1
Vraag
2
Reacties
gerardthea1

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo Mediabox Next - afstandsbediening Bose

Vandaag volgens de handleiding de nieuwe Ziggo Mediabox Next en Ziggo Go geïnstalleerd volgens de uitgebreide handleiding. Hiervoor had ik de Horizon Mediabox..
Ik heb een Samsung T.V. en daaronder een Bose Soundtouch 300 voor het geluid,.
Met de nieuwe afstandbediening van Ziggo kan ik de Soundtouch alleen bedienen voor wat betreft het volume en niet om alles tegelijk aan- en uit tezetten. (Staat ook in de handleiding).
Om de Ziggo Mediabox Next ook te verbinden met de afstandbediening van de Bose Soundtouch 300 heb ik de code nodig van de nieuwe mediabox. De code van Arris (04776) lukt niet. Heeft iemand een idee om de afstandbediening van de Bose Soundtouch te verbinden met de Ziggo Mediabox Next?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Yeehaa

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Mijn Bose Lifestyle® 235 home entertainment system afstandsbediening heb ik na lang zoeken werkend gekregen met de Ziggo Next mediabox. Ik kan dus de Next bedienen met mijn Bose afstandsbediening. Ik heb als code Cisco C1582 gebruikt. Misschien werkt dat voor andere ook.
Andersom werkt deels. Met de Next afstandsbediening kan ik het volume van de Bose set bedienen maar niet aan/uit schakelen.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Welkom gerardthea1 op de Community

Wij zijn een klant helpt klant forum en proberen zo goed mogelijk iedereen te helpen en als dat niet lukt, dan hebben we onze moderator nog achter de hand.

Goed te horen dat de Next bevalt en voor de Code's kan u de Pace DCR 7111 gebruiken of de Cisco 8485 code's.

Misschien werkt het en anders horen we dit graag.
gerardthea1
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Dave, dank voor je snelle reactie. Je hebt me een stukje verder geholpen, dank daar voor.

  • het moet een 5 cijferige code zijn dus bij beide een "nul" ervoor en dan kun je inderdaad ook zappen met de Bose afstandbediening bij beide codes
  • Het lukt met deze codes niet om de Next aan- en uit te zetten. Het laatste stapje nog.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Misschien dat er nog meer gebruikers iets weten, en anders komen er geregeld moderators langs en die kunnen in de systemen van Ziggo en kijken wat ze kunnen doen, wij Super Experts helpen mensen gebaseerd uit onze ervaringen met producten en testen die we in het verleden hebben gedaan.

Het antwoord zal hopelijk snel hier komen te staan.
gerardthea1
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dank voor zover Dave, ik wacht af.
Arthur22

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gerardthea, welke code heb je gebruikt? Ik kom er niet achter welke ik moet gebruiken.
gerardthea1
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Arthur22. Zie deze topic van bovenaf en daar worden o.a. 2 codes genoemd, namelijk: "voor de Code's kan u de Pace DCR 7111 gebruiken of de Cisco 8485 code's".

Hierop heb ik een reactie gegeven dat het een gedeeltelijke oplossing is en dat er een nul voor moet staan.

Verder wacht ik nog op een definitief antwoord.
Geert1966

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Allen,

Ik heb ook een Bose soundtouch 525. Ook bij lukte het niet om de Ziggo Next te koppelen met mijn Bose, maar andersom lukt het wel. Ook heb ik gemerkt dat Web TV dat het geluid en beeld via het Bose systeem niet synchroon lopen, terwijl als je dat via de TV koppeld en het geluid via composiet dit wel synchroon loopt. Ook heb ik bij Bose gelezen dat dit systeem geen 4K beeld doorlaat. Dit kan ik nog niet testen omdat mijn TV dit nog niet toestaat.

Tot nu toe kijk ik met de Ziggo Next gekoppeld aan de TV en de TV gekoppeld aan de composiet. Zet ik mijn TV uit via de afstandbediening van Ziggo dan schakeld ook mijn Bose systeem uit. en natuurlijk ook alles weer inschakeld.
Het enige wat ik nu nog mis is dat de Soundtouch niet automatisch naar TV schakelt. Dit moet dan nog via de afstandbediening van de bose gaan. Maar het geluid en beeld is top.
Wel wil ik nog eens kijken of het geluid niet van de Ziggo Next naar de bose kan gaan.
gerardthea1
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Geert1966. Allereerst dank voor je reactie. Ik snap je tekst niet helemaal, namelijk:

  • " Ook bij lukte het niet om de Ziggo Next te koppelen met mijn Bose" en even later lees ik "Zet ik mijn TV uit via de afstandbediening van Ziggo dan schakelt ook mijn Bose systeem uit". Dan is de afstandbediening van Ziggo gekoppeld aan de Bose? Hoe realiseer ik dat?
  • Ik heb overigens de 300 soundtouch, verbonden met een digitale audio naar de t.v.
  • Hoe koppel je dan de Bose en met welke code met de Ziggo Next?

Dank alvast!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Hiermee heb ik de Mediabox XL gekoppeld gekregen aan de grote Bose afstandsbediening voor de Solo 5, mogelijk kan ook de Next hiermee bediend worden, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/de-bose-solo-5-afstandsbediening-koppelen-aan-de-mediabox-xl-27124

Mits het dezelfde afstandsbediening is.:relaxed:
gerardthea1
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Bert. Bedankt voor je reactie. Ik heb geen Mediabox XL maar de Next en geen Bose Solo maar de soundtouch 300. De configuratie is dus anders
Het lukte me al wel om soundtouch en tv aan te zetten via de bose afstandbediening alleen de Ziggo Next lukt nog niet om die aan en of uit te zetten. Wel kan ik met de Bose afstandbediening zappen.

Dank voor het meedenken! Waardeer ik zeer/
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Mogelijk komt hier nog een oplossing aan: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/bose-soundbar-700-bediening-mbv-mediabox-next-39960
Yeehaa

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Mijn Bose Lifestyle® 235 home entertainment system afstandsbediening heb ik na lang zoeken werkend gekregen met de Ziggo Next mediabox. Ik kan dus de Next bedienen met mijn Bose afstandsbediening. Ik heb als code Cisco C1582 gebruikt. Misschien werkt dat voor andere ook.
Andersom werkt deels. Met de Next afstandsbediening kan ik het volume van de Bose set bedienen maar niet aan/uit schakelen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic