Redwing

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Afstandsbediening koppelen met Philips tv

Ik kan de mediabox niet koppelen met Philips tv met code 2195
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zet even alle stappen op een rij, dat werkt sneller, de stappen moeten in een flink tempo worden uitgevoerd is mijn eigen ervaring:relaxed:: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/afstandsbediening-koppelen/horizon-tv-qwerty/?brand=Philips&code=2195

Stap 1
Zet je tv aan met de afstandsbediening van de tv. Pak daarna de afstandsbediening van de Mediabox XL en volg onderstaande stappen:
Druk eerst op de Volume-lager-knop en houd deze ingedrukt.
Druk met een andere vinger op de Source/Bron-knop en houd deze óók ingedrukt.
Na ongeveer 5 seconden gaat de TV-knop twee keer rood knipperen. Als je dat ziet laat je beide knoppen weer los.

Stap 2
Voer met de cijfertoetsen van de afstandsbediening de volgende code in:
2195

Stap 3
Druk op de TV-knop en houd deze ingedrukt tot de tv uitgaat. Dit kan soms wel een minuut duren. Gaat je tv uit? Laat de knop dan direct los.

Stap 4
Sla je instellingen op met de volgende stappen:
Druk eerst op de Volume-lager-knop en houd deze ingedrukt.
Druk met een andere vinger op de Source/Bron-knop en houd deze óók ingedrukt.
Na ongeveer 1 seconde gaat de TV-knop twee keer rood knipperen. Als je dat ziet laat je beide knoppen weer los. Dit betekent dat de instellingen zijn opgeslagen.
Testen of het werkt
Zet de tv weer aan met de TV-knop.
Test met de Volume-knoppen en Mute-knop of koppeling is geslaagd. Test ook of de Source/Bron-knop werkt.
Werken alle knoppen? Mooi dan ben je klaar met het koppelen van je afstandsbediening.

Niet helemaal gelukt?
Reageert één van de knoppen niet zoals je verwacht? Dan kun je de afstandsbediening laten zoeken naar een oplossing zodat deze knop het toch gaat doen.
Herhaal stap 1 t/m 3.
Houd de knop ingedrukt die niet naar behoren werkt.
Laat de knop direct los als je tv reageert zoals je verwacht had.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt kun je hier even naar kijken?

dank.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zet even alle stappen op een rij, dat werkt sneller, de stappen moeten in een flink tempo worden uitgevoerd is mijn eigen ervaring:relaxed:: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/afstandsbediening-koppelen/horizon-tv-qwerty/?brand=Philips&code=2195

Stap 1
Zet je tv aan met de afstandsbediening van de tv. Pak daarna de afstandsbediening van de Mediabox XL en volg onderstaande stappen:
Druk eerst op de Volume-lager-knop en houd deze ingedrukt.
Druk met een andere vinger op de Source/Bron-knop en houd deze óók ingedrukt.
Na ongeveer 5 seconden gaat de TV-knop twee keer rood knipperen. Als je dat ziet laat je beide knoppen weer los.

Stap 2
Voer met de cijfertoetsen van de afstandsbediening de volgende code in:
2195

Stap 3
Druk op de TV-knop en houd deze ingedrukt tot de tv uitgaat. Dit kan soms wel een minuut duren. Gaat je tv uit? Laat de knop dan direct los.

Stap 4
Sla je instellingen op met de volgende stappen:
Druk eerst op de Volume-lager-knop en houd deze ingedrukt.
Druk met een andere vinger op de Source/Bron-knop en houd deze óók ingedrukt.
Na ongeveer 1 seconde gaat de TV-knop twee keer rood knipperen. Als je dat ziet laat je beide knoppen weer los. Dit betekent dat de instellingen zijn opgeslagen.
Testen of het werkt
Zet de tv weer aan met de TV-knop.
Test met de Volume-knoppen en Mute-knop of koppeling is geslaagd. Test ook of de Source/Bron-knop werkt.
Werken alle knoppen? Mooi dan ben je klaar met het koppelen van je afstandsbediening.

Niet helemaal gelukt?
Reageert één van de knoppen niet zoals je verwacht? Dan kun je de afstandsbediening laten zoeken naar een oplossing zodat deze knop het toch gaat doen.
Herhaal stap 1 t/m 3.
Houd de knop ingedrukt die niet naar behoren werkt.
Laat de knop direct los als je tv reageert zoals je verwacht had.
Redwing
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb het uitgevoerd werk perfect nu bedankt ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Top, veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Willem-A wrote:
Be rt kun je hier even naar kijken?

dank.

Gents, bedankt! Mooi 1-2tje dit


Redwing wrote:
Ik heb het uitgevoerd werk perfect nu bedankt ?

Veel zap-plezier gewenst! En welkom op onze Community 🙂
Steven78

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb alles gedaan, echter op mijn Philips 43PUK7100 kan ik de bronnen niet selecteren met de ziggo AB. Hij opent wel sources, alleen de cursor toetsen die je nodig hebt, die werken niet. Die reageren op de mediabox en niet op mijn tv.

 

ook een 2e keer source toets werkt niet. Wat kan een oplossing hiervoor zijn? Het is natuurlijk waardeloos als ik voor elk apparaat dat ik heb mijn Philips tv AB moet pakken om alleen dit te doen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

*** verkeerde vraag verwijderd ***

 

Steven78

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

*** verkeerde vraag verwijderd ***

??

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat was een niet relevante vraag voor jou probleem, het sloeg in dit geval nergens op.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:

Dat was een niet relevante vraag voor jou probleem, het sloeg in dit geval nergens op.

Vaak niet hoor @Be rt … 

Uitgelicht topic