Beantwoord

Ziggo Next geluid zacht

• 20 april 2019
  • 121 Reacties
  • 16503x Bekeken

Toon eerste bericht

121 Reacties

Ik heb sinds een weekje ook de NEXT en ervaar ook dat het geluidsniveau erg laag is.
De rest opstarten, beeldkwaliteit etc. Zijn dik in orde!.

Kunnen we dit aanpassen of is er een andere oplossing?

Dennis
Reputatie 7
Badge +19
@dennismeijer

er zijn helemaal geen zenders in DTS, dus deze kun je eerder nooit hebben gehad. Alleen Dolby Digital 5.1 word ondersteund. En voor Netflix Dolby Digital plus. Maar géén DTS dus.
Ik heb sinds afgelopen maandag de Next in huis. Top apparaat vergeleken met oude Horizon.

Er hangen 3 apparaten rechtstreeks aan een LG Oled 4K TV via HDMI:
NEXT , Nvidia Shield en Xbox 360.

TV is dan aangesloten op via HDMI aan een Denon versterker

Heb niets rechtstreeks aan de Denon aangesloten omdat ik anders geen 4K kan afspelen (denon heeft hiervoor niet juiste HDMI poort voor).

maar ook ik heb het probleem dat Next een veel lager volume heeft dan de andere twee apparaten.
En omdat ik dus de Next niet rechtstreeks op de versterker aangesloten heb, kan ik dus bron volume niet hoger zetten.
Denon krijg namelijk maar 1 bron binnen en dat is de TV.
Hier hetzelfde. Vroeger volume op 15, nu moet ie naar 40 om wat te horen...en als het echt een beetje hard moet dan naar 80 (max 100)..
Next direct aangesloten op de tv.
Hier rechtstreeks op aangesloten. het geluid is veel zachter en slist heel erg de mediabox xl klonk veel beter voor de rest is de next veel beter/ sneller. Mijn Samsung tv heeft nog een versterk optie nu is het geluid harder als met de oude box maar het geluid slist nog heel veel
Geluid is inderdaad zachter als dolby in de next op aan staat, maar het echte probleem is dan vervolgens dat stereo tv kanalen worden omgezet naar dolby met als gevolg een slecht hol geluid. Er moet een update komen dat dolby als dolby wordt doorgegeven en stereo als stereo.
Zolang dat niet gebeurt is het nu helaas beter om dolby in de next uit te zetten.
Op RTL 4 merk ik geen verschil als ik dolby aan of uit zet. Maar het geluid slist heel erg te veel hoge tonen op een of andere manier
Reputatie 3
Badge +5
Had eerst Next HDMI naar Stereo en dan naar TV, dit veranderd naar Next HDMI naar TV en dan HDMI van TV naar stereo en moet zeggen dat het beeld beter is en kan wel kloppen, aangezien mijn stereo niet alles ondersteund zoals HDR.

Qua geluid is het gewoon hetzelfde met of zonder Dolby, ik heb hier nergens last van
Goedemorgen,

Ook ik heb het e.e.a. veranderd qua bekabeling:
  • was eerst alleen met HDMI aangesloten op mijn LG OLED B6V
  • nu heb ik HDMI naar LG TV (beeld is overigens goed na de updates van LG i.c.m. 4.16); een digitale kabel van de NEXT naar mijn Yamaha receiver voor het geluid.
Qua beeld op moment van schrijven geen opmerkingen mijnerzijds na de updates, wel vreemd dat het geluidsvolume via HDMI absurt laag blijft, echter via de receiver met de digitale kabel is het geluidsvolume wel correct.
Graag zou ik wel willen zien dat het geluidsvolume via HDMI correct wordt weergegeven.
Met vriendelijke groet,
Martin
Hoi allemaal,

Wij hebben ook gesignaleerd dat het geluid op de Next vergeleken met de Mediabox XL wat zachter is. Het staat op de planning om in de toekomst aangepast te worden. Een exacte datum is momenteel nog niet bekend.

Uiteraard kan een bepaalde configuratie van je geluidssysteem ook invloed hebben op het volume. Het verschil wat wij hebben gesignaleerd is relatief klein, maar zeker merkbaar. Is bij jou het verschil echt aanzienlijk? Kijk dan even goed naar de configuratie van je aangesloten apparatuur.

Ik weet niet wat je onder " wat" zachter verstaat, maar het is aanmerkelijk zachter. Op de XL was het geluid gewoon goed, nu bagger. Moet telkens mijn Samsung HW-K850 aanpassen als je op stereo zenders komt. Hij lijkt dan wel of ze met hun kop in een emmer zitten. Moet dan telkens overschakelen naar de surround mode off. Geprobeerd met optische kabel en ARC, maar precies hetzelfde. Je vraagt je af waar testers voor zijn.
Net bij mn ouders op een denon hdmi1.4 versterker aangesloten via optical (ivm hdmi2.0 die dus direct op de tv moet.

Geluid was me toch een partijtje zacht (als in niet meer normaal zacht)
Alle instellingen op de amp nagelopen, niks mis.

Ter info:

Daarna heb ik de optische poort op de versterker gekoppeld aan een andere poort, hij heeft maar 1 optische ingang die versterker, maar nadat ik hem van TV naar CABL/SAT bracht werd het volume meer dan ok.
Inmiddels die van mijzelf ontvangen, met hdmi aangesloten.
Ik moet de versterker fors hoger zetten om normale volumes te bereiken.

(en had een eigen hdmi2.0a kabel nodig om het ding uberhaupt werkend te krijgen)
Afgelopen weekend ook de NEXT binnen gekregen en ook hier via een Denon receiver is het volume behoorlijk laag. Ook de instelling stereo en DD aan en uit gezet, hier lijkt bij mij bijna geen verschil in te zitten. Daarna nog even de Mediabox XL geprobeerd daar was het volume goed met dezelfde kabels.
De Next ook direct op de TV aangesloten, hier leek wel ok te zijn.
Hoop dat hier snel verandering in komt.
De Next ook direct op de TV aangesloten, hier leek wel ok te zijn.
En dan het geluid via HDMI-ARC naar de Denon?
Reputatie 7
Hoi allemaal, even een korte update over dit probleem. De fix voor dit probleem komt eraan in één van de volgende updates, ik kan er helaas nog geen definitieve datum op plakken.

De Next ook direct op de TV aangesloten, hier leek wel ok te zijn.En dan het geluid via HDMI-ARC naar de Denon?

Nee. Het geluid over de TV. De TV heeft geen ARC.
Ok dan is vergelijken lastig.
Reputatie 5
Badge +6
@graafas Je kan toch ook het ingangsniveau een paar db (voorlopig) opschroeven. Heb ik ook gedaan.
Reputatie 1
Ben gek.... Ga niet iedere keer als ik over schakel naar een sd zender alles harder zetten en dan een hartverzakking schrikken als ik terug ga naar een hd zender terwijl ik geluid vergeet zachter te zetten. Oplossing van niks.

Duurt trouwens wel lang voordat ze hebben uitgevogeld hoe ze dat moeten oplossen 😉
Hier zojuist ook de Next box rechtstreeks op meerdere Samsung TV's aangesloten (hdmi). Zeer zacht geluid vergeleken met oudere smartcard of XL box.
Waar normaal volumestand 15 voldoende was, moet de TV nu op minimaal 50 staan voor hetzelfde resultaat. Bij omschakelen naar andere bron (die wel normaal volume geeft) bv. xbox , apps YT Netflix schrik je je een ongeluk. Jammer want voor overige zaken is het zeker een verbetering.
Wel erg vreemd dat wij klanten zo'n hoofdfunctie probleem moeten aankaarten. Je zou bijna zeggen dat Ziggo hun eigen producten niet test. Tuurlijk foutjes vind je overal maar dit moet Ziggo techneuten toch ook meteen opvallen. Verlopig dus weer terug naar de XL box en hopelijk een spoedige oplossing.
Liberty Global ontwikkelt dit soort dingen.
Ziggo zit tussen klachten en ontwikkelaar in. Lastig.
Ziggo techneuten evalueren of een klacht mogelijk is.
Bv door hem te kunnen reproduceren.
Er komen ook klachten uit Belgie en Zwitserland (introdukte medio 2018).
Dus?
Reputatie 6
Badge +2
Ik lees dat bij heel veel mensen het geluid van de next zacht is. Maar bij ons is het juist anders om, als ik tv heb gekeken via de Ci+ en ik schakel over naar de Next dan is het geluid van de Next veel harder.

Ik snap niet dat het bij ons juist anders om is, iemand een idee ?
Reputatie 7
Ook hier ondanks de LG SHE2 Soundbar is het geluid met Live TV gesproken zacht, en met muziek weer hard, dit wisselt enorm. Hier staat Dolby aan, maar ook bij uitzetten blijft het zich voort doen.

Probleem is bij velen, hopelijk toch komende update's worden aangepakt.
@EJSmit
Welke weg legt de audio af?
Zou wellicht kunnen uitmaken.
Er zijn nogal wat variaties.
Next->HDMI->TV->Optisch->Sound Bar of Receiver/Versterker
Next->HDMI->TV->HDMI-ARC->Receiver
Next->HDMI->Receiver
Etc.
Reputatie 6
Badge +2
Welke weg legt de audio af?

Ik heb Next via HDMI aan mijn TV zitten en mijn Soundbar heb ik via Optisch aan mijn TV zitten. Op de Next heb ik Dolby Audio aanstaan.

Reageer