1
Vraag
2
Reacties
Gulden50

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afstandsbediening Samsung Q8F en Humax5300c

Heb sinds kort een andere tv (Samsung Q8F) en nu wil ik met de afstandsbediening die bij de tv zit de Humax 5300c bedienen (volume en kanalen).

Heb in een handleiding (van de tv) gelezen dat ik een infrarood poort(of iets dergelijks) dien te activeren op het externe apparaat om de afstandsbediening te kunnen gebruiken.

Zit er zoiets in de instellingen van de Humax 5300c?
Zo ja, waar zou ik dit kunnen vinden. Heb gezocht maar kan niet zo iets vinden in de instellingen.

Graag verneem ik.

BVD Edwin
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
In het menu (huisje en dan iets naar boven daar staat een regel "universele afstandsbediening instellen") en is de afstandsbediening in te stellen voor de humax. U kunt hier aangeven decoder of settopbox en dan ziggo kiezen, werkt dit niet dan is ook de naam HUMAX in te voeren in de merkenbalk en moet hij gaan werken. Zaterdag morgen nog bij een klant geïnstalleerd met een 5200. Maar waarom zou u geen module plaatsen??

Teun

Bekijk in context

28 Reacties 28
Verwijderd account
Niet van toepassing
Volgens mij kan dat niet, andersom wel, de AB van de Humax de tv bedienen.
Anders even wachten op een reactie van Willem-A de Humax expert alhier :smiley:
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
In het menu (huisje en dan iets naar boven daar staat een regel "universele afstandsbediening instellen") en is de afstandsbediening in te stellen voor de humax. U kunt hier aangeven decoder of settopbox en dan ziggo kiezen, werkt dit niet dan is ook de naam HUMAX in te voeren in de merkenbalk en moet hij gaan werken. Zaterdag morgen nog bij een klant geïnstalleerd met een 5200. Maar waarom zou u geen module plaatsen??

Teun
Gulden50
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Teun,

Bedankt voor de info. Na het invoeren van naam Humax is het gelukt.

Reden dat ik geen module heb geplaatst is dat ik de huidige situatie werkend wilde krijgen en als iets werkt dan werkt het.

Nogmaals bedankt voor de goede info!

Gr. Edwin
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Gulden50

Graag gedaan en succes met de Qled.

gr Teun
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Gulden50, welkom op onze Community! Ik zie dat Teun je al aan een oplossing heeft geholpen wat betreft het gebruiken van je eigen afstandsbediening voor de Humax. Super!
Je weet ons te vinden, mocht je onze input weer kunnen gebruiken 🙂
Johnvst

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Gulden50
ik heb dezelfde TV sinds vorige week en de Humax iHDR-5200c
heb die via menu geïnstalleerd maar het uitzetten van de Humax met smart afstandsbediening werkt alleen kog niet.

Werkt dit bij jou wel? En heb je dan niet het exacte Humax type geselecteerd maar het op andere manier gerealiseerd?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Teun e/o Gulden50

kan een van jullie, of beiden op de vraag van Johnvst reageren? Ik ken de Humax uiteraard wel, maar niet elke Tv etc. En daar Teun deze verkoopt en plaatst, kan hij daar in dit geval wellicht ook weer wat over vertellen.

Dank alvast!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
mguzz wrote:
Volgens mij kan dat niet, andersom wel, de AB van de Humax de tv bedienen.
Anders even wachten op een reactie van Willem-A de Humax expert alhier :smiley:



Ik heb hier nooit mail van gehad en zie het nu bij toeval langskomen, maar dank mguzz. Ik ken echter niet elke Tv en afstandsbediening, dus kan ook niet altijd een gepast antwoord geven op dergelijke vragen. Voor de Humax zijn ook niet echt codes aanwezig en dat maakt het lastig. Natuurlijk kun je met de afstandsbediening van de Humax dan wel vaak een Tv bedienen, maar dan wel beperkt. En heeft men een smart Tv is dat dan alweer een puntje... Dan moet men toch vaak weer de originele afstandsbediening erbij pakken.
Johnvst

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik denk dat ik het onmogelijke vraag? Maar goed er zit een fraaie afstandsbediening bij de Samsing die ook de Sony Blue Ray en Sonos playbar en de Humax (behalve het uitzetten) doet.
Zal wel aan de Humax liggen?
Mocht iemand toch wat weten uit ervaring met de Samsung en Humax dan zou het mij wel verrassen ???
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Johnvst wrote:
Ik denk dat ik het onmogelijke vraag? Maar goed er zit een fraaie afstandsbediening bij de Samsing die ook de Sony Blue Ray en Sonos playbar en de Humax (behalve het uitzetten) doet.
Zal wel aan de Humax liggen?
Mocht iemand toch wat weten uit ervaring met de Samsung en Humax dan zou het mij wel verrassen ???



Ik heb er 2 mensen bijgeroepen en hoop dat zij, of een van hen daarop ingaan. Teun komt dit nogal eens tegen.

Succes!
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Daar ben ik dan.

Heb toen bij de klant gewoon humax ingevoerd en anynet aangezet. Ging gewoon werken. Verder niets gedaan!

Teun
Johnvst

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Teun bedankt. Dat doe ik uiteraard ook. Nu zijn er nog twee sporen namelijk eerst kies ik Ziggo als toeleverancier en daarna het apparaat Humax dan kent de Samsung lijst niet direct type dan voer ik getypt het exacte type in. Dan geef je bij de test aanbod zender wijzigt bij de kanaalwijzigingstoets van afstandbediening. Bij ja geef ik dat aan.
nu heb ik bij het lijstje van toeleverancier I.p.v. Ziggo en andere providers ook daar Humax? Maar ook dat werkte niet. @ Teun had jij ook zo’n ihdr 5200-c en ging die wel uit via de Smartafstandbediening? Of weet je dat niet meer? Alvast bedankt!
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo Johnvst Ik weet het niet meer exact. Ik ga het wel even proberen, het is toch niet zo druk in de winkel met dit "prachtig" weer. Je hoort nog even van mij.

Teun.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Om even ook alles uit te sluiten: zet na de instellingen ook de Samsung tv en Humax even echt stroomloos. ( Stekker dr uit ) voor 5 a 10 minuten. Wie weet.....
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hoi Rob. Ga ik even doen. Ga er vanmiddag dus mee aan de slag.

Teun.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Zojuist geprobeerd, maar lukt niet. Denk dat Willem in dit geval gelijk heeft dat cec niet wordt ondersteund (helaas)

Teun
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Klopt ook. Ik had het meer over ab tv>Humax normale functies. Humax heeft geen cec ondersteuning! Wat Willem ook al aan gaf. En je weet Willem heeft altijd gelijk ?toch Willem-A ???
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Ja, die heeft altijd gelijk!!:joy:

Teun
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Haha, hoor ze nou... :grin:

Maar ik gok meestal wel redelijk goed ... :stuck_out_tongue_winking_eye:

Het is jammer dat de Humax niet over CEC beschikt, maar ook dat er eigenlijk geen codes zijn voor de Humax modellen. Misschien een gemiste kans, maar men zal dat nu niet meer gaan aanpassen. Maar ja, de H3 heeft het dan wel, en dan zet dat figuur (Willem-A of zoiets) er weer een CEC killer tussen. Die gast weet ook niet wat ie wil... :thinking::joy:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic