Ekster

Level 5
  • 76Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Youtube/Netflix casten naar Mediabox Next

Hallo, sinds deze week heb ik de Next. Nu wou ik via de youtube app op mijn telefoon/tablet een filmpje casten/afspelen op mijn tv. Er staat echter niet meer zo'n cast icoontje bij mijn youtube filmpjes. Een vriendin van me zit ook bij Ziggo en cast veel, maar ook zij kon het niet voor elkaar krijgen bij. Zij heeft geen box overigens.
Al mijn apparaten zitten op hetzelfde wifi netwerk. De Next box is via de kabel verbonden met mijn modem. Als ik druk op het cast icoontje in mijn Android telefoon/tabletmenu krijg ik de melding dat er geen apparaten in de buurt zijn. Met de Horizon Go box is het me ook nooit gelukt en ik vind dat toch erg jammer. Wie kan me hierbij helpen? Alvast bedankt.

Groet, Ekster
38 Reacties 38
Ekster
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
YouTube is me inmiddels gelukt, maar ik snap nog steeds niet hoe ik Netflix kan casten. Kan iemand me daarbij helpen?

Groet Ekster
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Ekster, dat werkt eigenlijk precies hetzelfde als bij Youtube. Alleen is het bij Netflix wel belangrijk dat jouw telefoon/tablet ingelogd is met hetzelfde Netflix account als waarmee de Mediabox Next ingelogd is op Netflix. Heb je dat al gedaan/gecontroleerd?

Succes!
Ekster
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Hoi Mark, ik maak gebruik van het account van mijn buurvrouw. Met haar e-mailadres en wachtwoord ben ik ingelogd op Netflix op mijn tablet, telefoon en tv. Ik hoop dat ik duidelijk ben 🙂
Toch zie ik nergens een castingsymbool in Neflix staan. Dus hoe die ik het dan?

Ik heb mijn tablet en telefoon overigens met een code moeten koppelen aan de Mediabox Next terwijl alle apparaten op dezelfde wifi zitten en die code eigenlijk bedoeld is als niet al je apparaten op dezelfde wifi zitten. Komt dat misschien omdat ik de Mediabox met een kabel aan mijn modem heb verbonden en mijn tablet en telefoon natuurlijk draadloos verbonden zijn?

Hoe dan ook de tablet waar op Netflix staat, is gekoppeld aan de Mediabox en ik heb niet meerdere accounts.
Alleen bij Netflix ontbreekt dus het castingsymbool. Waar zou dat moeten staan?

Groet Ekster
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ekster Geen antwoord op je vraag maar puur uit nieuwsgierigheid: je zit thuis op de bank met je tablet, tv en next staan aan, waarom zou je dan YouTube en Netflix willen casten terwijl deze apps op de Next staan, via een tablet makkelijker?
Ekster
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Mguzz, ik snap je vraag. Wat betreft Netflix heeft het helemaal geen nut, maar ben ik gewoon nieuwsgierig hoe het moet. Ik wil graag op de hoogte blijven van dat soort dingen?.
Wat betreft YouTube vind ik het typen in de zoekfunctie op op mijn tablet veel makkelijker dan met het virtuele toetsenbord van de next ?

Jopio, van jouw spullen heb ik allemaal geen kaas gegeten. Sorry?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ekster wrote:
Met haar e-mailadres en wachtwoord ben ik ingelogd op Netflix op mijn tablet, telefoon en tv. Ik hoop dat ik duidelijk ben 🙂

Een goed begin, maar nu moet ook jouw Mediabox Next nog ingelogd worden op datzelfde Netflix account (als de buurvrouw dat goed vindt natuurlijk).
Ekster
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Hallo Mark, bedankt voor je antwoordl. Hoe kan ik mijn mediabox inloggen op dat account? Het is toch de app Netflix die ingelogd moet zijn met haar mailadres en wachtwoord?
Bedoel je dat ik ergens in de instellingen van de Next ook die gegevens kan invullen? En zo ja, waar dan?

En dan heb ik nog een vraagje die ik hier ergens anders al eens gesteld heb maar geen antwoord op heb gekregen. Vandaar dat ik hem nu maar even aan jou stel als dat goed is ?. Ik vind het namelijk vreemd dat er geen stop knop op de Next zit. Als ik dan een opname heb uitgezien kan ik alleen maar op play/pause drukken. Bij de horizon box kon je aan het einde van je opname op stop drukken en kwam je daarna meteen terug in het menu waar de opnames stonden en kon je die opname verwijderen. Ik heb met de Next nog geen handige manier gevonden om, nadat ik een opname uit heb gezien, terug te keren naar de opnames om die te kunnen verwijderen. Hoe doe ik dat? Ik ben laatst aan het einde van een opname terug gegaan naar het tv scherm en ben toen weer naar het onderdeel "menu" ”bewaard” gegaan, vervolgens naar "opnames" en daarna verwijderen. Dit is echter wel heel omslachtig. Is hier een handigere manier voor?

