GJV64

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Zwart beeld 4K Mediabox Next

Heb net een nieuwe 4K TV gekocht van Samsung maar het beeld gaat regelmatig op zwart voor +/- 1 a 2 sec, ik heb al een nieuwe HDMI kabel getrokken maar dit heeft geen resultaat op geleverd Als ik de media next op 1080 zet ipv 4 K lijt het probleem niet meer voor te komen maar dan kan ik dus niet in 4 K kijken dit lijkt me niet de bedoeling.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Er is op de Samsung TV’s 1 HDMI poort die 4.4.2 en 4.4.4 aangeeft aan de zijkant op de TV, die poort moet aan de Next.

 

Zet dan op de TV instellingen bij Algemeen > Beheer externe apparaten de HDMI UHD Color optie van welke de Next is aangesloten het vinkje of rondje geheel uit.

 

Dan kan je de Next HDMI-Resolututie door op Home > Tandwiel> tabblad Beeld en Geluid  de HDMI Resolutie op automatisch zetten.

 

Probeer dat eens kijken of dat wel werkt.

Bekijk in context

41 Reacties 41
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dit is niet ok. Wat er aan de hand is, zou ik niet zo snel weten.
Misschien heeft iemand anders een Tip voor je.

Een voorlopige troost.
Je hebt er pas echt last van als de bron 4k is, want dan moet de Next op 4k staan, om Downscale door de Next te voorkomen. Er zijn echter nog niet zoveel 4k bronnen.

De Next instellen op 1080i is nu nog voor vrijwel alle bronnen ok. Die zijn max 1080i (HD).
Je TV doet dan de Upscale naar 4k.
Sommige klanten geven zelfs de voorkeur aan 4k-Upscale door de TV boven 4k-Upscale door de Next, omdat het beeld dan als beter wordt ervaren.
Die gebruiken dus de 1080 instelling en zetten de Next pas op 4k als dat nodig is voor een 4k bron.
GJV64
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dus de beste oplossing is de media next box op 1080 laten staan?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Is prima oplossing, behalve voor een 4k bron, die je ongewijzigd naar de TV wilt sturen. Dan moet, zoals gezegd, de Next naar 4k.
Anders krijg je: 4k-bron->Downscale Next naar 1080->Upscale TV naar 4k.

Ik vind wel, dat het rare verschijnsel met de 4k instelling er niet mag zijn & onderzocht moet worden.

Je zou de Next 30 sec uit kunnen zetten met het Power knopje achterop en bekijken of het probleem er dan nog is.
Dat is een truuk tegen elk soort raar gedrag, die natuurlijk niet vaak nodig mag zijn.

Een zwaardere ingreep is nog een Factory Reset. Die kun je ook proberen.
Daarbij weinig zorg over je instellingen en Opnames. Die blijven, zoals ze zijn.
Netflix en Videoland Username/password raak je wel kwijt en moeten opnieuw worden ingevoerd.
GJV64
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Oke bedankt ik ga het proberen als ik thuis ben, Gaan jullie van Ziggo hier nog een echte oplossing voor maken?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ben niet van Ziggo. Gewoon klant, net als jij.
Laten we eerst ff kijken of je probleem weggaat na bovenstaande akties.
Misschien komt er nog een suggestie van iemand anders.

Als het probleem niet weggaat, komt een Ziggo Moderator langs om de zaak verder te bekijken.
Ron013

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn box staat ook op 4K met Samsung TV en heb de HDMI kabel zonder succes ook al vervangen. zie: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/next-regelmatig-ca-1-seconde-op-zwart-geen-beeld-en-geluid-46697
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ron013 Je hebt nog geen oplossing zie ik.
Zou dit Topic ff blijven volgen. Dat is nu Hot.
GJV64
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb net eerst de media next box 1 min met de knop achter op uitgezet , probleem niet opgelost. Daarna het systeem terug gezet op de fabrieks instelling nog steeds geen verbetering

 

Wat nu te doen?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ff wachten. Ik ga dit melden aan de Mods.

 

Ron013

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Er worden inmiddels meer meldingen hievan gemaakt blijkt echt wel iets loos te zijn. Zie: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/next-geeft-regelmatig-zwart-beeld-46663

GJV64
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dus nog geen oplossing voor lees ik hier uit!

Wat gaat er nu nog gebeuren?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Hey guys! 

Wat een gedoe, erg irritant dat het probleem ook steeds weer terug komt. Dit moeten we zeker onderzoeken.

@Ron013 en @GJV64, is er ook een bepaald moment wanneer je dit zwarte beeld ziet? Is dit bijvoorbeeld vlak na het opstarten, bij bepaalde programmas, terugkijken/films afspelen of maakt dat geen verschil? 

GJV64
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb het vaak bij opstarten een paar snel achter elkaar en daarna om de 30 a 40 minuten. Dit is als gewoon een tv zender wil kijken. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

 Dit is als gewoon een tv zender wil kijken. 

Even voor de scherpte. Een Live TV-zender? Dwz geen Replay of Opname van die zender.
En het gebeurt het bij diverse zenders waar je zoal naar kijkt?

 

GJV64
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ja , met live TV kijken nog niet gekeken of het met terug kijken of een opnamen is omdat ik nu de uitgang van de media next box op 1080I heb staan.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

En gebeurt het bij diverse Live zenders waar je zoal naar kijkt?

Dat vroegen Mariska en ik.

Je kunt het natuurlijk ook testen bij Replay/Opname.
Maakt dit uit?

Alvorens aan een oplossing te gaan denken, moet eerst het probleem helder zijn.

GJV64
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het is zeker bij meerder zenders, ik ga vanavond wel even uit proberen of het oog met terug kijken is en met opgenomen uitzendingen.

Ron013

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij is het gemiddeld 1x per dag en meestal in de avond. Het tijdstip waarop dit gebeurt is random maar nooit direct na het aanzetten vanuit de ECO stand. Het duurt toch minstens altijd wel 1 uur voordat zich dit voordoet en alleen bij live TV.

GJV64
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Terug kijken en een film online kijken geeft ook problemen 

Uitgelicht topic