Beantwoord

Ziggo Mediabox Next CS1010 & abonneren op zenders

  • 1 september 2019
  • 12 Reacties
  • 718x Bekeken

Ik heb hier twee problemen met de mediabox next die mischien iets met elkaar te maken hebben. De mediabox next bij probleem 1 is de hoofdbox en staat beneden met internetkabel. De mediabox next bij probleem 2 is de extra box en staat boven met wifi ( niet mogelijk via kabel ). Beide boxen staan ook in mijn ziggo. De reden waarom ik denk dat deze problemen iets met elkaar te maken hebben is omdat wanneer de extra box verscheen in mijn ziggo 23/8 het probleem met de hoofdbox ook begon.

Probleem 1 - Heb sinds 21/8 de nieuwe mediabox next binnen. Na installatie werkte deze helemaal perfect. Sinds 29/8 deed replay tv en on demand het niet. Dacht dat dit wel na een nachtje over zal zijn maar bleek de dag erop niet zo te zijn. Gekeken op de site en daarin stond dat resetten naar fabrieksinstellingen weleens zou kunnen helpen. Nadat ik dit gedaan heb kreeg ik opeens de foutmelding CS1010 op het scherm te zien. Ook heb ik via mijn ziggo geprobeerd de zenders op te halen maar krijg hierbij de foutmelding resetten van smartcard id mislukt wegens netwerkproblemen. Na 2 keer gebeld te hebben nog steeds niks wijzer en geen tv.

Probleem 2 - Omdat de mediabox next zo goed beviel heb ik deze ook besteld voor boven. Deze heb ik 23/8 binnengekregen en gelijk geinstalleerd. Na installatie gelijk de foutmelding CS1010 gekregen. Na een telefoontje naar de klantenservice te horen gekregen dat dit door een storing komt en het wel even zou duren dat de box het weer zal doen. Op 25/8 een sms gekregen dat de storing voorbij is. Toen ik thuis kwam gelijk de box opgestart en gekeken of die het deed. Ik zag dat die uiteindelijk de installatie afmaakte maar helaas zag ik dat geen enkele zender het deed omdat ik moest abonneren op de zender. Ook hier krijg ik de foutmelding resetten van smartcard id mislukt wegens netwerkproblemen. Nu anderhalve week en een paar telefoontjes naar de klantenservice verder en nog steeds geen tv.
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 24 september 2019, 09:21

Eindelijk! Sinds gistermiddag (rond 15:30) staat de juiste Mediabox Next actief en ik zie dat je hier ook al over hebt gebeld met onze Klantenservice. Volgens mij is alles geregeld nu, hopelijk heb je veel plezier van je beide mediaboxen!
Bekijk origineel

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Dan wordt het tijd voor een Ziggo moderator, zij zijn de Next specialisten, kunnen diep in de systemen kijken en zij kunnen, als dat nog nodig mocht zijn, ook de juiste mensen bereiken, ik leg dit nu bij ze neer en zij zullen morgen reageren.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, nu iets sneller.
Reputatie 7
Hi sflvdh, er is iets misgegaan bij de activatie van je eerste Mediabox Next waardoor beide boxen nu niet de juiste rechten krijgen die bij je abonnement horen.

Dit speelt niet alleen bij jou maar bij meerdere nieuwe Mediabox Next installaties rond die tijd en onze IT specialisten zijn hard aan het werk om alle misgelopen orders zo snel mogelijk te herstellen.

Op dit moment kan ik daar geen invloed op uitoefenen, alle benodigde partijen zijn al op de hoogte en er wordt aan de oplossing gewerkt. Het is nu afwachten tot deze storing ook bij jou helemaal is opgelost, dan kunnen we dit netjes afronden.
Hi sflvdh, er is iets misgegaan bij de activatie van je eerste Mediabox Next waardoor beide boxen nu niet de juiste rechten krijgen die bij je abonnement horen.

Dit speelt niet alleen bij jou maar bij meerdere nieuwe Mediabox Next installaties rond die tijd en onze IT specialisten zijn hard aan het werk om alle misgelopen orders zo snel mogelijk te herstellen.

Op dit moment kan ik daar geen invloed op uitoefenen, alle benodigde partijen zijn al op de hoogte en er wordt aan de oplossing gewerkt. Het is nu afwachten tot deze storing ook bij jou helemaal is opgelost, dan kunnen we dit netjes afronden.


Hoi Mark dank voor je reactie. Ik heb gisteravond de klantenservice gebeld en hun zeiden dat alles goed in het systeem zat. Ook nog een hard reset geprobeerd maar niks lukte. Medewerker van de klantenservice heeft een monteur gestuurd. Deze is vandaag langsgekomen en heeft de modem opnieuw vervangen. Ook heeft die alles gecontroleerd en uitgesloten. Ook hij zei dat alles goed in het systeem staat. Monteur heeft met 5 verschillende mensen gesproken maar kon het nog steeds niet oplossen en raadde mij aan om een bericht te sturen op het forum. Ik neem aan dat de storing bij mij over is aangezien alles goed in het systeem staat. Zouden jullie als moderators iets kunnen doen?
Reputatie 7
Badge +35
@sflvdh Ik denk dat @Mark Ziggo wel kan zien waar het nog fout gaat.
Reputatie 7
Hoi Mark dank voor je reactie. Ik heb gisteravond de klantenservice gebeld en hun zeiden dat alles goed in het systeem zat. Ook nog een hard reset geprobeerd maar niks lukte. Medewerker van de klantenservice heeft een monteur gestuurd. Deze is vandaag langsgekomen en heeft de modem opnieuw vervangen. Ook heeft die alles gecontroleerd en uitgesloten. Ook hij zei dat alles goed in het systeem staat. Monteur heeft met 5 verschillende mensen gesproken maar kon het nog steeds niet oplossen en raadde mij aan om een bericht te sturen op het forum. Ik neem aan dat de storing bij mij over is aangezien alles goed in het systeem staat. Zouden jullie als moderators iets kunnen doen?
🙁

Ik zie dat het originele probleem (zoals ik maandag aantrof) dinsdag is verholpen, maar blijkbaar had dat nog niet het gewenste resultaat... Je hebt inmiddels ook telefonisch contact gehad met een van mijn collega's vanochtend en hij (heet toevallig ook Mark) heeft het geescaleerd naar een volgende afdeling. Vanmiddag zijn er opnieuw acties uitgevoerd door onze specialisten, maar ik twijfel of dat de problemen nu heeft opgelost.

Voor de zekerheid, kloppen de serienummers die wij nu in de administratie hebben staan? (Zie CA ID op de sticker onderop de Mediabox Next)
...1558
...3960

De 'volgende afdeling' pakt dit verder op, onderneemt actie waar nodig en stelt jou ook op de hoogte. Ik lees maandag wel hoe het is verlopen!
🙁


Ik zie dat het originele probleem (zoals ik maandag aantrof) dinsdag is verholpen, maar blijkbaar had dat nog niet het gewenste resultaat... Je hebt inmiddels ook telefonisch contact gehad met een van mijn collega's vanochtend en hij (heet toevallig ook Mark) heeft het geescaleerd naar een volgende afdeling. Vanmiddag zijn er opnieuw acties uitgevoerd door onze specialisten, maar ik twijfel of dat de problemen nu heeft opgelost.

Voor de zekerheid, kloppen de serienummers die wij nu in de administratie hebben staan? (Zie CA ID op de sticker onderop de Mediabox Next)
...1558
...3960

De 'volgende afdeling' pakt dit verder op, onderneemt actie waar nodig en stelt jou ook op de hoogte. Ik lees maandag wel hoe het is verlopen!


Inmiddels doet de extra box het wel. De hoofd box beneden geeft nog steeds CS1010 aan. Deze staat ook niet meer in mijn ziggo alleen de extra box. ...1558 klopt wel die is van extra box. ....3960 klopt niet dit zou ....0992 moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +35
@sflvdh Waarschijnlijk heb je er zelf al aan gedacht, maar je kunt de box van boven ook beneden gebruiken.
Ik heb ze ook omgewisseld toen één het even niet deed.
@sflvdh Waarschijnlijk heb je er zelf al aan gedacht, maar je kunt de box van boven ook beneden gebruiken.
Ik heb ze ook omgewisseld toen één het even niet deed.


Heb de extra box inderdaad al beneden staan. Nu hopen dat deze snel weer naar boven kan.
Reputatie 7
Inmiddels doet de extra box het wel. De hoofd box beneden geeft nog steeds CS1010 aan. Deze staat ook niet meer in mijn ziggo alleen de extra box. ...1558 klopt wel die is van extra box. ....3960 klopt niet dit zou ....0992 moeten zijn.
Check, dit is vrijdag ook door mijn collega's opgepakt en doorgezet lees ik. Helaas nog geen terugkoppeling van desbetreffende afdeling die dit moet fixen. Ga ik nog even achteraan vandaag, zodra ik meer weet zal ik een update geven.
Check, dit is vrijdag ook door mijn collega's opgepakt en doorgezet lees ik. Helaas nog geen terugkoppeling van desbetreffende afdeling die dit moet fixen. Ga ik nog even achteraan vandaag, zodra ik meer weet zal ik een update geven.

Dankjewel ik wacht je reactie af.
Reputatie 7
Helaas zie ik nog geen witte rook, er zijn wel weer een aantal herstelacties geprobeerd maar nog geen definitieve oplossing. Hou vol!
Reputatie 7
Eindelijk! Sinds gistermiddag (rond 15:30) staat de juiste Mediabox Next actief en ik zie dat je hier ook al over hebt gebeld met onze Klantenservice. Volgens mij is alles geregeld nu, hopelijk heb je veel plezier van je beide mediaboxen!

Reageer