Beantwoord

Ziggo Next geluid zacht

• 20 april 2019
  • 123 Reacties
  • 20324x Bekeken

Hoi,

sinds 2 dagen de nextbox in huis en wat een verademing t.o.v. de mediabox xl.

Echter 1 ding stoort nogal en dat is dat het volume zeer zacht is via receiver. Qua settings in receiver heb ik nog niets aangepast gezien dit voor de mediabox altijd goed heeft gestaan.

Ik heb in de netbox dolby maar aangezet en dan hoor ik in ieder geval nog iets. Al diverse HDMI kabels geprobeerd maar geen oplossing. NetBox zit rechtstreeks op receiver aangesloten via HDMI.

Ik heb al zitten googelen maar nog niet iets kunnen vinden, hebben meer mensen deze ervaring met de netbox?
icon

Best beantwoord door Michael Ziggo 13 mei 2019, 11:31

Hoi allemaal,

In het topic Alles over de software update van de Mediabox Next lees je de laatste aanpassingen die we hebben doorgevoerd. Dit punt staat op de radar. Houd bovenstaand topic dus in de gaten.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

123 Reacties

Reputatie 7
Badge +19
Sluit de Next eens rechtstreeks op de Tv aan en kijk, of beter, luister dan eens wat de Next dan doet. Ik heb nog niet gelezen dat men dit probleem had en kan me ook bijna niet voorstellen dat er bijna geen geluid is als de Next niet op Dolby staat. Dolby is vaak iets luider, maar dat is doorgaans niet heel veel.
Hoi,

ik heb het geprobeerd maar heb niet echt een referentie gezien ik de voorgaande boxen ook nooit rechtstreeks op de tv had aangesloten. Het geluid blijft zacht, volume tv staat bijna vol open.

Is er ook een harde reset mogelijk of is dat hetzelfde als fabrieksinstellingen?
Reputatie 7
Badge +19
Ik zal @Be rt eens vragen of hij dit kent van de Next. Daar is hij beter in thuis dan ik.
Reputatie 7
Badge +35
Fabrieksinstellingen kun je gerust uitvoeren, het installeert de software opnieuw en laat je eigen instellingen staan, voor zover ik weet.

Een zogenaamde harde reset is er wel, maar dan wordt nieuwe software opgehaald en als er dan een signaalprobleem is loopt de box vast en is niet meer op te starten.
Dit is niet aan te bevelen als er geen directe één op één ondersteuning is van Ziggo.
Ik zal de wijze waarop dit kan dan ook niet hier delen.
Reputatie 7
Badge +19
Is de fabrieksreset geen harde reset dan @Be rt ?

Maar ik ken dit probleem niet, en alhoewel ik wel het e.e.a. lees, heb ik dit nog niet gezien.
Reputatie 7
Badge +35
Nee ☺
Reputatie 7
Badge +19
Dank @Be rt

wist ik eigenlijk niet. Bij de Humax is dat nl. wel het geval. Maar ik hou me natuurlijk ook niet zo bezig met de Next.

Maar ik hoop dat het issue zo kan worden opgelost. Ik vind het overigens wel een wat vreemd verschijnsel, want het volume, of beter, de uitgangssterkte kan op de Next zelf toch ook niet worden geregeld?
Reputatie 7
Badge +35
Dit is de eerste keer dat ik dit lees van de Next, dat het geluid te zacht is.

Op werkdagen komen er Ziggo moderators langs en die zullen hier zeker op gaan reageren en naar gaan kijken wat er speelt.
Ik herken dit. Heb nu ook de Next in huis. Zeer tevreden, maar dat zachte geluid is een minder dingetje. Mijn Next hangt via een recente LG tv aan mijn Sonos Beam.

Nu kan ik natuurlijk best het volume wat hoger zetten en dan is alles prima te volgen, maar schakel je vervolgens over op een andere mediabron zoals de PlayStation, YouTube, Plex of Netflix, dan vlieg je bijna door het plafond, want die zijn dan ineens kneiterhard. Dit was met de Horizon niet zo (maar no way dat ik terug wil), dus het moet vast beter kunnen. Kan nog niet vinden of ik in de Next of in de TV wat zou moeten veranderen.
Reputatie 3
Badge +1
ik doe mee met het testen en ik heb het probleem met zachter geluid. al meerdere keren gemeld op het gesloten forum voor de test ook met filmpjes erbij zover ik weet hebben ze dat probleem toen op de lijst met issue’s gezet maar daar kan @Anne B Ziggo wel een antwoordt op geven
Ik heb het inmiddels voor elkaar. Bij de instellingen heb ik de Sonos toegevoegd onder geluid en nu kon ik het volume liften, zonder dat de tv meedeed. Nu is het geluid van de Next in balans met de tv-apps van LG.
Reputatie 7
Badge +19
Top @WilbertH !

Fijn te zien dat het voor elkaar is. Dank ook voor de respons. Dat word zeer gewaardeerd.
Ik heb het inmiddels voor elkaar. Bij de instellingen heb ik de Sonos toegevoegd onder geluid en nu kon ik het volume liften, zonder dat de tv meedeed. Nu is het geluid van de Next in balans met de tv-apps van LG.

Ik heb een sonos playbar en hetzelfde probleem.

Bedoel je onder de geluidsinstellingen van de next box? Ik zie alleen de optie dolby: aan/uit wat met geluid te maken heeft
Direct de optie daarboven staat 'Bepaal je volume' en daarachter staat nu bij mij Sonos audiosysteem. Sinds ik dat ingesteld heb, kon ik met het volume spelen.
Direct de optie daarboven staat 'Bepaal je volume' en daarachter staat nu bij mij Sonos audiosysteem. Sinds ik dat ingesteld heb, kon ik met het volume spelen.

Bedankt voor de snelle reactie. Ik zie het echter niet staan:

Vreemd. Bij mij staat daar nog een optie tussen... Volgens mij heb ik dat koppelen eerst gedaan, wat er nog voor staat.

Reputatie 1
Het geluid is goed op 5.1 maar dat wordt minder als je over schakelt naar een niet dd5.1 zender., geluid is dan te zacht. De horizon box deed dan automatisch geluids uitvoer over schakelen naar dolby surround. Komt er nog een oplossing voor dit geluidsprobleem?
Reputatie 7
Badge +35
Bepaal je volume
(hier kun je dan een keuze maken tussen TV of audio versterker o.i.d.)

komt pas in beeld na de stappen in
Koppel je afstandsbediening aan andere apparaten

@Reverb @WilbertH
Reputatie 1
Aan die oplossing heb ik niks. Kan daar alleen kiezen of het geluid via tv moet of via receiver maar kan geen volume aanpassing doen. Probleem blijft dat NIET dd5.1 uitzendingen veel te zacht worden weer gegeven als dolby audio aan staat, en heb geen zin om iedere keer het volume van de receiver harder of zachter te zetten.
Zoals zovelen al hebben geschreven is de NEXT een verademing ten opzichte van de voorgaande mediabox. Helaas hier echter hetzelfde probleem... sinds de installatie van de NEXT moet ik het volume ca 12 dB harder zetten om hetzelfde geluidsniveau te halen dan voorheen. De NEXT is via HDMI aangesloten op een Marantz Receiver. Verder ook bovenstaande zaken (plus andere) al geprobeerd zonder resultaat. Het volume blijft zachter. Iemand enig idee hoe de volume verhoudingen tussen receiver en de NEXT aan te passen? Tuurlijk, ik kan het volume standaard harder zetten maar ik wil graag begrijpen waardoor dit grote volume verschil ontstaat?
Reputatie 1
Zoals zovelen al hebben geschreven is de NEXT een verademing ten opzichte van de voorgaande mediabox. Helaas hier echter hetzelfde probleem... sinds de installatie van de NEXT moet ik het volume ca 12 dB harder zetten om hetzelfde geluidsniveau te halen dan voorheen. De NEXT is via HDMI aangesloten op een Marantz Receiver. Verder ook bovenstaande zaken (plus andere) al geprobeerd zonder resultaat. Het volume blijft zachter. Iemand enig idee hoe de volume verhoudingen tussen receiver en de NEXT aan te passen? Tuurlijk, ik kan het volume standaard harder zetten maar ik wil graag begrijpen waardoor dit grote volume verschil ontstaat?

Het is niet zo zeer dat al het geluid zo zacht is, alleen zenders die niet dd5.1 zijn. Staat dolby uitvoer uit is al het geluid even hard, maar zodra dolby uitvoer op aan gaat dan geven de zenders wat niet 5.1 zijn een aanzienlijk zachter en slechter geluid weer via receiver
Badge
Sorry dat ik hier ff inval maar ik heb de next pas 3 daagjes in huis en ook ik meen dat het geluid via mijn avr receiver minder luid is dan voorheen bij de Xl, maar nu lees ik dat WIlbertH bij de instellingen de Sonos heeft toegevoegd .... waar staan die instellingen in de Next (of zijn tv of avr of of of) Het enige wat ik kan vinden in de Next is:
tandwieltje instellingen dan naar "beeld en geluid" en dan kan ik alleen "dolby audio" of mis ik iets 🙂
Reputatie 7
Badge +26
Heb je sonos gekoppeld?
Via "koppel je afstandsbediening aan andere apparaten"?
Reputatie 1
Afstandsbediening koppelen is ook geen optie hoor, enige wat je daarmee doet is instellen dat je met je next afstandbediening je receiver volume harder en zachter kunt zetten. Probleem blijft gewoon dat de next niet, zoals de horizon box wel doet, automatisch het originele uitgezonden geluid signaal weer geeft zodat ook de receiver automatisch zikn instelling pakt.
Ik hoop echt dat hier een update voor komt om dit probleem op te lossen
Hier ook dit probleem!
Wij hadden altijd het geluid op 18/20 staan (LG TV) en nu rond de 30/32..
Natuurlijk geen probleem maar wel vervelend bij t switchen naar een app oid.
Ook bij de instellingen weinig te vinden!