Vraag

zwarte advertentie youtube

• 22 september 2019
  • 32 Reacties
  • 1232x Bekeken

Als ik een filmpje op youtube start wil hij een advertentie afspelen wat normaal is alleen komt er enkel een zwart beeld met links boven "adv 0:16" en daarop blijft hij hangen. Youtube is ook niet meer te kijken. De next moet van het stroom af om YouTube weer te kunnen bekijken. Echter komt bij het starten van een filmpje dit beeld weer en kan ik weer niks.

32 Reacties

Reputatie 7
Hey @Rick1684 . Welkom hier!
Wat een vreemd verschijnsel, zeg. Komt dit bij een specifiek YouTube filmpje voor?
Nee niet bij een specifiek filmpje. Lijkt een bepaalde advertentie te zijn. Soms krijg ik het voor elkaar om filmpjes te kijken, komen er meerdere advertienties lamgs die goed gaan en als dsn die bepaaldd advertientie langs komt laat die advertentie youtube crashen lijkt het wel.
Reputatie 7
Hm. Ik heb dit zelf nog niet eerder gehoord.
Is je mediabox rechtstreeks verbonden met de Ziggo modem, of zit hier nog iets anders (zoals een externe router) tussen?

En voor mijn beeld; het beeld is helemaal zwart? Dus je weet ook niet wat voor advertentie het zou zijn? Mijn collega naast me geeft aan veel gebruik te maken van Youtube op de Mediabox Next, en dit niet te herkennen. Dus we moeten even op zoek naar wat er bij jou precies fout gaat ^^.
Het is de next extra waar ik het probleem op heb. De hoofd box niet getest daarop. Als een advertentie afspeeld Zie je links boven Een geel blokje met "adv" en een tijd die afloopt. Ik zie bij die advertentie een zwart scherm en enkel dat gele blokje met 0.16 en daar blijft hij op staan. Als ik hem van het stroom afhaal kan het zijn dat ik weer filmpjes kan kijken, maar kan ook dat hij weer op dat zwarte scherm blijft staan en moet ik hem nogmaald van het stroom afhalen en soms, de volgende dag bijvoorbeeld, doet hij het wel weer gewoon. Tot die advertentie weer ergens voorbij komt.
Reputatie 7
Hm. In feite zouden je hoofd en extra box niet moeten verschillen, maar toch; wil je het ook even op de hoofdbox testen? En hoe is je extra box verbonden met het internet?
Zou inderdaad niet moeten uitmaken, maar ga het in de gaten houden. Vanaf beneden waar jullie witte modem staat gaat een utp kabek naar boven naar een extra router en die is met utp verbonden met de next extra.
Reputatie 7
Oke. Is de hoofdbox rechtstreeks verbonden met de witte modem? Dus zonder extra router? Zo ja; dan kan het goed zijn dat er in de externe router iets van een blokkade ingesteld staat waarop de advertentie vastloopt. Wat precies; dat is dan nog weer de vraag 😉. Ik kwam eerder bijvoorbeeld eens tegen dat iemand bepaalde afbeeldingen in het "on demand" menu niet zag, omdat er een kinder-beveiliging in de router stond ingesteld.

Ik denk dat er nu in elk geval een aantal zaken zijn wat nu verder onderzocht kan worden.
  • wat doet de hoofd mediabox
  • hoe is de hoofd mediabox verbonden met het internet
  • wat gebeurt er wanneer je de extra mediabox rechtstreeks met de modem verbindt (zonder router). Eventueel via de wifi.
Hopelijk tot snel!
Ik heb ontdekt dat beide boxen dit probleem hebben. Soms meerdere filmpjes kijken en niks aan de hand en dan ineens komt de betreffende zwarte advertentie weer in beeld. Ik heb dit probleem op mijn desktop en telefoon nog niet gehad.
Allebei de boxen zijn bekabeld met internet verbonden vanaf jullie witte modem. Tijdje terug is alles nog door gemeten en alle signalen zijn goed.
Niet zo best, dit. Die ads komen niet altijd en je kunt ze na x seconden skippen in een 'normale' Web Browser.
Voor een workaround kun je wellicht:
  • een Youtube App van een Smart TV beproeven;
  • een Chromecast kopen en Youtube casten naar je TV vanaf een Phone of Tablet. https://store.google.com/product/chromecast
Ja dat snap ik. Er zijn veel mogelijkheden om youtube te kijken en ook op tv. Maar ik wil het correct werkt op de next.
Maar ik wil het correct werkt op de next.

Natuurlijk.
Opmerkelijk is, dat ik deze klacht nog niet eerder zag.
Zal dit morgen eens testen. Kom er daarna op terug.
Iemand anders met hetzelfde of beter resultaat?

Dooddoener: 30 sec de spanning van de Next af met het knopje achterop.
Dan beter?
Reputatie 7

Maar ik wil het correct werkt op de next.
Natuurlijk.
Opmerkelijk is, dat ik deze klacht nog niet eerder zag.
Zal dit morgen eens testen. Kom er daarna op terug.
Iemand anders met hetzelfde of beter resultaat?

Dooddoener: 30 sec de spanning van de Next af met het knopje achterop.
Dan beter?

