Hjmoraal

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo Next - waarom verbinden met internet?

Op mijn vorige Horizonbox moest ik geen internet aansluiten. Dit gaf veel problemen. Nu heb ik een nieuwe Next. In de beschrijving staat dat ik nu wel de box moet bekabelen. Voor replay tv etc.. Waarom is dat nu wel nodig? Of werkt hij ook zonder internetaansluiting. Bij ziggo vertelde ze mij dat alle info over coax gaat.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Hjmoraal , daar de NEXT-box hoofdzakelijk in 'The Cloud" werkt is een (draadloze) internetverbinding noodzakelijk naast de coax-aansluiting om optimaal gebruik te kunnen maken van de NEXT.
De Mediabox XL (vroeger Horizonbox) kon in bepaalde regio's ook als modem gebruikt worden, dat is het verschil.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Zonder internet heb je geen uitzending gemist, on demand en afspelen vanaf het begin omdat dat allemaal via internet gaat bij de Next.
Coax is alleen voor "live" tv kijken. Dit in tegenstelling tot de Horizon, waar alles via coax ging.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Hjmoraal , daar de NEXT-box hoofdzakelijk in 'The Cloud" werkt is een (draadloze) internetverbinding noodzakelijk naast de coax-aansluiting om optimaal gebruik te kunnen maken van de NEXT.
De Mediabox XL (vroeger Horizonbox) kon in bepaalde regio's ook als modem gebruikt worden, dat is het verschil.
Hjmoraal
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Oke bedankt voor de uitleg. Ik ga de box bekabelen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hjmoraal wrote:
Oké bedankt voor de uitleg. Ik ga de box bekabelen

Hallo Hjmoraal , graag gedaan en veel plezier met je NEXT-box.
Filepoper

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een vraag hierover, moet dit met internet van ziggo of kan dat met elke internetaansluiting?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het kan met elke internetaansluiting.

Maar let op, als je de Ziggo Go app op een Apple TV, Android TV of Amazon Fire TV gebruikt, dan is een verbinding met Ziggo nodig.

 

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

Ziggo GO op je tweede tv werkt alleen met je internetverbinding van Ziggo.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Een Mediabox Next kan alleen i.c.m. een Internet-abonnement van Ziggo worden afgenomen en gebruikt

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zoals @AlexHelpt  al

aangaf 

de next is alleen verkrijgbaar in combinatie met internet van ziggo 

 

zover ik weet is het alleen toegestaan om

de next op de internet verbinding van ziggo te gebruiken en woord die geblokkeerd als je het op een andere internet verbinding aansluit

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De next kan ook gebruikt worden met een andere provider, blijkt uit de praktijk.

Alleen is nu niet te verkrijgen zonder internet abonnement.

Filepoper

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert, ik heb al een next box van Ziggo. Ze komen van uit e-fiber glasvezel aanleggen hier in de wijk. Ik zou graag voor de tv bij Ziggo willen blijven en voor internet 1gb/s up en down overstappen. Ben benieuwd of opnemen en pauzeren bij Ziggo dan nog werkt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je dan terug gaat naar Kabel TV of TV Start, dan blijft de next niet in je abonnement.

Ook wordt de next alleen geleverd in combinatie met het laagste Ziggo internet abonnement.

 

Maar dat was tot nu toe, mogelijk kan een Ziggo moderator hier meer over vertellen of dat nog zo is of dat er andere mogelijkheden zijn.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Wat Bert! zegt klopt helemaal en ik kan er niets anders van maken voor je @Filepoper. Als je kiest voor alleen digitale tv, zonder een internetabonnement dan wordt dit een TV Start abonnement met Standaard Mediabox of CI+ Module en dien je de Mediabox Next terug te sturen. Bij dit abonnement kun je dus geen gebruik maken van opnemen/terugkijken. 

Uitgelicht topic