Vraag

Ziggo Next automatisch uit laten gaan wanneer de TV wordt uitgezet

• 31 augustus 2019
  • 4 Reacties
  • 253x Bekeken

Ik heb mijn setup tussen de Ziggo Next en LG OLED55E6 bijna perfect alleen mis ik nog 1 dingetje.

Als ik mijn tv uit zet met de rode knop op de afstandsbediening of via Google Assistant dan blijft de Ziggo Next aanstaan. Opzich niet erg behalve als je een film of serie aan het kijken bent want dan loopt die nog gewoon 4 uur door ipv dat die uitgaat en onthoudt waar je gebkeven bent.

Mis ik een instelling of is er een andere manier om ervoor te zorgen dat de Next automatisch uitgaat als de LG TV wordt uitgezet.

4 Reacties

Badge +6
Heb je in Instellingen (tandwieltje) -> Beeld en Geluid de optie 'Een knop voor aan en uitzetten' wel op 'aan' gezet?
Heb je in Instellingen (tandwieltje) -> Beeld en Geluid de optie 'Een knop voor aan en uitzetten' wel op 'aan' gezet?

Uiteraard staat die op aan 😉. Als ik op de STB PWR knop op mijn LG Magic Remote klik zet hij de Ziggo Next aan en daardoor springt ook direct de TV aan. En met die knop kan de Next ook uitzetten waardoor de TV dan ook automatisch uit gaat. Dus de TV reageert wel op het aan en uitzetten van de Next. Maar de Next niet op het aan en uitzetten van de TV.

Een Google Assistant optie voor Ziggo zou het probleem natuurlijk ook oplossen. Dus als Ziggo nou ff regelt dat we de Next met Google Assistant kunnen bedienen ben ik ook blij 🙂.
Reputatie 7
@Jesp_J
Dus als Ziggo nou ff regelt dat we de Next met Google Assistant kunnen bedienen ben ik ook blij 🙂.

Dat is een goede suggestie. Ik heb het ook gedeeld met het projectteam, dus wie weet!
@Jesp_J

Dus als Ziggo nou ff regelt dat we de Next met Google Assistant kunnen bedienen ben ik ook blij 🙂.Dat is een goede suggestie. Ik heb het ook gedeeld met het projectteam, dus wie weet!

Cool!

Opzich moet dit kunnen want je kunt hem ook gewoon via de app uit en aanzetten en bedienen (pause, play, channel up enz).

Zou ook mooi zijn voor Ziggo om te kunnen vermelden dat hij bediend kan worden met Google Assistant 😉

Reageer