Vraag

Youtube/Netflix casten naar Mediabox Next

• 28 juli 2019
  • 37 Reacties
  • 2575x Bekeken

Toon eerste bericht

37 Reacties

Reputatie 1
Badge
Hoi Dr. Gonzo,

Ik heb het geprobeerd en ja, ik kan gewoon verder op mijn telefoon/tablet waar ik op tv ben gebleven.
Dat gaat dus wel goed. Heb je nog een idee hoe ik toch kan casten? Of ken je misschien iemand die het weet?

Groetjes Ekster🐦
Reputatie 4
Badge +5
Oef! Dan is mijn kruid ook wel een beetje op. Als.je met de ab van de Next prima kan afspelen en je kan op te tablet verder dan staan beide in goed contact met Netflix en zou je het in het thuisnetwerk zoeken.
Echter kun je YouTube wel casten naar de Mediabox, dus dat werkt ook.

Enige wat je nog kan doen is de box restten naar fabrieksinstellingen en de app op je tablet opnieuw installeren. Werkt het dan nog niet dan kan een moderator er misschien nog op inhaken.

P.s. Goede vakantie gehad?
Reputatie 1
Badge
Hoi hoi, bedankt voor het meedenken ☺️.
Ik vind het ook heel vreemd 🤔 en laat het er voor nu maar bij zitten...
Er las een moderator mee met mijn "probleem", maar die heb ik al een tijdje niet meer gezien hier. Wie weet reageert hij nog😉.
Ik heb een heerlijke vakantie gehad, thanx for asking🙂.

Groetjes Ekster 🐦
Reputatie 7
Misschien moet je eea updaten:

1. Open Google Play Store.
  2. Tik op het menupictogram [img]https://help.nflxext.com/482e4a2b-c645-47bb-a41c-b00cdd4648a3_icon_menu_en.png[/img] en selecteer Mijn apps (My Apps).
  3. Selecteer Google Home als deze optie wordt weergegeven, en tik op Updaten (Update).
  4. Selecteer Google Play Services als deze optie wordt weergegeven, en tik op Updaten (Update).
  5. Probeer Netflix opnieuw nadat beide apps zijn bijgewerkt.

In sommige gevallen moet je mogelijk het apparaat opnieuw opstarten om een app bij te werken.
Reputatie 1
Badge
Hallo mguzz,

Ik geen enkele updates die ik kan doen. Ik kan enkel apps verwijderen of stopzetten als ik via instellingen naar mijn lijst met apps ga. Als ik via de playstore ga dan krijg ik ook de melding dat er geen updates beschikbaar zijn. Ik laat mijn apps ook altijd automatisch updaten. Google Home wordt trouwens niet weergegeven.

Ik ben er echter net wel achtergekomen dat als ik via mijn tablet of telefoon Netflix kijk en later weer via de tv dat het op de tv nietbis bijgehouden hoever ik ben. Ik heb de box dan wel aanstaan.

As ik eerst via de tv kijk en dan via tablet/telefoon, start het wel weer ol het punt waar ik gebleven was op tv.

Misschien dat dat jullie nog op een idee brengt Mr. Gonzo en mguzz? 😊

Bedankt voor je reactie🙃

Goetjes Ekster 🐦
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @Ekster,

Heb je de Netflix app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Je moet daarna dan wel weer opnieuw inloggen.

En kun je een foto plaatsen hoe het er bij jou precies uitziet? Net zoals @DrGonzo deed :)

Groet,
Evert
Reputatie 1
Badge
Hoi Evert, bedoel je dat ik Netflix van mijn tablet en telefoon moet verwijderen of van de mediabox? Via de mediabox zie ik namelijk niet hoe ik een app kan verwijderen. Wat betreft mijn mobiele apparaten;op de telefoon heb ik deze pas geïnstalleerd nadat ik de mediabox kreeg. Ook de mediabox heb ik nog maar 2 weken dus daar staat de app ook net op.

Mijn beeldscherm ziet er gewoon net zo uit als die van Gonzo. Ik krijg alleen niet de vraag waar ik naartoe wil casten en ik heb geen castsymbool rechtsboven staan. Het ziet er op de Next, mijn mobiel en tablet allemaal hetzelfde uit.

Ik hoor graag nog van je☺️.

Groetjes Ekster 🐦
Reputatie 7
Badge +30
Ik bedoelde inderdaad de app van je telefoon/tablet verwijderen. Apps kunnen wij niet van de mediaboxen verwijderen :)

Ondanks dat je de app pas net hebt, zou je het verwijderen kunnen proberen. Ik snap namelijk verder ook echt niet waarom jij niet kunt casten 😥 Bij mij werkt het precies zoals het ook bij @DrGonzo werkt.

Heb je misschien wat aan deze link?
https://help.netflix.com/nl/node/58351
Reputatie 1
Badge
Hoi Evert, tot mijn verbazing zag ik zonet een castsymbool in de Netflix app op mijn telefoon staan😮. Ik heb er op gedrukt, maar om te kunnen verbinden, moest ik een code invoeren die ik nergens kon vinden. Er stond ook dat ik kon luisteren naar de code, maar dat werkte niet ook al had ik toestemming gegeven voor het gebruik van mijn microfoon.

Ik heb de app weer gesloten en opnieuw geopend, maar nergens stond meer het castsymbool. Toen heb ik Netflix er afgegooid, opnieuw er opgezet, maar helaas geen symboolmte vinden.

Ik heb daarna Google home op mijn telefoon gezet, maar die app kan helemaal geen apparaat vinden in mijn huis. Jouw link gaat over de Chromecast en die heb ik niet.

Eerlijk gezegd ben ik er helemaal klaar mee😐. Ik hou op met proberen...Helaas geven die boxen van Ziggo vaak problemen is mijn ervaring. Een vriendin van mij zit ook bij Ziggo, maar heeft geen box en bij haar gaat alles goed. Ook zij heeft al naar mijn telefoon en tablet gekeken en dingen geprobeerd, maar het lukt haar niet om het voor mij voor elkaar te krijgen.

Met de Horizonbox kon het ook niet. Ik vind het jammer...

Maar goed, bedankt voor het reageren ☺️.
Reputatie 7
Badge +30
Wie weet komt het cast icoon vaker terug, maar gelukkig kun je altijd de afstandsbediening gebruiken 🙂
Reputatie 4
Badge +2
Mij valt het volgende op:

Als ik de Ziggo Go app op mn iPhone cast naar de Next zie ik de boxnamen die ik zelf heb ingesteld (Woonkamer en Slaapkamer)

Als ik de Youtube app op mn iPhone cast heten de boxen Mediabox 1 en Mediabox 2

Maakt verder niet uit, het werkt, maar de Youtube app ziet blijkbaar niet hoe ik de boxen heb genoemd
Reputatie 1
Badge
Vandaag stond het cast symbool eindelijk weer eens in mijn Netflix app op mijn telefoon. 🙂
Ik het natuurlijk meteen uitproberen en tot mijn verbazing startte Netflix op de tv op toen ik op het cast symbool klikte.

Vervolgens moest ik wel met de afstandsbediening van mijn tv kiezen wie er Netlix kijkt.

Daarna kwam ik helaas niet verder. Er komt in beeld dat Netflix een aflevering afspeelt, maar je ziet niks gebeuren op de tv. Vervolgens krijg ik de melding dat de mediabox niet gevonden kan worden.😯

Weet iemand wat daar de reden vannkan zijn. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn mediabox "gevonden" kan worden?

P.s. Netflix op mijn tablet laat geen castingssymbool zien.🤔

Goet Ekster 🐦

Reageer