1
Vraag
2
Reacties
nadine85

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2de tv in huis

Beste,

Ik heb al zeker ruim een jaar een extra mediabox in huis om op een 2de tv (op onze slaapkamer) tv te kunnen kijken.
Meerdere keren heb ik contact gehad met Ziggo en is mij verzekerd dat ik uit de brand zou zijn met de extra Media Box maar niets is minder waar.
Net voor de zoveelste keer geprobeerd om alles werkend te krijgen blijkt het dat je de extra box toch alleen kunt gebruiken als de 2 boxen direct met elkaar verbonden worden met een netwerk dan wel coax kabel... draadloos is ruk... dus je hebt er helemaal niks aan.
Moet ik om dit probleem op te lossen gewoon weer de volle mep betalen voor een 2de aansluiting op 1 adres? ik kan de 2de box wel met coax aansluiten op de ziggo aanskuiting die ons huis binnen komt d.m.v. muurdoos ( zie foto) maar ik heb geen mogelijkheid om een coax naar mn hoofd mediabox te krijgen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo nadine85,
een 2e aansluiting op 1 adres kan en hoeft niet.
De extra mediabox op uw slaapkamer is aan te sluiten op 3 manieren:
1. via coax (voorkeur)
2. netwerkkabel van mediabox naar extra mediabox
3. draadloos, minste voorkeur
Zie voor het aansluiten de betreffende handleidingen.
Ook zonder extra mediabox kun je op de slaapkamer tv kijken, een coaxaansluiting is dan een vereiste of een geschikte tv met een Chromecast dan kun je via een tablet of smartphone ZiggoGo tv casten naar je TV en heb je weer geen coax nodig.
Succes

Bekijk in context

4 Reacties 4
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo nadine85,
een 2e aansluiting op 1 adres kan en hoeft niet.
De extra mediabox op uw slaapkamer is aan te sluiten op 3 manieren:
1. via coax (voorkeur)
2. netwerkkabel van mediabox naar extra mediabox
3. draadloos, minste voorkeur
Zie voor het aansluiten de betreffende handleidingen.
Ook zonder extra mediabox kun je op de slaapkamer tv kijken, een coaxaansluiting is dan een vereiste of een geschikte tv met een Chromecast dan kun je via een tablet of smartphone ZiggoGo tv casten naar je TV en heb je weer geen coax nodig.
Succes
nadine85
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
maar als ik het via coax wil aansluiten moet ik toch ook de mediabox rechtstreeks met de extra box verbinden...anders is er toch geen communicatie mogelijk tussen de 2?
Verwijderd account
Niet van toepassing
nadine85 wrote:
maar als ik het via coax wil aansluiten moet ik toch ook de mediabox rechtstreeks met de extra box verbinden...anders is er toch geen communicatie mogelijk tussen de 2?

Hallo nadine85,
Dat verloopt via ingebouwde moca-adapters in beide boxen, waardoor de signalen via de coax kunnen lopen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
De extra box zit op de coax en de Mediabox XL zit op de coax kabel, deze komen samen bij de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt.
Als deze beiden aangesloten zijn via een splitter of versterker, kunnen ze met elkaar communiceren.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/extra-mediabox/installeren/#nieuw-installatiepakket/via-een-tv-aansluiting

Je kunt de eerste installatie stappen zoals op de stroom en afstandsbediening activeren enz overslaan.
De installatie van de extra Mediabox XL op de Mediabox XL komt een paar stappen verder.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic