Beantwoord

Ziggo GO app werkt niet

  • 17 april 2019
  • 60 Reacties
  • 13061x Bekeken

Reputatie 1
Gisteren (16-4-2019) de Mediabox Next ontvangen en geïnstalleerd, tesamen met een nieuw modem. Werkt prima. Echter de Ziggo Go app op mijn Ipad en telefoon weigeren dienst sindsdien. (Nu dus ca. 24 uur).
De melding: "Service niet beschikbaar. Helaas Ziggo GO doet het beperkt of even niet omdat de app geen verbinding met ons kan maken". Ik kan dan alleen op OK drukken, waarna dezelfde melding opnieuw verschijnt.

Meerdere keren geprobeerd:
  • Ipad opnieuw opstarten
  • Ziggo Go app opnieuw installeren.
Servicedesk Ziggo gebeld: de dame vertelde me dat het wel een week (!!) kon duren totdat de app weer zou gaan werken. Die moest nieuwe gegevens i.v.m. mijn nieuwe mediabox ophalen. Of zoiets. Hmm...

Ik heb weinig zin om een week te wachten (met onzekere uitkomst). Iemand hier ervaring mee? Kan Ziggo hier iets aan doen?
icon

Best beantwoord door Christopher72 24 april 2019, 10:17

@Serkan Ziggo De app werkt nu. Bedankt voor je inzet! (En die van de engineers natuurlijk.)
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

60 Reacties

Soft launch is een test om te bekijken of dit soort dingen goed gaan voor straks als de Next 'gewoon' op de Ziggo Site staat.
Wist je dat niet resp is dat onvoldoende duidelijk gemaakt?

Als je hier bekend mee was, dan had je de Box niet moeten accepteren.
Reputatie 1
@hanh: Dat weet ik, en daarom geef ik hier aan wat er nog níet goed gaat. 😉 Met de vraag of anderen die ervaring delen. Stel de box had helemaal niet gewerkt, dan kun je ook niet zeggen: 'tja, het is een soft launch, wacht maar een week en met een beetje geluk.... ". Dat is geen manier om problemen op te pakken.
Helemaal niet werken is ook gebeurd, bij aardig wat klanten. Pechgevalletje. Zie:
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/next-je-mediabox-maakt-geen-verbinding-cs1002-38294
Als je weet dat het een test is, kun je de Box weigeren.
Ervaring delen is prima.
Maar dan:
Ik heb weinig zin om een week te wachten (met onzekere uitkomst)

snap ik wat minder. Liever beter, natuurlijk. Anders terugsturen & wachten tot ie voor iedereen beschikbaar is. De inloopproblemen zijn dan weg.
Reputatie 1
@hanh: wanneer wordt aangegeven dat iets niet goed werkt, verwacht ik - JUIST in de testfase - dat men met een antwoord komt als: "hier gaat blijkbaar iets niet goed, dus ik geef het door aan... ". Maar niet: "wacht maar een week, waarschijnlijk werkt het dan wel". Daarmee los je geen problemen op die in een testfase naar voren komen.

Ik stel hier een volstrekt redelijke vraag in dit topic, en mensen vertellen dat ze een week moeten wachten is eigenlijk niet te accepteren. Dus vandaar mijn opmerking: "ik heb weinig zin om een week te wachten met onzekere uitkomst".

Maar blijkbaar verschillen we hierover van mening, ook prima.
Verschil van mening is prima. Iedereen kan nu zijn eigen oordeel vormen.
No personal offence!
Reputatie 7
Hey @Christopher72 . dit gaat niet goed. Zeker niet. En ik heb ook geen idee hoe de collega van de klantenservice er bij komt dat dit een week zou kunnen duren. Sorry voor de onjuiste informatie hierin!

Ik ga dus samen even met je op zoek naar de oorzaak en -veel belangrijker- oplossing.
Wanneer je in mijnZiggo inlogt, krijg je dan je abonnement en mediabox te zien?
En, puur als extra test, lukt het misschien wel om van Ziggo GO gebruik te maken via de site (www.ziggogo.tv)?
Reputatie 1
@Lycke Ziggo : In Mijn Ziggo krijg ik mijn abonnement en mediabox (next) goed te zien, inclusief het serienummer. Ik zag ook een optie 'Zenderaanbod ophalen', dat heb ik - voor de zekerheid - ook nog even geprobeerd. Tevens ook nog het wachtwoord gewijzigd (je weet maar nooit of het iets uithaalt).

Ziggogo.tv op mijn laptop werkt inderdaad ook niet. Daar is de melding: "Oeps… Ziggo GO doet het niet. Je begrijpt: hier is het nu alle hens aan dek om het snel weer aan de gang te krijgen. Probeer je het straks nog een keer? Sorry hiervoor.".

