1
Vraag
2
Reageer en help mee
Janneman18

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo Next schakelt Netflix op Samsung Smart TV uit

Sinds een paar dagen heb ik de Ziggo Next en een Samsung Smart TV. Als ik op de TV voor Netflix kies, schakelt de Next na een paar seconden naar de lopende TV-uitzending. Pas als ik de Next helemaal uitzet, kan ik via de Samsung TV naar Netflix kijken. Ik weet dat ik via de Next ook Netflix kan kijken, maar soms is het via de TV handiger.
23 Reacties 23
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Janneman18 Dit heeft naar mijn idee te maken met de NOG aanwezige bug inz cec. ( de next neemt graag de overhand op andere apparatuur. Men is bezig via een update om dit fixen.. evt een cec blokker plaatsen... Maar zo hier en daar te lezen dat men bezig is met een update dus...
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Janneman18
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Hele goede vraag zeg. Heb zelf ook een Samsung Smart TV met de Next en het is mij eigenlijk nooit opgevallen. Ik denk dat als het hier ook zo zou zijn dat ik het wel gezien zou hebben. Wat Robbo al zegt, misschien ligt het aan de aanwezige bug in de Next. Maar misschien ligt het ook wel aan je Smart TV. Even wachten dus tot er opheldering is, ben er wel benieuwd naar. Nu moet ik zeggen dat wij hier al wel een wat oudere Smart TV hebben.

Daarnaast hebben wij de Next in Eco mode (misschien dat daar ook een verschil in zit?). Afwachten maar even, een hele goede vraag!
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
Klinkt als cec feature bug. Next "aan" dan ook kijken naar de Next.

Next uitzetten of cec-killer ertussen is inderdaad de enige oplossing tot nu toe.

Als je verder cec niet gebruikt dan zou uitzetten van deze functie op de TV ook kunnen helpen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
bloemen64 Ik weet het eigenlijk wel zeker... Wat ik ook in de eerste reactie aangaf.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
robbo wrote:
bloemen64 Ik weet het eigenlijk wel zeker... Wat ik ook in de eerste reactie aangaf.

Het hoeft niet altijd cec te zijn. Mijn receiver schakelt meteen om naar Next ingang en die schakelt de TV om naar de receiver/arc ingang. Met cec killer ertussen. Dat gebeurt via een ander signaal op de hdmi poort. Als je tv een beetje eigenwijs is zal hij ook met cec killer de Next ingang kunnen vasthouden.

Andersom net zo. Ik had de Next, na ontvangst, meteen op de tv aangesloten zonder cec killer om te zien wat er gebeurd. Mijn tv reageerde net als de vragen steller. Als ik van hdmi ingang naar TV omschakelde zette de Next hem weer terug. Deed ik dat echter nog een keer dan bleef de Next eraf of de TV negeerde het.
Met cec killer schakelde de TV ook om naar de Next. Ik kon toen wel een andere ingang kiezen op de TV zonder dat hij terug sprong.

De eigenschappen van de TV maken uit. In ieder geval bij mij. Het kan werken zonder cec killer. Als je pech hebt werkt het omschakelen ook niet met cec killer.

Kijk ik terug naar wat de Horizon deed dan was dat een conpleet ander verhaal. Aangesloten op de tv met dezelfde hdmi kabel deed niets met de tv ingang. Moest zelf hdmi3 kiezen.
Aangesloten op de receiver, zelfde gedrag. Moest de tv op hdmi2 zetten om de receiver te selecteren en de receiver zelf op Next ingang zetten.
Dan is de Next nu met cec killer een aardige verbetering in gebruik gemak.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Wellicht ook nog de ab koppeling tv>next kan ook nog een rol spelen .. De term "ik weet het we zeker"is inderdaad een " te-te "stelling :relaxed:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
bloemen64 schreef:

"Het hoeft niet altijd cec te zijn. Mijn receiver schakelt meteen om naar Next ingang en die schakelt de TV om naar de receiver/arc ingang. Met cec killer ertussen. Dat gebeurt via een ander signaal op de hdmi poort. Als je tv een beetje eigenwijs is zal hij ook met cec killer de Next ingang kunnen vasthouden."

Kan inderdaad. De Humax heeft nl. geen CEC ondersteuning, maar kan toch inschakelen bij het gebruik op bepaalde Tv's. Gebeurt niet vaak, maar ook dan gaat er een signaal naar de Humax, wat dus niet via CEC kán lopen.

En men zal wellicht ook al eens hebben gezien dat de Humax soms geen geluid meer uitstuurt op geen enkele uitgang als deze is aangesloten op een Samsung Tv, en deze in stand-by word gezet, of zelfs spanningsloos.

Snap ook niet dat ze die Samsung dingen nog verkopen, maar robbo is er blij mee...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Hetzelfde probleem als Janneman18 alleen ik schakel via de Source knop naar Videoland of Netflix, dan kan ik wel via de rode knop de Next uitzetten. Heel herkenbaar.

Soms bij het uitzetten, wil de Samsung TV weer opnieuw aanspringen hier.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
Willem-A dat Humax grapje speelt ook maar heeft niet met de vraag maken. De Humax zit op hdmi1. Als die aangaat schakelt de tv automatisch om naar die ingang. En weer terug naar de vorige tv stand als de Humax uitgaat. Dat werkt alleen op die ingang. De Humax aansluiten op hdmi3 of 4 heeft geen effect. Doet de tv niets mee.
De Next aansluiten op hdmi3 of 4 doet wel iets met de TV. Met cec killer kan ik meteen naar iets anders schakelen op de TV. Zonder schakelt de tv terug zoals gemeld. Maar een tweede poging lukt wel.

Gelukkig gaat de Samsung niet uit, bij TS, als hij de Next uitzet. Dat kan ook en is ook al veel besproken in een ander topic.

Janneman18 Welkom in de wondere wereld van de Next.?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag bloemen64

ik ging even in op hetgeen je noemde over het gegeven dat CEC niet altijd de oorzaak hoeft te zijn. En ik heb meteen mijn ervaring gedeeld v.w.b. het werken zonder CEC waarbij toch bepaalde functies kunnen werken. Mijn Tv schakelt trouwens helemaal niet om naar de juiste ingang, en daarom gebruik ik de Hotelmode.

En oké als je het als off topic ziet, maar dit is iets wat best even gemeld mag worden.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
Willem-A wrote:
Dag bloemen64

.... En ik heb meteen mijn ervaring gedeeld v.w.b. het werken zonder CEC waarbij toch bepaalde functies kunnen werken. Mijn Tv schakelt trouwens helemaal niet om naar de juiste ingang, en daarom gebruik ik de Hotelmode.

En oké als je het als off topic ziet, maar dit is iets wat best even gemeld mag worden.

Ervaringen delen is niet verkeerd. Daarom is het ook een forum.
En ik bedoel de Humax is off topic maar de issue raakt wel dit topic.
Mijn tv heeft geen hotelmode. Toen die gemaakt is waren er geen hotels. Of waarschijnlijker, in hotels hangen ze geen plasma tv aan de muur in de hotelkamers.

Ik heb wel een voorkeur ingang opstart kanaal. Tuner of hdmi. Standaard start de tv op met de tuner. Als je liever naar de Humax wilt kijken na opstarten dan zou ik dat kunnen aanpassen. Maar ik moet de Humax toch zelf aanzetten. En dan schakelt de tv vanzelf om. Niet echt een probleem dus. En wie wil nu altijd naar de Humax kijken (mijn vrouw uitgezonderd) ?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Sorry bloemen64 maar ik heb ook een Plasma... Met een Hotelmode. Een Panasonic. En die werden er eigenlijk allemaal mee uitgevoerd, op wat heel 'goedkope' uitvoeringen na. Ik heb er al verschillende gehad, en dus ook gebruik gemaakt van deze prachtige optie. Ik zou ook niet weten waarom men in een Hotel geen Plasma zou ophangen...

En IK wil ook graag altijd naar een Humax kijken. Vind ik zelf ook wat vreemd... :wink: Virusje opgelopen denk ik... :grin:

{einde off-topic}
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
Willem-A toevallig heb ik ook een Panasonic. Ik heb even gegoogled naar Hotelmode en denk dat de mijne die "geheime" mode ook wel heeft. Nooit nodig gehad omdat ik de basis functie (opstarten op hdmi1) in een menu heb zitten.
Einde off-topic. Inderdaad.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nog maar heel even dan bloemen64 , echt de laatste; het is inderdaad alleen te vinden in het verborgen menu. Je hebt het niet nodig zeg je, maar vind je het leuk om eens te zien wat het is, googel dan eens op 'Hotelmode Panasonic'. Maar blijf absoluut af van Remote lock en Button lock!!

(Heb een jaar of 10 ondersteuning verleend voor Panasonic, m.n. voor de Plasma.

Dit was het hoor. Anders word ik ontslagen...
Janneman18
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Is het een oplossing als ik de Next rechtstreeks op de TV aansluit met HDMI. De versterker is al met HMDI (ARC) met de TV verbonden. Nu is de Next ook aangesloten op de versterker. Alles gaat nu dus over de versterker.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
Willem-A ik heb het gelezen en klinkt goed. Voor een ..... hotel.?

Janneman18 volgens "internet" heeft Samsung ook deze mode. https://www.samsung.com/in/support/tv-audio-video/what-is-hotel-mode-in-samsung-tv/
Als je iets verder zoekt kom je ook wel tegen wat je moet doen om dit menu te krijgen.
Wil je de tv meteen op de Next ingang zetten na aanzetten dan zou je kunnen kijken naar deze instelling. Pas wel op. Het kan je TV kapot maken.

Ik zou verwachten dat je tv ook omschakelt zonder deze mode te gebruiken.

Zo niet dan kan het een volgorde van aanzetten zijn. Eerst TV dan Next.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Janneman18 wrote:
Is het een oplossing als ik de Next rechtstreeks op de TV aansluit met HDMI. De versterker is al met HMDI (ARC) met de TV verbonden. Nu is de Next ook aangesloten op de versterker. Alles gaat nu dus over de versterker.



Dit zou je natuurlijk altijd eens kunnen testen. Het kan nooit kwaad wat opties uit te testen. Je kan de Next dan ook altijd nog middels de optische verbinding op de receiver aansluiten, maar HDMI wel de toekomst (voor zolang dat tegenwoordig is) en zou natuurlijk wel gebruikt moeten kunnen worden.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Er zijn veel merken met die mode hoor bloemen64 alleen benoemt een merk het soms weer anders. Heel handig, en echt niet alleen voor een Hotel! maar het is even opletten en niet zomaar wat doen. Dus Janneman18 houdt daar even rekening mee.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
Willem-A wrote:
......Dus Janneman18 houdt daar even rekening mee.

Dat lijkt me een goede opmerking. Ik zou er uit de buurt blijven.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic