1
Vraag
2
Reageer en help mee
j.burgemeester

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

zeer slechte teletekst op mediabox next

mediabox next en teletekst...
BAR slecht.....de next, een prima kastje waarom dus teletekst zo àfgeraffelt`?
`k denk dat het goed zou zijn als Ziggo zich gaat realiseren dat er veel ouderen zijn die al decennia lang abonnee zijn...`t moet toch een behoorlijk % zijn aan abonnee`s en dat tot op heden nog willen blijven..
`t is alsof een stel pubers van deze tijd de software van het kastje louter op zichzelf (hun leeftijdsgroep)afgestemd hebben met als excuus dat teletekst ook op het `net`te vinden is..
wel..we zijn inderdaad wat ouder maar god zij dank lopen wij niet de godganselijke dag met een gsm in de hand alsof wij niet meer zonder kunnen leven en de hele dag op het `net`vertoeven...nee,we staan s morgens op en zetten de tv aan..we kijken wat de dag/avond brengt aan programma`s die de moeite van het kijken waard zijn..(en er zit wàt pulp tussen) ..we kijken direkt ook èventjes`wat de wereld ,tijdens onze afwezigheid(de slaap), uit gespookt heeft...
teletekst dus..(`k kan trouwens ook het hele aanbod aan programma`s in de volkskrant lezen dus waarom `doeken `jullie het programma overzicht òok niet op,internet geeft voldoende info ook nog eens een keer)
teletekst dus..voor veel mensen en niet alleen in Nederland maar ook de Duitsers bieden dat gewoon `normaal`nog steeds en hèèl uitgebreid...
de werking van teletekst op dit ogenblik...pagina`s vallen veelvuldig weg en soms wel 20,30 sec. later is het er heel even om direkt weer weg te vallen...sub pagina`s..wat een domheid...flitst zonder aankondiging direkt naar de tweede,derde pagina en maar wachten tot `het`besluit pagina 1 maar weer aan te doen....
`t ontbreken van direkte knoppen naar bv sport,nieuws enz...(de òude`gekleurde knoppen)
dan nog het veelvuldig moeten klikken (soms wel 15 keer om op de volgende pagina te komen(of het moeten intoetsen van het paginanummer..wel onthouden dus wèlke pagina)
ipv het automatisch doorlopen van de pagina`s bv van pag.16 naar pag.25
dit KAN TOCH ECHT NIET WAAR zijn of wel soms?
dus Ziggo...toon eens wat respekt naar àl die nu inmiddels wat oudere abonnees die al decennia lang een abonnement hebben en maak teletekst weer normaal werkend...kleine moeite toch.....software update ....of moeten wij massaal overstappen?...laat de computer maar eens vast stellen over welke aantallen abonnee`s we het hier hebben
graag Ziggo een zinnige reactie die recht doet aan àl die abonnee`s
met vr gr
joop burgemeester,
15 Reacties 15
K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
Zo Joop, dat is er uit! :joy:
j.burgemeester
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
zeker...
bijna een RADAR nodig om te achterhalen of hetgeen ik geschreven heb zinnig of onzinnig is...
ipv een minimaal werkend teletekst..beter bij MAX?...of zou KASSA een zinnig idee hebben?
en reken maar...
gr
joop
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
En daarom gebruik ik de tt van de tv die werkt uitstekend.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Teletekst is nou eenmaal een (langzaam) verdwijnend verschijnsel en voor veel bedrijven niet meer interessant om daar grote investeringen in te doen.
Net zo goed als het nu geen zin meer heeft om een dure analoge radio aan te schaffen omdat binnen 1-2 jaar analoge radio verdwijnt.

Wat ik begreep van een mod is dat er eigenlijk helemaal geen TT meer op zou komen en dit juist door Ziggo zover gekregen is dat het er alsnog op zit, zij het niet in dezelfde kwaliteit als tv toestellen, die vaak geheugens hebben voor meerdere pagina's om snel te zoeken.

En veel mensen gebruiken TT, maar veel mensen doen dat ook via computer of GSM app.
arjan

Level 9
  • 317Posts
  • 20Oplossingen
  • 30Likes
En het ontbreken van een reactie van een van de medewerkers van Ziggo toont aan hoeveel belangstelling Ziggo heeft voor haar oudere klanten.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Dat komt doordat dit voornamelijk een klantenforum is waar niet altijd direct ziggomedewerkers aanwezig zijn. Voor een snelle reactie van Ziggo is telefonisch contact of het contactformulier beter.

