HML

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo next tv box icm dolby audio

Hallo allemaal 🙂

vorige week kreeg ik te horen dat ziggo weer een nieuwe box heeft (genaamd next). Deze heb ik vorige week besteld en is deze week binnen gekomen. Nadat ik hem vandaag aangesloten heb werkt de audio echter niet via mijn dolby set (harman/kardon bds280)

nu is het “vreemde” dat de afstandsbediening (van de next box) wel de audio direct op de H/K harde en zachter zet, hij staat ook in het configuratie menu gewoon aangegeven. De audio blijft alleen maar uit de tv komen.

In het configuratie menu op de box van ziggo kan ik namelijk niet instellen hoe hij zijn geluid moet uitzenden (via HDMI : SPDIF ; ...)

de box van ziggo is via een HDMI kabel aangesloten op de TV en met een SPDIF kabel naar mijn H/K.

precies deze opstelling werkte met de ziggo mediabox XL zonder problemen (na de instellingen in het menu juist te zetten)

heeft iemand een idee hoe ik dit verder kan aanpakken, of mis ik toch iets in het menu van de box?

reacties zijn welkom 🙂
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Is het misschien een optie om de Next met HDMI direct op de bds280 aan te sluiten en dan de tv aan de HDMI out van de bds280.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Hoi HML,

Je zou kunnen overwegen om het geluid via HDMI ARC door te voeren? Dit wordt ondersteund door jouw versterker, mogelijk ook door de televisie.
HML
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mijn tv ondersteund dit helaas nog niet 😞

de H/K inderdaad wel
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Is het misschien een optie om de Next met HDMI direct op de bds280 aan te sluiten en dan de tv aan de HDMI out van de bds280.
HML
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dit heeft gewerkt, hulde !!!
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
HML wrote:
Dit heeft gewerkt, hulde !!!


Geweldig!

Uitgelicht topic