b de koning

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

1 smartcard op 2 verschillende adressen gebruiken ?

ik heb thuis een ziggo abbonnement met digitale TV , in de samsung receiver zit een smartcard
(regio zuid holland )

kan je deze smartcard ook op een ander adres gebruiken.
bijv even lenen aan je familie in elders in het land waar ziggo de provider is ?
7 Reacties 7
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Nee dit is niet toegestaan. Dit is cardsharing.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Mag niet, kan wel.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
youriy wrote:
Mag niet, kan wel.


Idd:$
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kan wel, mag niet. (of de smartcard moet naar je dochter gaan, waar je heel veel van houdt) 😄 Daarvoor gelden uitzonderingen. :$ :8

Maar dat geld dan alleen als je aan deze criteria voldoet: naamloos, onbekend en niet te traceren.

😛
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
b de koning wrote:
ik heb thuis een ziggo abbonnement met digitale TV , in de samsung receiver zit een smartcard
(regio zuid holland )

kan je deze smartcard ook op een ander adres gebruiken.
bijv even lenen aan je familie in elders in het land waar ziggo de provider is ?


-->Maar even serieus: zij kunnen uiteraard ook zelf een 2e, 3e, *4e, of zelfs *5e smartcard activeren als zij Ziggo als provider hebben en eerder ook al in het Ziggo gebied woonden. Op marktplaats vind je nog wel smartcards. Maar let op dat de smartcard dan wel is gedeactiveerd door verkoper, of nieuw is, en let ook op de prijzen, want die rijzen soms de pan uit.

*de 4e en 5e smartcard dien je te activeren via de helpdesk. De anderen kun je zelf activeren bij 'mijn Ziggo'. Kan niet in (oud) UPC gebied.

Mvg. Willem.
Peter-M

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als je geen zenders meer hebt, moet de smartcard worden bijgewerkt. Dit gebeurt bijvoorbeeld, als je hem langer dan drie maanden niet gebruikt hebt. Als het bijwerken niet lukt in Mijn Ziggo, kan de helpdesk hem voor je bijwerken. Dit moet dan wel vanaf het adres waar de smartcard geregistreerd staat, anders lukt dit niet. Daarna kan je hem weer gebruiken, in principe ook vanaf een ander adres.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Willem-A wrote:
Kan wel, mag niet. (of de smartcard moet naar je dochter gaan, waar je heel veel van houdt) 😄 Daarvoor gelden uitzonderingen. :$ :8

Maar dat geld dan alleen als je aan deze criteria voldoet: naamloos, onbekend en niet te traceren.

😛


En dat laatste is erg lastig, zeker als je ook de kaart gebruikt voor interactieve diensten.

Uitgelicht topic