En aanvullend hierop; misschien kan je je modem ook even een fabrieksreset geven? Ik heb namelijk alsnog het gevoel dat het te maken heeft met een bepaalde blokkade.
Al geprobeerd en het is op beide next boxen.
Reputatie 7
Wanneer heb je je modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen?
Het feit dat je het op beide boxen hebt, geeft me juist het gevoel dat het in de modem zit. Beide mediaboxen zijn namelijk hiermee verbonden en andere klanten ervaren niet hetzelfde.
Reputatie 7
Badge +35
Even buiten de box denken, misschien mis, misschien niet? @hanh ?
Zie je hier een IPv6 IP en een IPv4 adres? @Rick1684
https://www.whatismyip.com
IPv4: not detected. Geen idee wat het allemaal betekend.
Reputatie 7
Badge +35
Dat je Dual Stack Lite hebt, dat wil zeggen een IPv6 adres en een gedeeld IPv4 adres.
IPv6 is nog niet van belang nu, het halve internet zit nog niet op IPv6.

Als je met Ziggo contact opneemt, dan kunnen zij je modem op IPv4 zetten.
Ben benieuwd of dit het probleem oplost, geen garantie mijnerzijds.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Neem even contact op met Ziggo via de chat als je snel een antwoord wilt.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Dat je Dual Stack Lite hebt, dat wil zeggen een IPv6 adres en een gedeeld IPv4 adres.
IPv6 is nog niet van belang nu, het halve internet zit nog niet op IPv6.

Als je met Ziggo contact opneemt, dan kunnen zij je modem op IPv4 zetten.
Ben benieuwd of dit het probleem oplost, geen garantie mijnerzijds.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Neem even contact op met Ziggo via de chat als je snel een antwoord wilt.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Bedankt voor het meedenken en je reactie!

Kan een ZIGGO MODERATOR hierop reageren en dit misschien voor elkaar krijgen?
Hallo Rick,
Heb Youtube geprobeerd en krijg ads te zien. Niks zwart scherm.

Wel dit. Jij hebt softwareversie 4.17 op de Next. Bij mij draait een testVersie.
Zou kunnen schelen.
jammer dat er nog geen reakties zijn van andere klanten met 4.17.
Vermoed wel dat je een nogal speciaal probleem hebt.

Je hebt vermoedelijk DS-Lite Firmware op de Connectbox.
Dat zou niks moeten uitmaken. Overstappen naar IPv4 lijkt me dus nog voorbarig.
Eerst nog ff wat dingen bekijken. Als dat niks oplevert, dan ......

Door de uitkomst van https://www.whatismyip.com op je PC, wil ik toch wel graag wat meer weten over je Ip-adressen. Voor alle zekerheid.
  • wat zijn de IPv4 en IPv6 adressen van de Next? Kijk bij Settings>Netwerk>Diagnostiek van de Next; stukje naar beneden scrollen. (evt Fotootje maken en het midden en of de staart van het IPv6 adres onzichtbaar maken.);
  • hoe ziet de Info Page van de Connectbox eruit? Ik geef twee voorbeeldplaatjes.
Plaatje 1: dat is DS-Lite
Plaatje 2: dat is Full Dual Stack
Hoe zit het bij jou?
Maak Screenshot en maskeer gevoelige info, zoals in de plaatjes.
Ik krijg ook ads te zien maar soms/regelmatig komt er een ad die slaat meteen op een zwart scherm en zie ik enkel een geel blokje met 0.16
Dat is de duur van de ad.
En vervolgens kan ik niks meer. Er niet uit, alleen nog maar terug naar tv kijken.
Aj. Dit maakt het lastig.
Het probleem is:
sommige Youtube ads geven een zwart beeld. Andere niet.
Keek nog ff of 0.16 een bekende Youtube error met een Add zou kunnen zijn.
Vooralsnog geen geluk. Laat miscchien de Next dit zien ipv Youtube, vraag je je dan af.
@Anne B Ziggo : zegt jou 0.16 iets? Ik stuur hem ook een PM over je rare probleem.

Dit zal lastig te reproduceren zijn, omdat de Ads bij iedereen anders kunnen zijn.
Ook als je niet bent ingelogd op Youtube, zover ik kan overzien.
Er is dan ook een Profile, dat bepaalt welke Ad je krijgt.

Pff. Weet nu ff niets meer.
DS-Lite op de Connectbox als oorzaak lijkt me nu nog wat verder weg te liggen.
Ipv4 firmware kan natuurlijk altijd geprobeerd worden, maar het is wel een vreselijke shot in the dark.

By the way. Hoe zit het met je Ip-adressen?
Reputatie 7
Anne is op de hoogte van dit topic en heeft ook nog nooit van iemand met ditzelfde probleem gehoord. Zelf gebruikt hij Youtube ook erg veel en heeft dit ook nog nooit ervaren. Dit alles maakt het zo moeilijk. Ik herhaal nog even mijn laatste vraag: Wanneer heb je je modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Ook ben ik benieuwd of je bent ingelogd op de YouTube app op de mediabox of niet, op dit moment?
@Lycke Ziggo
Anne is op de hoogte van dit topic

Heel mooi. Mijn PM was derhalve niet nodig.
Alle lijntjes waren al gelegd.
Ja ben ingelogd op youtube.
Wanneer ik een reset heb gedaan weet ik niet meer. Het is niet zo dat het vlak na de reset kwam en ook niet vanaf het moment dat ik een nieuw modem heb gekregen. (2e witte modem)
Nou weer wat nieuws.. nu bevriest het beeld ineens midden in een filmpje. Geen zwart scherm maar een stilstaand beeld en kan niks meer! Niet eens terug naar tv kijken. Alleen de next van het stroom halen en weer stroom erop heeft geholpen. Alsof de hele next vast geslagen was.

Reageer