Het gaat dus eigenlijk om alle online aanbod van Ziggo die bij mij niet werkt. Het zal te maken hebben met de koppeling met mijn account / profiel....
Bedankt voor je hulp alvast!
Reputatie 7
Goedemiddag @Christopher72

Ik neem het even over van mijn collega Lycke.

Ik heb je zojuist enkele keren telefonisch benaderd op je mobiele telefoon om je verder te ondersteunen, maar ik heb je helaas niet gesproken.

Wil je mij een privébericht sturen met het telefoonnummer waarop ik je mag benaderen? Ik ben morgen weer tussen 9.00 en 17.30 aanwezig en in staat om contact met je op te nemen. Ik zoek graag voor je uit wat er echt aan de hand is, in plaats van een week te wachten.

Ik zie je reactie tegemoet!
Reputatie 7
Badge +35
@Christopher72 Mocht je niet weten hoe een privébericht te sturen, klik op Serkan zijn naam en op de volgende pagina op: Stuur bericht
Reputatie 1
Ik was aan de wandel. 🙂 PB verstuurd naar Serkan.
Dank voor jullie reacties tot zover.
Bij mij werkt de koppeling met de Mediabox next en Ziggo Go ook nog niet. Afgelopen woensdag de mediabox next en nieuwe modem aangesloten.
De next staat ook nog niet als digitale ontvanger in het overzicht bij Mijn Ziggo. Nieuwe modem staat wel in het overzicht erbij.
Reputatie 7
@tjerkk
Ik heb even voor je gekeken en ik denk dat jouw probleem net iets afwijkt dan het probleem van @Christopher72

Jouw Mediabox Next staat nog niet onder onze geïnstalleerde producten. Als je nu inlogt in jouw Mijn Ziggo, dan moet je daar nog steeds de Mediabox XL terug zien. Begrijp ik het wel goed dat jouw Ziggo Go wel functioneert, maar dat je jouw opnames en de koppeling met de Mediabox Next mist?
@Serkan Ziggo
Ja Ziggo Go werkt verder wel op de koppeling met de Mediabox Next na.
Als ik inlog op Mijn Ziggo zie ik inderdaad de Mediabox XL staan.
Reputatie 7
@tjerkk
Ik kom vanmiddag bij jou terug en ik verwacht dat we jouw probleem vandaag nog hebben verholpen!

De activatie van de Mediabox Next is niet 'doorgelopen' in mijn systeem, terwijl dit automatisch al had moeten gebeuren. Het is voor mij 1 klik om hem te activeren en dan hoort jouw Mijn Ziggo en Ziggo GO binnen 1 uur (uiterlijk 24 uur) geupdate te zijn.

Ik ga dit straks intern bespreken om te onderzoeken waarom de automatische activatie in jouw geval niet is doorgelopen, terwijl de Mediabox Next al wel geïnstalleerd is.
Reputatie 7
@tjerkk
Wil je het nu nog eens proberen? Ik denk dat het werkt 🙂!
@Serkan Ziggo
Bedankt, het werkt nu inderdaad.
Reputatie 1
@Serkan Ziggo De app werkt nu. Bedankt voor je inzet! (En die van de engineers natuurlijk.)
Reputatie 7
Hi @Christopher72

Bedankt voor je terugkoppeling en fijn om te lezen dat alles weer functioneert! Ik zal het terugkoppelen richting het projectteam.
Reputatie 1
Beste,

Bij mij werkt na vervangen van mijn oude mediabox de ziggo go app ook niet.
Reputatie 7
@dubblev
Bij jou is alles doorgelopen zoals het hoort. Kun je aangeven welke exacte melding je krijgt wanneer je Ziggo GO wilt openen?
Reputatie 1
Bij het opstarten van app Geen zenders beschikbaar. Wat ik ook doe ik krijg geen zenders te zien. Bij tvgids & replay wel de zenders te zien , maar bij selectie kan ik alleen opnemen en niet via chromecast enz spelen
Reputatie 7
Wil je eens uitloggen in de app, de app in zijn geheel afsluiten en opnieuw openen? Ik denk dat dit het probleem gaat verhelpen.

Wil je ook eens testen of je verder geen problemen ervaart via www.ziggogo.tv (op je computer)?
Reputatie 1
Ik heb de app op mijn iPad en ook op mij iPhone geheel afgesloten en opnieuw opgestart en het probleem is niet verholpen.Ik heb zelf uit het app uitgelogd en weer ingelogd probleem blijft
Reputatie 1
Ik heb ook met www.ziggogo.tv hetzelfde probleem
Reputatie 1
Voor de duidelijkheid. Ik heb ook de nieuwe mediabox next. Voorheen had ik een mediabox xl. Daar had ik weinig problemen met ziggo go app. Vanaf gisteren na aansluiten van de nieuwe mediabox kan ik de app niet meer gebruiken.