1
Vraag
2
Reacties
yep123

Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ziggo Mediabox Next bij bestaand abonnement met behoud van Ubee modem, kan dat?

Hallo

Ik heb een alles-In-1 plus abonnement inclusief volop bellen a 74 euro per maand. Ik ben erg tevreden over dit abonnement en wil dit ook niet veranderen. Kan ik dus een Next krijgen zonder mijn abonnement te veranderen en zonder prijsverhoging?

Op dit moment maak ik gebruik van een Humax 5200c, Ubee 3.0 modem en en een Fritzbox router. Over de huidige set-up ben ik ook erg tevreden, uitstekend draadloos internet en prima tv ontvangst.

Nu denk ik toch na over de nieuwe Mediabox, ik wil dit wel maar het liefst icm de Ubee modem en de Fritzbox. Is dit mogelijk? Dus alleen de Humax vervangen voor de Next.

Alvast bedankt voor de reacties
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Ik heb een Alles in 1 Complete. Was met een Ubee EVW321B. Via de chat geregeld dat alleen mijn Horizon Mediabox XL werd omgeruild voor een Mediabox Next.

LET OP: Niet ieder modem werkt met de Next. Ik kan mij herinneren dat iemand een lijst gepost had, maar kan die niet meer vinden.

Persoonlijke noot: Ik heb zelf ook de Humax 5200c. Die zou ik houden, omdat je je opnames kan overzetten. Met de Next kan dit niet.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Je maandbedrag zal sowieso omhoog gaan. Je upgrade namelijk je TV pakket.
Als ik zo de website erbij pak, dan kom ik uit op een prijs van €79,45.

De Humax is van jezelf, dus die mag je sowieso houden. Of je het Ubee modem mag houden, is afhankelijk van welk type Ubee je hebt? Er staat als het goed is op de voorkant het typenummer op 🙂

Aanname: Ik vermoed dat je Ubee modem nu in bridge modus staat? Zo ja, stel dat je toch een nieuw modem krijgt, dan zal die ook in bridge modus gaan staan. Zo verandert er dan weinig 🙂

Groet,
Evert
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Ik heb een Alles in 1 Complete. Was met een Ubee EVW321B. Via de chat geregeld dat alleen mijn Horizon Mediabox XL werd omgeruild voor een Mediabox Next.

LET OP: Niet ieder modem werkt met de Next. Ik kan mij herinneren dat iemand een lijst gepost had, maar kan die niet meer vinden.

Persoonlijke noot: Ik heb zelf ook de Humax 5200c. Die zou ik houden, omdat je je opnames kan overzetten. Met de Next kan dit niet.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Beeblebrox De Ubee EVW321B zou inderdaad geschikt moeten zijn en wordt voor zover ik weet daarom ook niet vervangen. De Ubee EVW3200 is echter niet geschikt en die wordt dus wel vervangen.
yep123
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
Ik heb een Ubee 3.0. Deze modem heeft geen router, dus al redelijk op leeftijd.
De wifi via de Fritzbox gaat erg goed, schakelt automatisch van 2.4 naar 5 Hz. Zelf op zolder heb ik nog uitstekende wifi dus ik wil hier niet aan sleutelen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dan wordt die sowieso omgewisseld. Maar het nieuwe modem kan dus in bridge modus gezet worden, zodat onder de streep weinig veranderd aan de opstelling 🙂
yep123
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
Dat is dan duidelijk.
Kan ik dat zelf.doen?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Het in bridge modus zetten? Dat is afhankelijk waar je woont.
Woon je in voormalig UPC gebied, dan kun je het zelf doen.
Woon je in voormalig Ziggo gebied, dan kun je het niet zelf doen.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
yep123 wrote:
Ik heb een Ubee 3.0.


Dat is geen typenr.
3.0 staat voor eurodocsis 3.0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic