Ronbro

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo next box valt regelmatig uit

Word een beetje moe van die next box .  Tijdens televisie kijken valt hij uit en gaat updaten , dan kan je weer niet terug kijken. Moet elke dag wel een keer de box uitzetten . Als ik dan de diagnostiek draai is alles groen . Voor 1000 euro per jaar wil ik wel gewoon een goede service. Wie herkent deze problemen ? 

7 Reacties 7
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hmm, dat is heel lastig @Ronbro 
Heb je al eens gekeken of alles goed is aangesloten? En hoe de kabel loopt vanuit de muur naar je Next box? Misschien helpt het om een nieuwe kabel aan te sluiten, of heb je de nieuwe kabel, die bij de Next box zat, gebruikt?

Misschien kan je iets meer informatie vertellen over hoe het aangesloten staat. Je zou een foto kunnen maken van je AOP (het kastje van Ziggo waar de kabel binnen komt). Wie weet kunnen we daar ook iets uit zeggen. 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Wat zit er allemaal aangesloten op de gele poortjes van je Connectbox?

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Om je probleem te analyseren zijn de up- en downstreamwaardes nuttig. Tevens zien we graag een foto van uw AOP en de daarop aangesloten splitter(s), eventuele versterkers en modem.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hoi @Ronbro - welkom op de Ziggo Community! 

Erg zuur dat je juist met de nieuwe Mediabox Next zoveel problemen hebt. Elke dag resetten (of uitval) is natuurlijk niet de bedoeling. Er worden hier al wat handige vragen gesteld om samen naar de oplossing te werken, dus mocht er nog geen verbetering hebben plaatsgevonden, horen we graag van je!

Ronbro
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb alle reacties gelezen maar volgens mij kan het niet zo zijn dat mijn bekabeling enz de ene keer wel voldoet en de andere keer niet.verder heb ik het idee dat het op bepaalde tijden gebeurt vaak rond half twee s'nachts en in de middag rond twaalf uur. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Ronbro wrote:

Heb alle reacties gelezen maar volgens mij kan het niet zo zijn dat mijn bekabeling enz de ene keer wel voldoet en de andere keer niet.verder heb ik het idee dat het op bepaalde tijden gebeurt vaak rond half twee s'nachts en in de middag rond twaalf uur. 


Dat de Next regelmatig een reset nodig heeft, dat is ondertussen algemeen bekend. Hopelijk brengt Ziggo ooit ( eindelijk !! ) een update uit, waarmee dat probleem verholpen is.

Dat u niet tevreden bent over de prijs/kwaliteit van het door Ziggo geleverde, is ook geen onbekende melding hier op dit forum. U betaalt voor uw abbo en de Next inderdaad wel de hoofdprijs.


De enige wijze om 100% zeker te zijn ( te bewijzen ) dat het een Next/Ziggo probleem is, is om alle andere apparatuur/aansluitingen/bekabeling te controleren en weg te strepen. Vandaar de vele vragen ( hierboven ) om meer informatie.

Een foto van o.a. het AOP en de up- en downstream waardes van uw modem/router is beslist nodig. Tevens is informatie m.b.t. eventueel gebruikte splitter en de bekabeling ( tussen AOP - modem ) een ‘vereiste’ om via deze weg ( een forum ) iets te kunnen ‘onderzoeken’.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes
Ronbro wrote:

Heb alle reacties gelezen maar volgens mij kan het niet zo zijn dat mijn bekabeling enz de ene keer wel voldoet en de andere keer niet.verder heb ik het idee dat het op bepaalde tijden gebeurt vaak rond half twee s'nachts en in de middag rond twaalf uur. 

Nou en of het kan dat problemen in de verbindingen diverse intermitterende issues kunnen veroorzaken. De vragen van drie ervaren experts hierboven zijn weldegelijk van belang om je verder te kunnen helpen.

Uitgelicht topic