Beantwoord

Zwart beeld 4K Mediabox Next

• 14 oktober 2019
  • 41 Reacties
  • 2523x Bekeken

Toon eerste bericht

41 Reacties

Reputatie 7

Aan je kleur te zien staat ie goed anders wordt Oranje kleur meer geel.

Ik ga er nog even verder over denken, mocht er nog iets te binnen schieten dan bericht ik hier.

@Dave- bedoelt met Automatisch → Van je TV.

Reputatie 7

@Be rt  je hebt PostDuif 😊

Sorry voor de late reactie. Maar het probleem lijkt nu verholpen te zijn nadat de laatste instellingen zijn geprobeerd. De Next staat nu op 4K en het beeld is tot op heden niet meer uitgevallen. Waarschijnlijk was het toch de verkeerde HDMI aansluiting in TV. Hij zit nu in de ARC HDMI aansluiting.

Hij zit nu in de ARC HDMI aansluiting

ARC speelt geen rol bij een koppeling van een Next aan de TV.
Daar kun je normaal gesproken een ‘gewone’ HDMI Poort voor gebruiken.
Verder prima als ie het op deze poort wel goed blijkt te doen.

ARC kun je gebruiken voor een Audio koppeling van TV aan Soundbar of Reciever.
Het geluid van de TV (ook afkomstig van bronApparaten die erop zijn aangesloten) wordt dan via de HDMI kabel retour gestuurd naar Soundbar of Receiver. Verder werkt ie dan als een normale HDMI koppeling voor beeld en geluid, dat afkomstig is van bronnen aan Soundbar of Receiver.
Een Soundbar heeft vaak geen mogelijkheid er bronApparaten op aan te sluiten- een Receiver typisch wel.
ARC = Audio Return Channel.

Dan zal het wel in de instelling van de TV gezeten hebben (Zet dan op de TV instellingen bij Algemeen > Beheer externe apparaten de HDMI UHD Color optie van welke de Next is aangesloten het vinkje of rondje geheel uit). Maar alles lijkt nu OKÉ. Ik zou nog wel even kunnen proberen de éérste HDMI aansluiting te proberen om te kijken of het dan nog over is.

Het hoeft niet voor de setup die je nu hebt. Dat werkt goed.
Je kunt natuurlijk nog ff testen of er iets aan de hand is met die gewone HDMI poort.
Kan altijd nog als je hem nu niet nodig hebt.

Het lag dus niet aan de HDMI poort maar aan de instelling ervan, want blijft poort 1 ook goed werken. TV instellingen bij algemeen > beheer externe apparaten de HDMI UHD Color optie van welke de Next is aangesloten het rondje of vinkje uitzetten.

Reputatie 7

Er is op de Samsung TV’s 1 HDMI poort die 4.4.2 en 4.4.4 aangeeft aan de zijkant op de TV, die poort moet aan de Next.

Zet dan op de TV instellingen bij Algemeen > Beheer externe apparaten de HDMI UHD Color optie van welke de Next is aangesloten het vinkje of rondje geheel uit.

Dan kan je de Next HDMI-Resolututie door op Home > Tandwiel> tabblad Beeld en Geluid  de HDMI Resolutie op automatisch zetten.

Probeer dat eens kijken of dat wel werkt.

:relaxed:  Dit was dus de oplossing die ik eerder aangaf.

Blij te horen dat het nu wel werkt @GJV64 

Bedankt voor jullie hulp. 

Gr. GJV64

ik heb sinds gisteren dit probleem ook en ik heb het vermoeden dat dit komt als je de TV via de Ziggo Next in standby zet als je NIET naar Ziggo bron kijkt.  Dus in mijn geval naar sat of Apple 4K. Het gaat nu weer goed maar heb de NEXT van lichtnet moeten halen.

Reputatie 7

ik heb sinds gisteren dit probleem ook en ik heb het vermoeden dat dit komt als je de TV via de Ziggo Next in standby zet als je NIET naar Ziggo bron kijkt.  Dus in mijn geval naar sat of Apple 4K. Het gaat nu weer goed maar heb de NEXT van lichtnet moeten halen.

Het kan voorkomen dat als de Next op Standby Eco stand staat niet altijd direct online komt, beste is dan even schakelaar omzetten achter op en het weer aanzetten. Gebeurt dit te vaak zet dan de Standby op Normaal of Hoog.

nee, mijne staat niet op eco en dit is puur een handshake probleem. De NEXT gaat ook niet mee uit als ik de TV in stand-by zet wat de Apple TV en mijn receiver wel doen. Omgekeerd als ik via de NEXT alles in standby zet gaat alles uit. Ik heb het trouwens over het op zwart gaan tijdens eenTV  uitzending

Reputatie 7

nee, mijne staat niet op eco en dit is puur een handshake probleem. De NEXT gaat ook niet mee uit als ik de TV in stand-by zet wat de Apple TV en mijn receiver wel doen. Omgekeerd als ik via de NEXT alles in standby zet gaat alles uit

Goed dat je aangeeft, de moderators kunnen dit weer doorzetten en dan kan Ziggo weer bouwen aan een nieuwe update.

mijn tip is dus ook de NEXT altijd met de afstandbediening in stand-by te zetten als je werkelijk de NEXT box gebruikt. Kijk je naar een andere bron dan niet met de NEXT afstandsbediening in stand-by zetten. Ten overvloede is dit wat ik denk de oorzaak is. Moet nog blijken of dit de oorzaak was 

vandaag ging alles goed dus het ligt echt aan wat ik mijn vorige post beschreven heb. Zet de NEXT box dus alleen op stand-by met de ziggo afstandsbediening als je naar de NEXT box kijkt. Kijk je naar een andere bron op je TV kan het dus gebeuren dat je , na teruggekeerd te zijn naar de NEXT box, weer het beeld op zwart krijgt vanwege handshake problemen

Reageer