Groet Ekster?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ekster schreef: "Bij de horizon box kon je aan het einde van je opname op stop drukken en kwam je daarna meteen terug in het menu waar de opnames stonden en kon je die opname verwijderen. Ik heb met de Next nog geen handige manier gevonden om, nadat ik een opname uit heb gezien, terug te keren naar de opnames om die te kunnen verwijderen. Hoe doe ik dat?"

De Terug knop is de stop knop.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ekster schreef: "Hoe kan ik mijn mediabox inloggen op dat account? Het is toch de app Netflix die ingelogd moet zijn met haar mailadres en wachtwoord?
Bedoel je dat ik ergens in de instellingen van de Next ook die gegevens kan invullen? En zo ja, waar dan? "

Start de Netflix app op de Next en je moet inloggen.
Heb je dit al gedaan?

Pas wel op met te veel apparaten instellen van Netflix, er is een maximum aan apparaten, dat kun je zien in je Netflix account online.
Ekster
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Hoi Bert, bedankt voor de uitleg over de stopknop. Dat is nu duidelijk ?.

Wat betreft Netflix, heb ik na de installatie van de box Netflix opgestart en de gegevens van mijn buurvrouw ingetypt om in te loggen. Hoe kan ik dan casten? Ik zie nergens een symbool staan zoals bij YouTube en met ZiggoGo gaat het ook gewoon goed. Ik hoop dat je me hierbij kunt helpen?.

Groetjes Ekster ?
Ekster
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
@Mark ik snap niet het verschil tussen inloggen op de tv en op de mediabox. Ik kam toch geen tv zien zonder mijn mediabox? Dus als ik inlog op Netflix op het tv-scherm dan is dat toch hetzelfde als wat jij bedoelt?

Een vriendin van mij zit trouwens ook bij Ziggo en heeft geen Mediabox maar een kaartje die in een CI-module gaat en bij haar gaat alles veel makkelijker wat casten/screenmirroring betreft. Maakt een Mediabox zulke dingen juist
ingewikkelder?

Groet Gerda?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb op dit moment geen Netflix abonnement, dus ik kan het niet uitproberen.

Hopelijk komt er snel iemand langs die hier meer over kan vertellen.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Als je Netflix vanaf je telefoon, tablet of ander draagbaar device wilt casten naar de Mediabox Next moet zowel jouw mobiele apparaat als de Mediabox Next zijn ingelogd op hetzelfde Netflix account.
Op de Mediabox Next start je daarvoor een keer de Netflix app op (via het menu of kanaal 150) en kies je voor aanmelden.

Eénmaal ingelogd kun je vanuit de app op je mobiele apparaat casten naar de Mediabox (als de Mediabox aan staat of stand-by met hoog-energieverbruik).
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ekster - ps: ik heb je reacties verplaatst naar een nieuw topic, we gingen een beetje off-topic.
Ekster
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Hoi Mark,

Zoals ik al schreef ben ik dus goed ingelogd op de medibox op Netflix met de gegevens van de buurvrouw. Volgens jou moet ik nu kunnen casten als ik de box aan heb.
Maar hoe dan? Mij lukt het dus niet. Moet ik op een symbool klikken in Neflix of op mijn telefoon? Als ik simpelweg bv. Orange is the New Black aanzet op mijn tablet, komt dat echt niet op mijn tv terecht....
Ik hoor het graag van je☺️.

Groet Ekster
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Ekster

Had je hiervoor een Chromecast?
En jouw buurvrouw?
Ekster
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Hoi Boompie☺️, ik weet niet wat mijn buurvrouw heeft, maar ik heb geen Chromecast en ook nooit gehad. Dat is toch ook niet nodig met de Next?

Groetjes Ekster?
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Ekster wrote:
Hoi Boompie☺️, ik weet niet wat mijn buurvrouw heeft, maar ik heb geen Chromecast en ook nooit gehad. Dat is toch ook niet nodig met de Next?

Groetjes Ekster?

Dus.... je bent deze week begonnen met casten? Ik heb de MB Next ook niet zo lang, maar de apps werken goed.. Voor de zekerheid toch nog steeds de Chromecast aangesloten. You never know met die mediaboxen 🙂
Ekster
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Hoi Boompie, ik ben inderdaad net begonnen met het uitvogelen van hoe casten werkt. Op de Horizon box kon het niet voor zover ik begrepen heb toen ik hem net had, maar hier moet het in ieder geval lukken met YouTube, ZiggoGo en Netflix. Vreemd genoeg lukt het me bij de eerste twee apps wel, omdat ik daar zo'n symbooltje zie staan, maar bij Netflix lukt het dus niet. Ik heb mijn mediabox Next trouwens niet aangesloten via het draadloze netwerk, maar via de kabel. Misschien is dat het probleem?

Groetjes Ekster

Uitgelicht topic