Daar komt bij dat de TT discussie al vaker gevoerd is hier.
j.burgemeester
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
heel goed..
.gooi het programma overzicht er dan ook maar af...naar ik begrijp gebruikt de helft dat ook niet meer...sterk verouderd dus...doen we dat ook gewoon via internet..komt er wat ruimte vrij om teletekst weer op t zelfde nivo van de tegenwoordige tv`s te brengen..nb de oude Humax in de slaapkamer functioneert gewoon naar behoren..snelle paginas ,sub paginas..enz..
en telefonisch kontakt met ziggo...?
je bedoelt de pubers die je aan de telefoon krijgt na lang wachten en die nauwelijks een idee hebben voor wat voor bedrijf ze werken?
laten we het er op houden dat wanneer een beter alternatief zich aandient de overstap zo geregeld is..
met vr gr
j.burgemeester
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
j.burgemeester wrote:


---------------------------------------------------------- 8< -----------------------------------------------------------------

teletekst dus..(`k kan trouwens ook het hele aanbod aan programma`s in de volkskrant lezen dus waarom `doeken `jullie het programma overzicht òok niet op,internet geeft voldoende info ook nog eens een keer)


---------------------------------------------------------- 8< -----------------------------------------------------------------

Lijkt me een slecht plan. Het prog. overzicht wordt gebruikt om opnames in te plannen.
j.burgemeester
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
:)....`t gaat toch om het principe..niet om het programma overzicht te schrappen...net zoals om het principe teletekst normaal te laten functioneren...
j.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Sinds een week werkt teletekst op L1 Tv niet goed meer, zinnen vallen even weg.
Zowel op de Next als via CI Plus. Ik bedoel niet die halve pagina's die soms verschijnen want dat probleem heb ik alleen op NPO zenders. Ik zie dat L1 tv op frequentie 626 zit, andere regionale zender zitten op een hogere frequenties zag ik.

Ik heb alle andere zenders getest die teletekst hebben en daar werkt het wel goed.
Coax kabels vervangen maar probleem blijft, ik gebruik de originele coax kabels die bij de box zaten ik had er nog een paar liggen dus heb die vervangen zonder resultaat.
AOP zit maar 2 meter van de tv dus maar korte kabels.
Ook heb ik de coax rechtstreeks op de AOP aangesloten gehad ook zonder resultaat.

Zijn er meer mensen die dit sinds kort ervaren en is er iets veranderd in het Netwerk qua frequentie van deze zender? Want toch vreemd dat het het probleem enkel op L1 is.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Dit onderwerp is al lang behandeld in een ander topic.
Opnieuw erover discussieren heeft geen zin.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/alles-over-teletekst-op-de-mediabox-next-41588
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Gaat niet over dat bekende teletekst probleem, dit doet zich pas sinds een week voor en alleen op L1. Ik had dat andere topic ook al doorgelezen. Discussiëren heeft daar dan ook geen zin. Het een is nog niet opgelost en weer een nieuwe probleem.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
twigger wrote:
Gaat niet over dat bekende teletekst probleem, dit doet zich pas sinds een week voor en alleen op L1. Ik had dat andere topic ook al doorgelezen. Discussiëren heeft daar dan ook geen zin. Het een is nog niet opgelost en weer een nieuwe probleem.

Ik dacht dat alle problemen wel bekend waren nu. Datgene waarmee de topic begon.

Ik zie bij jou reactie dat het over iets anders gaat en dat het ook via CI+ niet goed gaat. Moet jou onderwerp dan niet verplaatst worden? Nu staat het bij de Next.

L1 Lijkt me meer een algemeen issue dan.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Klopt had ik beter ergens anders kunnen melden, force of habit omdat de meeste problemen over de Next gaan dan krijg je dat maar ja zal wel een issue van L1 zijn.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
twigger wrote:
Klopt had ik beter ergens anders kunnen melden, force of habit omdat de meeste problemen over de Next gaan dan krijg je dat maar ja zal wel een issue van L1 zijn.

Die limburgers toch?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic