Donnyvr

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo Mediabox Next wifi of internetkabel?

Hallo mensjes van de community, ik heb een vraag.

Ik heb de Mediabox Next besteld en nu is mijn vraag: is deze box ook te verbinden met het 5G netwerk van het modem van ziggo? Zo niet dan zal ik op een 1 of andere manier een kabel moeten gaan trekken. Zowel dan gaat ie goed?!

Ik hoor het wel!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Hey Donnyvr

Je kan de Media Box Next inderdaad op 2,4 GHz en de 5 Ghz verbinden dat is geen enkel probleem.
Alleen bij installatie 1 keer via UTP kabel als dat mogelijk is en daarna op de wifi zetten.

Mocht je een nieuw modem erbij krijgen, eerst het nieuwe modem, wacht dan 30 minuten tot 45 minuten tot je modem volledig is geïnstalleerd, en daarna pas de Next installeren.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Hey Donnyvr

Je kan de Media Box Next inderdaad op 2,4 GHz en de 5 Ghz verbinden dat is geen enkel probleem.
Alleen bij installatie 1 keer via UTP kabel als dat mogelijk is en daarna op de wifi zetten.

Mocht je een nieuw modem erbij krijgen, eerst het nieuwe modem, wacht dan 30 minuten tot 45 minuten tot je modem volledig is geïnstalleerd, en daarna pas de Next installeren.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Donnyvr wrote:
Hallo mensjes van de community, ik heb een vraag.

Ik heb de Mediabox Next besteld en nu is mijn vraag: is deze box ook te verbinden met het 5G netwerk van het modem van ziggo? Zo niet dan zal ik op een 1 of andere manier een kabel moeten gaan trekken. Zowel dan gaat ie goed?!

Ik hoor het wel!


Donny, Boks! 🙂

Zoals Dave aangeeft is het zeker mogelijk om de Mediabox Next via wifi aan te sluiten. Met het oog op 4K diensten op de box raad ik aan om te investeren in een goede internet (UTP) kabel tussen je thuisnetwerk en de Next. Daar ga je echt veel plezier aan beleven.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
UTP sowieso
Verwijderd account
Niet van toepassing
Donnyvr

Met een utp kabel ben je zeker van een stabiele verbinding met de Next. Met wifi ben je afhankelijk van allerlei factoren qua verbinding met de Next. Ikzelf heb nu sinds gisteren internet 50/5 met de Next en dan is het zeer verstandig om een utp kabel te gebruiken. Werkt prima geen problemen tot dusver. Ik heb al geruime tijd de Next vanuit de softlaunch bevalt me prima.

Uitgelicht topic