Lucispro

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

5GHZ Wifi valt na aantal dagen weg

Ik gebruik veel de 5ghz verbinding omdat ik vrijwel de enige ben die het kan gebruiken de rest zit op 2.4ghz super handig natuurlijk, en de rest ervaart geen problemen op het 2.4 netwerk alleen na een aantal dagen valt de 5ghz verbinding weg en na het heropstarten van de box is ie er weer 4 of 5 dagen en dan is ie weer weg! in de screens laat ik zien wat de instellingen zijn momenteel! we gebruiken de mediabox als router voor de wifi.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Lucispro wrote:
Ik gebruik veel de 5ghz verbinding omdat ik vrijwel de enige ben die het kan gebruiken de rest zit op 2.4ghz super handig natuurlijk, en de rest ervaart geen problemen op het 2.4 netwerk alleen na een aantal dagen valt de 5ghz verbinding weg en na het heropstarten van de box is ie er weer 4 of 5 dagen en dan is ie weer weg! in de screens laat ik zien wat de instellingen zijn momenteel! we gebruiken de mediabox als router voor de wifi.

Hallo Lucispro,
probeer eens een lager kanaal tussen 36 en 48.
De hogere kanalen zijn zogenaamde DFS-kanalen en kunnen verstoord worden door militaire- en weer-radars waardoor je bereik (tijdelijk) wegvalt.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Verwijderd account
Niet van toepassing
Lucispro wrote:
Ik gebruik veel de 5ghz verbinding omdat ik vrijwel de enige ben die het kan gebruiken de rest zit op 2.4ghz super handig natuurlijk, en de rest ervaart geen problemen op het 2.4 netwerk alleen na een aantal dagen valt de 5ghz verbinding weg en na het heropstarten van de box is ie er weer 4 of 5 dagen en dan is ie weer weg! in de screens laat ik zien wat de instellingen zijn momenteel! we gebruiken de mediabox als router voor de wifi.

Hallo Lucispro,
probeer eens een lager kanaal tussen 36 en 48.
De hogere kanalen zijn zogenaamde DFS-kanalen en kunnen verstoord worden door militaire- en weer-radars waardoor je bereik (tijdelijk) wegvalt.
Lucispro
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
N.N. ik zal het proberen u hoort later vandaag of morgen of het is gelukt 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Gebruik je ook een modem van Ziggo? Lucispro
Lucispro
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nee die hebben we niet Be rt

Uitgelicht topic