1
Vraag
2
Reageer en help mee
Smint

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoe krijg ik de 2e tv op de Humax, na overstap naar Mediabox XL?

Net overgestapt van digitale tv op de Humax 5200C naar Mediabox XL. Ik wil de Humax gebruiken voor een 2e tv. Er zit een smartcard in, in mijnziggo zie ik 'm ook staan (heeft ook altijd gewerkt voor de overstap naar de mediabox).

Toch zegt de Humax dat die geen zenders heeft. De coax kabel is OK.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
5 Reacties 5
Verwijderd account
Niet van toepassing
Kijk bij de instellingen ff bij signaaldetectie, sterkte moet rond de 50% staan en kwaliteit 100%

staat de frequentie nog wel goed? 474.00 en id 5555 symboolwaarde auto
Smint
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor deze snelle reactie.
Helaas, signaalsterkte staat op 0%, frequentie en zo staat goed.
Ik heb de Humax teruggezet op fabrieksinstellingen, en daarbij komt ie niet meer verder dan 'zoeken naar zenders', hij vindt er geen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
In dat geval is de verbinding niet ok dus toch de coax checken
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Smint wrote:
Bedankt voor deze snelle reactie.
Helaas, signaalsterkte staat op 0%, frequentie en zo staat goed.
Ik heb de Humax teruggezet op fabrieksinstellingen, en daarbij komt ie niet meer verder dan 'zoeken naar zenders', hij vindt er geen.



Is de Humax wel correct aangesloten? Het lijkt erop dat hier iets misgaat, en zelfs a; zou je geen smartcard gebruiken, zou de Humax toch een aantal zenders (de vrije zenders) moeten weergeven. De Humax is natuurlijk verplaatst, dus vraag is of alles nu wel in orde is. Als de sterkte op 0% staat is het dus zaak toch alles eens na te lopen. Sluit deze anders ook eens rechtstreeks aan op het AOP om te zien of er niets mis is met de Humax, bv. een slechte RF connector, die bij het los nemen van de kabel nu wat issues veroorzaakt.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Smint, welkom op onze Community.

Is het gelukt om beeld te krijgen met de tips die je hier hebt gekregen? 0% signaalsterkte geeft een probleem met de signaallevering aan dus ik sluit me helemaal aan bij het bovenstaande!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic