Ziggo Next beeld pauzeren en stilstaand beeld Oled TV

• 6 september 2019
  • 31 Reacties
  • 1591x Bekeken

Toon eerste bericht

31 Reacties

Reputatie 7
Badge +5

Dit word zeker gelezen....yep

Reputatie 7
Badge +4

Word dit ook door ziggo verantwoordelijke gelezen!!!!

of discuseren we voor niets?

Lees de bijdrage een stukje hierboven eens.

Voor niets is het niet. Misschien dat de prioriteit omhoog gaat.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/ziggo-next-beeld-pauzeren-en-stilstaand-beeld-oled-tv-45372#post483848

Reputatie 7

Word dit ook door ziggo verantwoordelijke gelezen!!!!

of discuseren we voor niets?

We lezen dit zeker. De ontwikkelaars gaan er iets voor bedenken. In welke vorm is nog niet duidelijk. In mijn eerdere bericht bevestig ik dit. We snappen de problematiek en willen graag met jullie meedenken omdat niet alle tv fabrikanten oplossingen hiervoor hebben. Alleen willen jullie liever nu een oplossing, en dat is begrijpbaar! Helaas lukt het nu niet om hier meteen tijd aan te besteden. De fabrikant van je tv toestel blijft ondertussen de juiste partij om inbrand-preventie mee te bespreken. Voor nu is ons advies om de screensaver van de tv aan te zetten. 

Blijf vooral kritisch en deel jullie meningen en suggesties vooral, dat waarderen we enorm!

Reputatie 7
Badge +4

@Anne H Ziggo mijn tv heeft een screen saver en dimt het beeld als je deze op pauze zet. Na een minuut of 5 gaat het beeld op zwart. Heel basic maar werkt goed.

Bij het luisteren van een radio kanaal verspringt het kleine info venster na een tijdje. Je kunt instellen om het beeld uit te laten schakelen tijdens radio luisteren.  De tv heeft overal aan gedacht. Zelfs in 2012 al.

Probleem is dat de tv niet slim genoeg is om stilstaande externe beelden te zien en te dimmen. Alle apps voor zover aanwezig op mijn oude tv hebben ook een soort saver.

De Humax heeft ook een saver die niet instelbaar is maar wel na een minuut of zo een licht logo over het beeld schuift. Ook oke.

De horizon had ook een soort starwars screensaver. Kan net niet. Is te aanwezig. Maar er was in ieder geval aan gedacht.

De Next doet niets. Nouja bij de radio doet ie iets dat lijkt op een saver maar degene die dat gemaakt heeft vond aandacht trekken met het beeld belangrijker dan de functie.

Ik hoef geen fancy iets. Zoals eerder gemeld gaat het om het voorkomen van inbranden. Dus helderheid verminderen is een vereiste. 

Dus gewoon na een minuut op 25% helderheid zou voor mij al goed zijn. Mag ook op zwart. Of op zwart met Ziggo logo maar niet op volle sterkte en over het hele scherm schuiven.

Optioneel een instelling voor de wachttijd. 1, 2, 5, 10 minuten en default "nooit" om het oude gedrag te behouden.

Is niet al te moeilijk. Ik vraag niet om een beeldverbetering😜

Reputatie 7

Bedankt voor de aanvulling @bloemen64!

Zeker goede aanvulling, de meeste tv’s hebben een screensaver alleen werkt deze niet op externe bronnen. Stilstaande bronnen worden niet herkend. Vandaar prioriteit !!

Reageer