur zou dat de oorzaak nog kunnen zijn omdat dit een coax kabel is met koperfolie. Ik laat dit alleen vervangen als ik 100% zeker ben dat het probleem dan verholpen is. Al een jaar lang heeft een specialist van Ziggo dit in onderzoek van verdelen naar groepkast naar wijkkast. Soms is er een storing te meten, soms niet. Soms BER-fouten, soms niet. Omdat de nieuwe box via internet werkt (daarmee heb ik eigenlijk bijna nooit een probleem) had ik goede hoop dat dat de problemen zou kunnen oplossen. Maar weer 12 euro per maand meer betalen, terwijl je niet weet of het iets oplost.... ??? Volgens info van een medebewoner zou ergens dit jaar een verdeler op ons terrein worden vervangen. Maar dat heb ik dus van horen zeggen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

6 Reacties

Reputatie 3
Badge

Het enige wat thuis nog niet is vervangen is de kabels vanaf de meterkast naar de diverse aansluitpunten in huis. Volgens een monteur zou dat de oorzaak nog kunnen zijn omdat dit een coax kabel is met koperfolie. Ik laat dit alleen vervangen als ik 100% zeker ben dat het probleem dan verholpen is.

Dit is toch een kleine moeite om te vervangen... zeker als je al een jaar problemen hebt..

Het enige wat thuis nog niet is vervangen is de kabels vanaf de meterkast naar de diverse aansluitpunten in huis. Volgens een monteur zou dat de oorzaak nog kunnen zijn omdat dit een coax kabel is met koperfolie. Ik laat dit alleen vervangen als ik 100% zeker ben dat het probleem dan verholpen is.Dit is toch een kleine moeite om te vervangen... zeker als je al een jaar problemen hebt..

Dat vind ik dus niet.... Is zeker 25 meter kabel van de meterkast naar de kamer. Je wilt niet weten hoeveel moeite de Ziggo-monteur heeft gehad om een kabel van 5 meter te trekken..... Haakse bochten etc.... Bovendien, wanneer Ziggo op enig moment constateert dat het probleem in een wijkkast zit, ga ik natuurlijk niet weer alles bij mij thuis vervangen. Alle adviezen van Ziggo hebben tot nu toe mij alleen geld gekost (ongeveer 900 euro) en niets heeft geholpen.
Badge +3

Het enige wat thuis nog niet is vervangen is de kabels vanaf de meterkast naar de diverse aansluitpunten in huis. Volgens een monteur zou dat de oorzaak nog kunnen zijn omdat dit een coax kabel is met koperfolie. Ik laat dit alleen vervangen als ik 100% zeker ben dat het probleem dan verholpen is.Dit is toch een kleine moeite om te vervangen... zeker als je al een jaar problemen hebt..


@Alien9998 Zie die oude coax kabel die daar ligt als een provinciale weg, terwijl je een 10 baans snelweg nodig heb. Verouderde kabels zorgen voor zeer veel problemen, dus ik vind het eigenlijk vreemd dat dit advies is afgeslagen en dat het nog niet vervangen is.
Reputatie 3
Badge


Het enige wat thuis nog niet is vervangen is de kabels vanaf de meterkast naar de diverse aansluitpunten in huis. Volgens een monteur zou dat de oorzaak nog kunnen zijn omdat dit een coax kabel is met koperfolie. Ik laat dit alleen vervangen als ik 100% zeker ben dat het probleem dan verholpen is.Dit is toch een kleine moeite om te vervangen... zeker als je al een jaar problemen hebt..
Dat vind ik dus niet.... Is zeker 25 meter kabel van de meterkast naar de kamer. Je wilt niet weten hoeveel moeite de Ziggo-monteur heeft gehad om een kabel van 5 meter te trekken..... Haakse bochten etc.... Bovendien, wanneer Ziggo op enig moment constateert dat het probleem in een wijkkast zit, ga ik natuurlijk niet weer alles bij mij thuis vervangen.

Leg dan een losse kabel door de gang o.i.d. naar je horizon... dan kun je i.i.g. uitsluiten of het de kabel is die in de muur zit.



Het enige wat thuis nog niet is vervangen is de kabels vanaf de meterkast naar de diverse aansluitpunten in huis. Volgens een monteur zou dat de oorzaak nog kunnen zijn omdat dit een coax kabel is met koperfolie. Ik laat dit alleen vervangen als ik 100% zeker ben dat het probleem dan verholpen is.Dit is toch een kleine moeite om te vervangen... zeker als je al een jaar problemen hebt..
Dat vind ik dus niet.... Is zeker 25 meter kabel van de meterkast naar de kamer. Je wilt niet weten hoeveel moeite de Ziggo-monteur heeft gehad om een kabel van 5 meter te trekken..... Haakse bochten etc.... Bovendien, wanneer Ziggo op enig moment constateert dat het probleem in een wijkkast zit, ga ik natuurlijk niet weer alles bij mij thuis vervangen.
Leg dan een losse kabel door de gang o.i.d. naar je horizon... dan kun je i.i.g. uitsluiten of het de kabel is die in de muur zit.


Goed idee. Dank voor het meedenken...
Reputatie 7
Hey Alien,

Ik heb van je bericht en de reacties er op even een nieuw topic aangemaakt.
Ik moet zeggen dat mijn eerste gedachte ook is "probeer het eens rechtstreeks". Dat hoeft niet in de vorm van heel veel kabels doorhalen, maar kan best even "lelijk", puur om te testen.

Laat je ons weten hoe het gaat? 🙂